Drumul spre guvernare este pavat cu bune intentii: USR promite 434 de kilometri de autostrada
promisiuni autostraziautostrazi program guvernareautostrazi romania
De cand numarul masinilor aflate in circulatie a crescut enorm, iar transportul marfurilor pe cale rutiera a luat avant, au inceput si liderii politici sa constientizeze importanta autostrazilor. Astfel, indiferent de partidele care l-au alcatuit, nu a fost guvern, in ultimii 15-20 de ani, care sa nu promita multi kilometri de autostrada. Guvernul propus de USR votului Parlamentului nu face exceptie si are planuri mari in programul de guvernare.
In cazul in care va ajunge sa conduca efectiv Romania, Guvernul care va fi condus de Dacian Ciolos se angajeaza sa construiasca 434 de kilometri de
autostrada, asta numai din banii din PNRR.
Tot din banii proveniti din PNRR, ar urma sa fie construite 52 de statii de incarcare a masinilor electrice, 18 parcari securizate si sa fie ridicate 625 de hectare de perdele forestiere.
In acelasi timp, USR promite construirea Autostrazilor A 7, A8 si A 3, intre Ploiesti - Buzau, Buzau - Focsani, Focsani - Bacau, Bacau - Pascani, respectiv (A8) intre Targu Mures - Miercurea Nirajului + Leghin - Motca; respectiv (A 3) Nadaselu - Poarta Salajului si A1 Margina - Holdea.
Ne umplem de autostrazi si de drumuri expres
De asemenea, cu finantate din POIM (2014-2020), POT (2021-2027), bugetul de stat si alte surse, conform unui program de investitii derulat pe minimum 10 ani, vor fi realizate 3.200 de kilometri de autostrazi, drumuri expres si centuri ocolitoare.
Potrivit programului de guvernare, este vorba despre Autostrada A1 Sibiu - Pitesti; Autostrada A0 de centura Bucuresti; Autostrada A8 Targu Mures - Iasi - Ungheni; Autostrada A13 Sibiu - Brasov - Bacau; Autostrada A10 Sebes - Turda; Autostrada A3 Ploiesti - Comarnic - Brasov; Autostrada A3 Transilvania Targu Mures - Cluj - Zalau - Oradea; Autostrada Timisoara - Moravita; Autostrada A7 Pascani - Suceava - Siret.
In document, mai sunt prevazute investitii in Drumul expres Craiova - Pitesti; Podul suspendat peste Dunare de la Braila; drumuri expres (DX) DX Focsani/Buzau - Braila - Tulcea - Constanta, DX Bacau - Piatra Neamt, DX Tisita - Albita, DX Arad - Oradea, DX Braila - Galati, DX Targu Jiu - Craiova, Oar - Satu Mare; Drum de mare viteza (A sau DX) Bucuresti - Targoviste, Craiova - Lugoj, Bucuresti - Alexandria, Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistrita - Vatra Dornei - Suceava, Cluj Napoca - Dej; Alternativa Techirghiol, drumurile de legatura Giurgiu - Podul Prieteniei, Timisoara - A1, Cluj Napoca - A3, Ramnicu Valcea la A1.
Legat de variantele ocolitoare ale unor mari orase, USR propune investitii pentru Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi, Barlad, Tecuci, Targu Jiu, Targu Mures, Satu Mare, Craiova, Zalau, Galati, Sfantu Gheorghe, Arad, Ramnicu Valcea, Sighisoara, Giurgiu, Vaslui, Pitesti, Medias, Beclean si Reghin.
Totodata, in programul de investitii derulat pe minimum 10 ani se are in vedere si modernizarea drumurilor nationale: DN28B Botosani - Targu Frumos, DN29D Botosani - Stefanesti, DN 2L Soveja - Lepsa, DN76 Oradea - Deva, DN6 Alexandria - Craiova, DN51 Alexandria - Zimnicea, DN52 Alexandria - Turnu Magurele, DN71 Targoviste - Sinaia si DN73 Campulung - Brasov.
Foto: facebook CNAIR