Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Dupa cum era de asteptat, Ford a schimbat radical noul Focus si odata cu el si strategia: nu vor mai exista modele Focus adaptate fiecarei piete, ci doar unul singur, global. Un pariu destul de riscant facut de Ford, avand in vedere ca gusturile clientilor din Europa difera de cele ale celor din America de Nord, Asia sau America de Sud. Cel mai probabil, reducerea costurilor a fost la baza acestei decizii a conducerii constructorului american.
Design
Noul Focus este total schimbat fata de vechea generatie, designerii Ford adoptand un stil agresiv, oarecum in trend, dar nu banal. Inginerii companiei americane au incercat marea cu degetul, precum au facut-o cei de la Honda cu ultima generatie Civic hatchback. Totusi, parca americanii nu au fost asa de agresivi ca japonezii. Insa, daca asezi un Focus langa un, sa zicem Volkswagen Golf VI, este clar cine va castiga.
Viata la volan
Prima senzatie pe care o ai intorcand de volanul noului Focus este ca sentimentul sportiv prezent pe generatia precedenta a fost domolit, in favoarea unui stil de condus mai electric, mai asistat. Insa principala caracteristica a lui Focus ramane totusi modul agil in care se comporta in orice situatie, chiar si atunci cand il duci la limita.
Noul Focus reuseste cumva sa-si pastreze relaxarea cu care ia virajele, dar si de exactitatea trasei pe care o descrie atunci cand tii volanul nemiscat intr-o curba de 90 de grade. Si asta datorita tehnologiei Torque Vectoring, care trimite cuplul motorului mai ales spre roata aflata in exteriorul virajului, corectand rapid tendintele de subvirare a masinii fara a mai fi tu nevoit sa corectezi din volan. Din acest motiv, te vei putea bucura pe deplin de tot ce iti ofera motorul de sub capota, mai ales atunci cand vorbim de propulsorul de 1.6 litri 150CP (sau 183CP )
Motorizare sport, dar si economica
Propulsorul are nevoie de 8,6 secunde pentru un 0 - 100km/h, o valoare numai buna pentru o masina de familie condusa de un sofer cu aplecari catre sportivitate, insa aduce si un cuplu demn de un diesel: 240 Nm intre 1600 si 4000 rpm, (poate fi marit la 270 Nm intre 1900 si 3500 rpm cu functia de overboost), astfel incat reprizele de depasiri sunt extrem de rapide si de satisfacatoare pentru cel de la volan.
Ford a reusit sa conceapa un sistem de evacuare cu un sunet foarte placut atunci cand apesi cu putere pedala de acceleratie. Motorul emite un ton gutural si nervos, chestie care te face sa-ti dai seama ca pana atunci nici macar nu se auzise in habitaclu.
Trenul de rulare, desi ramane in zona fermitatii, absoarbe fara probleme denivelarile de pe drum fara a zgaltai participantii. Sunt si minusuri: exista ceva ruliu in curbele luate tare, treaba pe care nu o intalneai la generatia precedenta, iar vizibilitatea lateral-spate nu e chiar buna. In plus, atunci cand pornesti de pe loc ai impresia de masina grea, de inertie mare.
Siguranta de toate stelele
Siguranta este de cinci stele, soferul fiind asistat nu doar de ABS si ESP sau protejat de nenumarate airbaguri, dar in optiune exista si sisteme care incetinesc sau opresc automat masina la viteze de sub 30 km/h daca soferul nu reactioneaza, sau un pilot automat care te readuce automat pe banda de rulare daca tu esti neatent.
Cireasa de pe tort este sistemul care iti parcheaza automat masina, dupa ce detecteaza locurile libere de parcare. Acesta vine cuplat cu o transmisie automata si iti indica atat locul liber, cat si in ce directie sa muti in cutia de viteze (inainte sau inapoi), restul fiind facut de masina, soferul regland doar viteza, din pedale.
La capitolul minusuri, merita amintit atat designul consolei centrale cat si ergonomia comenzilor: ecranul central este slab luminat, butoanele nu iti vin la indemana iar schimbatul posturilor de radio din comenzile de pe volan este complet peste mana. In plus, portbagajul putea fi mai mare, cel putin atunci cand are roata de rezerva normala el fiind destul de mic.
In schimb, sistemul audio din dotarea Titanium este exceptional, cu niste basi redati din plin si cu foarte putine distorsiuni, profitand la maximum de o insonorizare care te face sa iti tiuie urechile atunci cand opresti muzica. Conectivitatea (USB, Bluetooth) este la nivel maxim iar faptul ca iti poti programa 10 posturi de radio este un plus.
Am gasit foarte repede pozitia corecta la volan si am remarcat si spatiul mare pentru pasagerul din dreapta. In spate, locul pentru genunchi este generos, insa nu acelasi lucru il pot spune si despre locul pentru cap, asa ca pasagerii mai inalti de 1,80 m vor avea ceva probleme (forma noului Focus e indreptata spre coupe, iar asta se vede).
Noul Ford Focus poate fi cumparat cu 16.000 de euro in echipare 1.6 105 CP Ambiente, insa masina in echipare Titanium 150 CP costa 20.250 euro cu TVA, pret de lansare. Nu e un pret mic, insa daca te uiti pe lista de dotari, chiar fara optionale, ai la indemana foarte multa tehnologie si foarte multa calitate raportata la cost.
Consumul de carburant, reflectat in stilul de condus
Consumul motorului turbo pe benzina de 1,6 litri si 150 CP se muleaza dupa stilul de condus. Astfel, la drum lung, fara a forta acceleratia, schimband vitezele la turatii de pana in 2.000 de rotatii pe minut, computerul de bord a afisat chiar si valori de 5,7 l/100 km, cu aerul conditionat pornit. In schimb, daca schimbi vitezele aproape de zona rosie, consumul sare uneva intre 13 si 15 l/100 km. Asa ca, daca vrei sa ai un consum decent, poti realiza acest lucru, chiar daca este destul de greu sa te abtii sa nu calci pedala de acceleratie.
Viteza de croaziera unde Focus 1.6 150 CP se simte cel mai bine se situeaza in zona cuprinsa intre 140 si 160 km/h, pentru ca dupa aceste valori masina devine un pic instabila, probabil si din cauza directiei mult prea asistata electric.
Concluzie
Noul Focus vine cu un bagaj impresionant de tehnologie, afiseaza un design agresiv, dar care nu deranjeaza ochiul. Totusi, generatia anterioara iti lasa un feeling ceva mai sortiv la volan, chiar daca aveai sub capota chiar si un motor mai mic, de 1,4 litri. Actuala generatie este mult prea asistata de tot felul de sisteme care iti fura din placerea de a conduce. Parca nu mai esti soferul masinii, ci doar pasager.
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"