Desi sute de companii occidentale parasesc Rusia, francezii de la Renault nu se retrag: iata motivele pentru care compania pastreaza legaturile intacte cu Moscova
renaultrusiapiata autovladimir putinrazboi ucraina
Din momentul in care Rusia a declansat conflictul militar in Ucraina, pe 24 februarie, peste 300 de companii occidentale au rupt legaturile cu Moscova, iesind de pe piata in semn de protest fata de agresiunile armatei rusesti. Ei bine, exista si exceptii. Francezii de la Renault, de exemplu, nu vor parasi Rusia, ingrijorati de costurile prea mari care ar implica o astfel de mutare.
Potrivit celor de la Bloomberg, pe langa ingrijorarile legate de costuri, francezii vor astfel sa evite o nationalizare a subsidiarei lor rusesti, AvtoVaz.
Surse, ce doresc sa-si pastreze anonimatul, sustin ca decizia francezilor e sustinuta chiar de Guvernul francez, cel mai mare actionar al companiei. De asemenea, mai spun acestea, AvtoVaz ar avea un rol important in componenta grupului, lucru pe care francezii nu ar fi dispusi sa-l piarda. Constructorul este chiar producatorul automobilelor marca Lada din perioada sovietica.
Renault detine la AvtoVaz un pachet de 68% din actiuni, iar 10% din veniturile
Renault provin din Rusia. In Rusia, Renault controleaza aproximativ 30% din piata auto. Totodata, un alt aspect important este ca producatorul auto francez are aici aproximativ 40.000 de muncitori angajati.
Vladimir Putin pregateste nationalizarea activelor firmelor straine ce "pedepsesc" Rusia prin retragerea de pe piata locala
Amintim faptul ca Rusia Unita, partidul aflat la putere in Rusia, a anuntat miercuri ca guvernul a inceput deja sa faca pasi spre nationalizarea activelor firmelor straine ce parasesc Rusia, ca raspuns la conflictul militar din Ucraina.
Conform partidului, o comisie guvernamentala lucreaza la o lege prin care firmele controlate in proportie de peste 25% de actionari din „state neprietenoase” vor fi puse sub administrare externa.