Eugen Teodorovici: “Restituirea taxelor auto s-ar putea efectua pana la finele lunii mai, procesul putand fi accelerat printr-o OUG”

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Eugen Teodorovici: “Restituirea taxelor auto s-ar putea efectua pana la finele lunii mai, procesul putand fi accelerat printr-o OUG”
Eugen Teodorovici: “Restituirea taxelor auto s-ar putea efectua pana la finele lunii mai, procesul putand fi accelerat printr-o OUG”
de Adrian Somai la 24 Apr. 2019
Urmareste-ne pe Google News
taxe autorestituire taxe autotimbru de mediueugen teodorovici

Restituirea taxelor auto reprezinta unul dintre subiectele de interes maxim pentru soferii romani, guvernantii lansand promisiuni dupa promisiuni in ultimii ani. La ora actuala termenul limita pana la care taxa auto ar urma sa fie restituita soferilor care au platit-o este de 30 iunie, insa Eugen Teodorovici vine cu o veste buna. Conform declaratiilor facute de acesta, taxa auto ar putea fi restituita in cele din urma pana la finele lunii mai, procesul urmand sa fie accelerat printr-o Ordonanta de Urgenta a Guvernului. Totusi, nici pana la acest moment nu se stie nimic concret in acest sens, asa ca nu avem nimic altceva de facut in afara de a astepta momentul adevarului!

Eugen Teodorovici: “Este o intreaga birocratie pe acest subiect” 

Ministrul Finantelor Publice este constient de faptul ca problema restiturii taxei auto reprezinta un subiect de interes pentru un numar extrem de mare de soferi, drept pentru care pare dispus sa incerce sa grabeasca lucrurile. Totusi, Eugen Teodorovici isi exprima regretul cu privire la situatia din acest moment, spunand ca “din pacate, astazi este o intreaga birocratie pe acest subiect”. Totodata, ministrul finantelor atrage atentia cu privire la faptul ca a facut tot ceea ce a tinut de el pana la momentul actual pentru ca lucrurile sa se rezolve cat mai repede cu putinta. In acest context, Eugen Teodorovici a tinut sa mentioneze ca le-a cerut celor de la ANAF “sa se dea peste cap” pentru a rezolva cat mai curand aceasta problema. 

Eugen Teodorovici merge mai departe cu aceste declaratii si spune ca “daca va fi cazul, va sprijini chiar datul peste cap de mai multe ori ca pana la finalul lunii mai sa se plateasca toate sumele aferente acestei taxe”. In acest context, Teodorovici pare constient de faptul ca suntem deja foarte aproape de finele lunii aprilie, insa se declara optimist cu privire la ceea ce se poate face in urmatoarele saptamani in aceasta directie. In incheiere, Teodorovici a tras un nou semnal de alarma, spunand ca “pana la final trebuie sa se gaseasca orice fel de solutie” pentru a duce odata pentru totdeauna la bun sfarsit toata aceasta problema. 

Soferii vor primi banii inapoi chiar daca au datorii la stat 

Asa cum este cunoscut deja la acest moment, restituirea taxelor auto se va face doar catre acei soferi care au transmis o solicitare scrisa in acest sens, inainte de data de 31 august 2018. Conform reglementarilor in vigoare, acestia isi vor primi banii inapoi chiar si in cazul in care au datorii la stat la ora actuala. Printre taxele care urmeaza sa fie restituite se regasesc taxa speciala, taxa de poluare, taxa pentru emisiile poluante si, cel mai important, timbrul de mediu. 

Proprietarii de automobile s-au vazut pusi in fata obligatiei de a plati toate aceste taxe auto la prima inmatriculare. Insa, toate aceste taxe au fost eliminate in cele din urma in prima luna a anului 2017, printr-un decret semnat de Presedintele Klaus Iohannis. Decretul semnat de liderul de la Palatul Cotroceni a venit dupa ce Curtea de Justitie Europeana a Uniunii Europene a declarat ilegale toate aceste taxe. 

Eliminarea taxelor auto a dus la imbatranirea parcului auto national 

Bineinteles, vestea eliminarii acestor taxe a fost primita cu bucurie de proprietarii de automobile, insa specialistii avertizeaza ca acest demers a venit la pachet cu mai multe dezavantaje extrem de importante. Mai exact, specialistii in domeniu sunt de parere ca decizia eliminarii acestor taxe a dus in cele din urma la imbatranirea parcului auto national, soferii fiind practic incurajati sa cumpere automobile cu o vechime destul de consistena. 

Conform cifrelor prezentate in rapoartele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, nu mai putin de trei milioane de masini din tara noastra au o vechime de peste 15 ani, ceea ce este cu adevarat ingrijorator. Conform statisticilor, numarul inmatricularilor unor asemenea vehicule a explodat in perioada 2017 - 2019, adica imediat dupa eliminarea acestor taxe. 

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Semnal de alarma pentru toate firmele din Romania: 6 din 10 angajati sunt pe picior de plecare
Companii

Semnal de alarma pentru toate firmele din Romania: 6 din 10 angajati sunt pe picior de plecare

today14 Ian. 2025
Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus

today13 Ian. 2025
Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv
Life Style

Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv

today13 Ian. 2025
Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Economie

Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv
Life Style

Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv

today13 Ian. 2025
Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x