Cand dispar, de fapt, masinile pe motorina din Romania: decizia noua de care soferii trebuie sa stie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cand dispar, de fapt, masinile pe motorina din Romania: decizia noua de care soferii trebuie sa stie
E oficial: se interzic CATEGORIC si DEFINITIV vanzarile de masini NOI pe benzina si motorina: cand intra in vigoare legea
de Adrian Somai la 16 Iun. 2022
Urmareste-ne pe Google News
masini electriceuniunea europeanaemii co2dioxid de carbonpoluaremasini benzina

Masinile echipate cu sisteme de motorizare clasice au cazut in dizgratia oficialilor europeni de mai multi ani, jumatatea lunii iunie aducand cu sine si un anunt oficial atat pentru producatorii auto, cat si pentru clientii de pe piata auto. Adunarea Uniunii Europene a votat recent o hotarare prin care constructorii auto au obligatia de a reduce emisiile de dioxid de carbon cu 100% pana in anul 2035. Mai exact, asta inseamna o interdictie a vanzarii masinilor noi alimentate cu benzina si motorina in interiorul blocului comunitar european.



In cadrul reuniunii de la Strasbourg, parlamentarii europeni au mai sustinut, de asemenea, o reducere cu 55% a emisiilor de dioxid de carbon de la automobile in anul 2030, in raport cu anul 2021.

Masura a fost adoptata cu 339 de voturi “pentru”, 249 “impotriva”, respectiv 24 de abtineri. Misiunea nu va fi deloc una usoara pentru industria auto, constructorii din acest domeniu fiind obligati practic sa limiteze drastic vanzarile masinilor echipate sub capota cu sisteme de motorizare clasice. 

Decizia luata la Strasbourg a fost primita cu bucurie de Pascal Canfin, presedintele comitetului de mediu la Uniunea Europeana, acesta catalogand votul drept “o victorie importanta si in concordanta cu obiectivul de neutralitate climatica”. Parlamentarul german Michael Bloss a sustinut, de asemenea, ca votul dat pe acest subiect “va proteja simultan atat clima, cat si locurile de munca din sectorul auto”. 

Nu atat de entuziasmata a fost insa Agnes Evren, deputat francez in cadrul PPE, care a sustinut ca aceasta decizie “va condamna activitatea industriala si va penaliza puternic consumatorii”. Totodata, Agnes Evren a mai subliniat faptul ca legislatia actuala va impiedica comercializarea automobilelor hibride de inalta performanta sau a vehiculelor care utilizeaza biocombustibili, modele care s-ar putea dovedi chiar mai putin poluante decat cele electrice. 

Ce vor face soferii care nu isi permit o masina electrica

Desi se asteptau la o asemenea decizie luata la nivel european, principalii producatori auto acuza faptul ca nu au timpul necesar pentru a pune in aplicare aceasta strategie atat de rapid.

Constructorii auto au investit masiv in aceasta directie in ultimii ani, aproape toti concentrandu-si atentia catre dezvoltarea masinilor electrice.

Costul de dezvoltare al acestor modele a ramas insa la un nivel ridicat, motiv pentru care si preturile masinilor electrice nu sunt deloc mici. Ramane de vazut care va fi raspunsul soferilor care nu isi permit din punct de vedere financiar o masina cu motorizare electrica. 

Citeste si: Falimentul Euroins, pe modelul City: cel mai mare asigurator roman, gata sa prabuseasca iar piata RCA


Sursa foto: pixabay.com

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Harta judetelor cu cele mai mari salarii IN MANA - vezi unde se castiga lejer 5.500 de lei net pe luna
Economie

Harta judetelor cu cele mai mari salarii IN MANA - vezi unde se castiga lejer 5.500 de lei net pe luna

today07 Apr. 2025
Desi salariile romanilor au crescut in ultimii ani, costurile patronilor cu forta de munca in Romania raman printre cele mai mici din UE
Economie

Desi salariile romanilor au crescut in ultimii ani, costurile patronilor cu forta de munca in Romania raman printre cele mai mici din UE

today07 Apr. 2025
Opinie EY: Companiile se vor confrunta cu schimbari majore ale politicilor fiscale si comerciale la nivel global
Companii

Opinie EY: Companiile se vor confrunta cu schimbari majore ale politicilor fiscale si comerciale la nivel global

today07 Apr. 2025
Raben Group publica Raportul de sustenabilitate pentru anul 2024
Comunicate

Raben Group publica Raportul de sustenabilitate pentru anul 2024

today07 Apr. 2025
3 moduri inedite de a le arata angajatilor tai ca iti pasa de ei
Companii

3 moduri inedite de a le arata angajatilor tai ca iti pasa de ei

today07 Apr. 2025
Cele mai neinspirate idei de afaceri in 2025 si de ce le paste falimentul
Companii

Cele mai neinspirate idei de afaceri in 2025 si de ce le paste falimentul

today07 Apr. 2025
Cum sa iti gestionezi finantele personale ca un expert in 10 pasi simpli
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cum sa iti gestionezi finantele personale ca un expert in 10 pasi simpli

today07 Apr. 2025
Cum sa iti rasplatesti angajatii fideli in 2025
Companii

Cum sa iti rasplatesti angajatii fideli in 2025

today07 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x