Ernst & Young: Teme strategice pentru industria auto globala
teme strategiceindustria autocompaniiernst & youngsector auto
Cateva teme strategice vor domina agenda companiilor din industria auto in 2013. Acestea vizeaza capitolele de performanta si capital si vor trebui tratate prioritar pentru obtinerea reusitei, se arata in noul studiu, Changing lanes: the automotive C-suite's agenda for 2013-14, realizat de divizia Global Automotive Center a Ernst & Young.
Cele patru teme strategice sunt:
Mediul economic volatil care mentine vizibilitatea redusa: Sunt semne clare care indica nesiguranta economica si volatilitate la orizont. Executivii din industria auto se vor confrunta nu doar cu o variabilitate crescuta si cu incapacitatea de a anticipa cererea, ci si cu piete in stagnare sau chiar in contractie. Pentru a face fata acestor conditii dificile, companiile din fruntea clasamentului modeleaza in prezent cererea, acolo unde se poate, prin pret si pachete de optiuni. Acolo unde cererea nu se poate anticipa, companiile se concentraza pe gestionarea proactiva a constrangerilor din lantul de aprovizionare.
Re-inventarea propunerii de valoare pentru consumator: Constructorii de automobile de astazi se vad confruntati cu o lume in care trebuie sa satisfaca schimbari foarte rapide in preferintele consumatorilor din pietele mari, unde accelerarea urbanizarii produce un impact tot mai puternic asupra notiunii traditionale de detinere a unui vehicol. Companiile de top isi restructureaza portofoliile de produse pentru a putea raspunde cererilor privind functiile vehicolului, pretul si caracteristicile acestuia. De asemenea, ele investesc in solutii de conectivitate si mobilitate, cum ar fi programele telematice sau cele de partajare a automobilului.
Remodelarea business-ului pentru mai multa eficienta: Companiile din industria auto de astazi sunt fortate, mai mult ca niciodata pana acum, sa se concentreze pe o mai mare eficienta operationala si financiara. Principalele arii vizate sunt: reducerea timpului de punere pe piata, alinierea capacitatii si a cererii si crearea unor structuri de cost mai flexibile. Companiile lider admit ca integrarea datelor in procesul de luare a deciziilor este esentiala pentru atingerea unor niveluri mai ridicate de eficienta.
Asigurarea resurselor pe lantul de valoare: Executivii declara ca una dintre cele mai stringente urgente este asigurarea transparentei in cadrul organizatiei si securizarea accesului la resursele cheie. Gestionarea eficienta a acestor elemente cheie – de la asigurarea talentelor in echipa, pana la disponibilitatea de credite pentru asigurarea fluxului de aprovizionare sau procurarea materiilor prime deficitare – va putea face diferenta dintre reusita si esec.
Studiul Changing lanes ofera prilejul unei priviri in sala de consiliu a celor mai importante companii din industria auto de la nivel global. Liderii din piata au reusit sa-si echilibreze corect diversii vectori producatori de valoare, printre care se numara reusita in pietele emergente, optiunea corecta pentru structura portofolului de produse si pentru colaboratorii cu care au dezvoltat relatii. Cum sectorul auto continua sa evolueze, adoptarea urgenta a acestor miscari strategice si tactice poate determina care dintre companii vor dobandi pe mai departe avantaje competitive sustenabile in pofida conditiilor dure din piata.