Falimentul City Insurance deschide o adevarata cutie a Pandorei. Jumatate dintre soferii cu asigurare RCA si mii de service-uri romanesti risca sa-si piarda banii
falimentul city insurancecity insuranceasigurarircaasf
Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (C.O.T.A.R.) lanseaza un avertisment pentru Parlamentul Romaniei, dar si pentru autoritatile cu atributii in domeniul asigurarilor. Falimentul City Insurance e doar varful aisbergului.
C.O.T.A.R: "Sectorul de Asigurari din cadrul ASF a inchis ochii la fraudele inregistrate la City Insurance si alte companii"
“Solicitam Parlamentului Romaniei sa dea dovada de minima responsabilitate, sa renunte la bataliile pentru functii, aducandu-le aminte parlamentarilor romani ca au primit votul de incredere al cetatenilor Romaniei, pentru a le reprezenta interesele si nu pentru batalia pe ciolan. Jumatate dintre soferii cu asigurare RCA si mii de service-uri romanesti risca sa-si piarda banii din cauza fraudelor inregistrate la cea mai importanta societate de asigurare auto.
Sectorul de Asigurari din cadrul ASF a inchis ochii la fraudele inregistrate la
City Insurance si alte companii, permitand ca banii de daune sa ajunga in paradisuri fiscale. Nu este normal ca aceasta frauda generata cu buna stiinta a autoritatii sa-i determine pe oameni sa achite din propriile buzunare reparatiile si nici ca service-urile sa intre in faliment. Pentru ca aceste consecinte grave sa fie evitate, ASF trebuie sa gaseasca solutii pentru recuperarea despagubirilor"
Se cere infiintarea unei comisii de ancheta
"Solicitam comisie de ancheta din partea Parlamentului Romaniei si interventia Directiei Nationale Anticoruptie pentru frauda uriasa de la City Insurance! De peste 2 ani am atentionat institutiile statului roman, am oferit predictii bazate pe documente, rapoarte si informatii publice, pentru a arata ca in piata asigurarilor din Romania exista doua bombe cu ceas: City Insurance si Euroins”.
C.O.T.A.R acuza institutiile statului ca au privit pasive la tot ce intampla pe piata asigurarilor: "In 30 de ani, ANAF nu a facut nici un control de fond la niciun asigurator"
"Ne intrebam retoric, ce a pazit Serviciul Roman de Informatii? Dar Directia Nationala Anticoruptie, care a primit informari punctuale si denunturi exact pe aceste teme? Ce a pazit DIICOT, in timp ce retelele de coruptie se dezvoltau in piata de asigurari private si alte institutii romanesti cu rol de control – despre care existau si nenumarate informatii, analize si predictii in spatiul public? Ce a pazit Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, in timp ce a primit zeci de sesizari legate de operatiunile financiare desfasurate ani la randul de City Insurance si Euroins? Ce a pazit Parlamentul Romaniei in ultimii doi ani, in decursul carora atat Comisiile impotriva abuzurilor, cat si Comisiile de buget finante din ambele Camere ale Parlamentului Romaniei au primit nenumarate materiale din partea COTAR, cat si mii de petitii din partea cetatenilor Romaniei, care reclamau lipsa de reactie a lui Cristian Rosu (n.r vicepresedinte ASF) la adresa abuzurilor firmelor de asigurari care astazi detin, cumulat, 75% din piata RCA?
In 30 de ani, ANAF nu a facut nici un control de fond la niciun asigurator. Este evident faptul ca City Insurance a incalcat legea si ca nu se mai poate continua asa, dar este esential ca ASF sa aleaga solutia care sa protejeze interesele oamenilor, adica sa nu lasi fara polite sute de mii de asigurati si mii de service-uri in faliment. Dupa ce au ajuns, practic, sa crediteze societatile de asigurari, luand paguba asupra lor si asteptand, normal, sa incaseze, service-urile auto risca sa piarda tot, daca cineva nu se apleaca onest asupra efectelor inchiderii activitatii societatii de asigurare.
Atat timp cat City Insurance inca vinde polite de asigurari de 2 milioane de euro pe zi, trebuie lasata sa vanda, iar FGA sa achite daunele din incasari. Pe de alta parte, efectele benefice al interventiei Fondului de Garantare a Asiguratilor deja se simt. In primele 3 luni de activitate, deja zeci de mii de oameni si-au incasat despagubirile, ceea ce arata ca se poate, daca inceteaza practicile frauduloase.
Dupa inca 6 luni cu Fondul de Garantare a Asigurarilor la conducere, plata daunelor ar putea ajunge la zi. Cu banii stransi la Fondul de Garantare si rezilierea in paralel a politelor RCA emise de City Insurance, se pot achita banii inapoi clientilor, inchizand situatia daunelor din trecut si a celor viitoare. Dar FGA poate, legal, sa stea 1 an, deci trebuie deja pregatita solutia ulterioara. ASF ar putea incerca vanzarea activitatii si a portofoliului catre un alt asigurator, ceea ce merita incercat, in conditiile in care City este nr. 1 pe piata RCA din Romania, din care detine jumatate. O banca cu capital de stat conform legii 132 /2017 trebuia sa emita polite RCA la un an de la aparitia legii, acum Guvernul Romaniei poate dovedi ca se gandeste la toti pagubitii si sa preia activele City Insurance , asa cum de fapt este in Polonia, Cehia, asa cum Primaria din Viena este actionar la societatea de asigurari Omniasig.
Citeste si: Mediul privat, la unison cu analistii, ii arata cartonasul galben Guvernului: efectele crizei politice pot anula sansa Romaniei de a se redresa economic
"Asiguratorii cu practici frauduloase nu sunt deranjati"
"Ce se intampla daca peste noapte ii ridici licenta lui City Insurance, care are sute de milioane de euro datorii la pagubiti si service-uri? Industria auto aduce, totusi 18% din PIB-ul Romaniei. Autoritatile prefera, insa, sa controleze lunar service-urile auto, sa reimpoziteze diurna transportatorilor pe ultimii 5 ani, iar asiguratorii cu practici frauduloase nu sunt deranjati. Daca firmele romanesti lucreaza cinstit si isi platesc cu regularitate taxele si impozitele, de ce unele verigi din lantul de aplicare a legii favorizeaza grupuri de interese din zona multinationalelor din asigurari si intervin in forta, brutal si cu spectacolul public regizat, executand firme incomode pentru interesele necurate ale unor asiguratori?
(…)Avem deja trei falimente – Astra, Carpatica si Centrasig. Acestea, impreuna, abia atingeau o cota de piata de 30%, iar Fondul de Garantare, cu acumulari de zece ani, a facut fata. Acum, perspectiva falimentului City Insurance, cu 47% cota de piata, genereaza o nevoie uriasa, de peste 500 de milioane de euro. Are, astazi, FGA, capacitatea necesara?", a transmis C.O.T.AR.
Citeste si: Trucuri: Cum te poate ajuta Google Maps sa scapi de amenzile rutiere