Drumurile Romaniei sunt pavate cu bune intentii. Procente mari din lungimea lor au durata de serviciu depasita
stare drumuri romaniaautostrazi romanialungime drumuri romaniaaccidente rutiere romania
Comisia Europeana a publicat, zilele trecute, un raport in care prezinta, care pune Romania pe primul loc in UE la numarul de accidente rutiere soldate cu victime. Tara noastra are 85 de decese la un milion de locuitori. Una dintre cauze este si starea drumurilor, fapt certificat de datele Institutului National de Statistica.
La finele anului trecut, lungimea drumurilor publice din Romania insuma 86.791 km, din care 17.913 km (20,6%) drumuri nationale, 35.085 km (40,4%) drumuri judetene, respectiv 33.793 km (39%) drumuri comunale.
Aveam 39.189 km drumuri modernizate (45,2%), in proportie de 93,5% drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu, 24,9% (21.651 km) drumuri cu imbracaminti usoare rutiere si 29,9% (25.951 km) drumuri pietruite si de pamant.
Grava este starea tehnica a drumurilor publice: 33,4% din lungimea drumurilor modernizate si 40,9% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita.
Din lungimea drumurilor nationale, 6.178 km (34,5%) erau drumuri europene, 920 km (5,1%) autostrazi; 1.959 km (10,9%) erau drumuri cu patru benzi, 297 km (1,7%) drumuri cu trei benzi si 35 km (0,2%) drumuri cu sase benzi.
Lungimea drumurilor judetene cuprindea in proportie de 43,4% drumuri modernizate si 35,8% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.
Si... surpriza sau catusi de putin: in 2020, lungimea autostrazilor crescuse cu 6,2%, respectiv cu 54 km, fata de 2019.