Din sezonul 2021, echipa Groupe Renault devine Alpine F1 Team, folosind un motor hibrid Renault e-tech
renault formula1alpine formula1reorganizare renaultistoric renault
Groupe Renault a ales sa puna culorile excelentei franceze in centrul Formulei 1 oferind, din sezonul 2021, echipei sale numele Alpine. Deja recunoscut pentru recordurile si succesele sale in competitiile de anduranta si raliuri, numele Alpine isi gaseste, in mod firesc, locul in standardele, prestigiul si performanta Formulei 1.
Brandul Alpine, un simbol al valorii, elegantei si agilitatii sportive, va fi destinat sasiului si va aduce un omagiu expertizei care a dat nastere modelului A110.
Pentru Alpine, acesta este un pas cheie pentru a accelera dezvoltarea si influenta marcii. Motorul echipei va continua sa beneficieze de expertiza Grupului Renault in materie de propulsie hibrida, iar numele sau ETech va fi pastrat.
Semnarea noilor acorduri Concorde, cu limitarea bugetelor si punerea in aplicare a noilor reglementari tehnice din 2022, confirma hotararea Grupului de a reveni pe podium si de a castiga sub noile sale culori.
"Alpine este un brand frumos, puternic si vibrant, care aduce un zambet pe fetele fanilor sai. Prin introducerea Alpine, un simbol al excelentei franceze, in cele mai prestigioase discipline auto din lume, continuam aventura producatorilor intr-un sport reinnoit.
Aducem un brand de vis alaturi de cele mai mari nume, pentru competitii spectaculoase facute si urmarite de entuziasti. Alpine isi va proiecta valorile si in padocul F1: eleganta, ingeniozitate si indrazneala", a declarat Luca De Meo, CEO Groupe Renault.
Renault fabrica masini din 1898 si a devenit un grup international care vinde aproape 3,8 milioane de vehicule in 134 de tari, cu 40 de unitati de productie, 12.700 de puncte de vanzare si peste 180.000 de angajati. Cu o echipa detinuta 100% de Renault, angajata in Campionatul Mondial de Formula 1 din 2016, marca este implicata in sporturile cu motor.
Grupul Renault se va dezvolta in jurul marcilor sale
Grupul Renault intentioneaza sa se dezvolte in jurul marcilor sale, grupandu-le in patru unitati de business: Renault, Dacia, Alpine si Noi mobilitati. Proiectul isi propune sa creeze o organizatie mai simpla si mai orientata catre rezultate, consolidand coeziunea, motivatia si sentimentul de apartenenta al echipelor, grupate astfel, pe marci.
Obiectivul organizarii pe cele patru grupuri este de a oferi fiecarei unitati o organizare autonoma. Potrivit companiei, se va lua in considerare organizarea functiilor la nivel transversal.
"Compania are nevoie sa isi schimbe stilul de joc si sa treaca de la urmarirea volumelor la urmarirea valorii si profitabilitatii. Organizarea in jurul a patru marci puternice si functii transversale extinse ar face posibil lucrul intr-un mod mai simplu, mai orientat catre piete si catre clienti, cu spirit de echipa, pentru a cauta cel mai bun rezultat posibil.
Aceasta este o parghie esentiala pentru redresarea Grupului", a declarat Luca de Meo.
Pe masura ce va fi suficient elaborat, acest plan de dezvoltare organizationala va fi prezentat partenerilor sociali.