Este oficial: General Motors si PSA Peugeot-Citroen au batut palma
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Este oficial: General Motors si PSA Peugeot-Citroen au batut palma
General Motors si PSA Peugeot Citroen au anuntat incheierea unei aliante strategice. Cele doua companii tin sa sublinieze ca este vorba despre o alianta si nu o fuziune. Alianta va insemna o colaborare stransa la nivelul platformelor si al achizitiei componentelor si serviciilor, economiile urmand sa fie de circa doua miliarde de dolari pe an peste cinci ani.
Alianta va insemna o colaborare stransa la nivelul platformelor si al achizitiei cmponentelor si serviciilor, economiile urmand sa fie de circa doua miliarde de dolari pe an peste cinci ani.Cele doua parti au dorit sa sublinieze faptul ca acordul semnat ieri este o alianta, o colaborare, si nu o fuziune, astfel ca "producatorul francez ramane doar clar independent si are propriul plan strategic si propriul capital". Altfel spus, modelul colaborarii dintre cele doua parti ar trebui sa fie cel dintre Renault si Nissan.
GM - stop pierderilor in Europa. PSA - extindere pe alte piete
Evident, principalul motiv pentru care GM a dorit semnarea acestei colaborari rezida in faptul ca producatorul american isi doreste oprirea pierderilor constante pe care GM Europe (Opel si Chevrolet) le are in ultimii 12 ani. Pe de alta parte, Peugeot - un brand care isi bazeaza activitatea mai ales in Europa - va incerca sa se extinda mai mult pe alte continente.
Primul pas al colaborarii dintre cele doua parti se va concentra pe segmentele mici si medii, pe monovolume si crossovere. O alta directie va fi, probabil, dezvoltarea unei platforme comune pentru viitoare modele cu emisii reduse. Conform comunicatului, primele modele create pe o platforma comuna vor aparea pe piata in 2016.
Tendinte de canibalizare
Pentru clientii europeni, alianta inseamna "mai multe produse si mai multa tehnologie. Totusi, ramane de vazut cum va fi mentinuta diferenta intre Opel si Chevrolet pe de o parte si Peugeot si Citroen de cealalta parte. Cei patru producatori fac parte, cu totii, din segmentul de volum al pietei auto europene.
GM nu se afla la prima alianta cu un producator european. in anul 2000, General Motors semna o astfel de intelegere cu Fiat. intelegerea a cazut in 2005, iar GM le-a platit celor de la Fiat doua miliarde de dolari sub forma de compensatii.
PSA ar putea fi nevoiti sa isi revizuiasca celelalte parteneriate, cu BMW (pe motoare pe benzina) si cu Ford (pe motoare diesel), daca partile in discutie vor considera ca alianta GM-PSA contravine bunului mers al afacerilor comune.
Alianta in cifre
GM va detine 7% din PSA, procent la care s-a ajuns printr-o crestere de capital de un miliard de euro
GM va plati intre 400 si 470 de milioane de dolari pentru aceste actiuni
GM devine astfel cel mai important actionar PSA dupa familia Peugeot, care pastreaza 30% din companie
PSA nu va detine actiuni la General Motors
Cele doua parti vor crea un joint venture prin care se vor face achizitiile comune. Ambele parti vor detine procente egale in acest joint venture
Economiile prognozate: 2 miliarde de dolari pe an incepand din 2017. Acestea vor fi impartite in mod egal intre cei doi producatori Sursa: automarket.ro
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"