Cifrele nu tocmai bune au deja si efecte negative pentru Dacia, conducerea constructorului roman luand decizia de a suspenda procesul de extindere a capacitatii de productie a uzinei de la Mioveni. Chiar daca in acest proiect au fost investite deja sume importante, reprezentantii board-ului de conducere al producatorului roman au luat deja aceasta hotarare de suspendare a lucrarilor. De vina sunt nu numai cifrele nu tocmai bune raportate de Dacia in ultima perioada, ci si estimarile in scadere cu privire la evolutia vanzarilor de pe piata auto europeana din acest an.
Dacia a inmatriculat in luna februarie un numar de 7.619 unitati pe piata auto din Hexagon, in scadere cu aproape 27% in comparatie cu aceeasi luna a anului precedent. In total, in primele doua luni ale anului, cei de la Dacia au raportat un numar de 13.471 de unitati inmatriculate, in scadere cu aproape 32 de procente in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent. Vorbim, asadar, despre o scadere semnificativa a celor de la Dacia, inregistrata chiar pe una dintre cele mai importante piete de desfacere de pe plan european.
Rezultatele celor de la Dacia pot fi considerate a fi extrem de modeste, mai ales in conditiile in care piata auto franceza a scazut dupa primele doua luni ale anului cu numai 7.8%. Mai mult decat atat, piata auto din Hexagon da deja semne de revenire, in luna februarie fiind inmatriculate nu mai putin de 168.000 de unitati, in scadere cu numai 2.7% in raport cu aceeasi luna februarie a anului 2019.
Cifrele raportate de cei de la Dacia sunt si mai proaste daca vorbim despre piata auto din Germania. Conform unui raport publicat chiar la sfarsitul acestei saptamani, producatorul auto de la Mioveni a inmatriculat in primele doua luni ale acestui an un numar de numai 7.041 de unitati. In aceste conditii, vorbim despre o scadere abrupta a inmatricularilor producatorului roman, declinul fiind de aproape 40% in raport cu cifrele obtinute in aceeasi perioada a anului 2019. Cu asemenea cifre pe hartie, cota de piata a producatorului roman pe piata din Germania a scazut acum de la 3% la numai 1.5%, ceea ce este destul de ingrijorator.
Mai mult decat atat, scaderea este semnificativ mai mare decat scaderea medie a pietei auto din Germania. Conform cifrelor publicate, in primele doua luni ale anului au fost inmatriculate aproape 240.000 de unitati in Germania, in scadere cu aproximativ 11% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Piata auto europeana traverseaza la aceasta ora o perioada destul de complicata, cifrele raportate in aceste prime doua luni ale anului dovedindu-se a fi destul de modeste. In plus, specialistii se asteapta la scaderea vanzarilor de autoturisme la nivel european si in lunile urmatoare. Mai mult decat atat, contextul actual este unul foarte delicat, piata auto europeana fiind afectata atat de iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana, cat si de raspandirea din ce in ce mai accelerata a epidemiei de coronavirus.
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212