De ce a fost amendata Conventia asupra circulatiei rutiere?
conventia asupra circulatiei rutiereamendamentautomobile fara sofermercedes s-classgoogle
In cele din urma, desi proiectul dezvoltat de Google este cel mai cunoscut, se pare ca Europa va fi cea in care vom vedea circuland primele masini autonome. Germania, Italia, Franta, Austria si Belgia au contribuit luna trecuta la semnarea discreta a unui amendament la un tratat al Natiunilor Unite care va permite automobilistilor sa-si lase masina sa conduca in locul lor.
Amendamentul propus vizeaza articolul 8 din Conventia asupra traficului rutier de la Viena (din 8 noiembrie 1968), care stipuleaza ca "Fiecare sofer va trebui sa fie capabil in orice moment sa-si controleze vehiculul sau sa-si dirijeze animalul". Modificarea prevede ca o masina automotoare va putea conduce un vehicul singura, cu conditia ca un sofer sa aiba capacitatea de a prelua controlul in orice moment. Conventia de la Viena a fost semnata de 72 de tari, intre care tarile din Europa, Mexic, Chile, Brazilia si Rusia, dar ea nu se aplica in SUA, in Japonia sau in China.
Constructorii europeni de automobile sunt foarte implicati, pentru ca multi dintre ei sunt pe cale sa dezvolte tehnologii legate de vehiculele autonome. Ei estimeaza chiar ca vor depasi pionierii americani precum Google si ca vor fi primii care vor comercializa masini autonome. Aceasta incredere vine din faptul ca, spre deosebire de startup-urile din Silicon Valley, constructorii europeni au cunostinte mai extinse in ingineria, fabricatia si marketingul automobilelor.
In 2040, trei masini din patru vor circula fara sofer
Constructorii germani sunt deosebit de avansati in acest domeniu, iar Audi, Mercedes-Benz, BMW, precum si Bosch si Continental, lucreaza la aceste tehnologii.
Mercedes a creat, de exemplu, un radar capabil sa scaneze drumul inaintea si inapoia vehiculului, cu ajutorul unor camere video, si sa comande depasirea unui camion fara ca aceasta sa necesite interventia soferului. Compania vizeaza acum sa adauge alte functionalitati, precum automatizarea stationarii, conducerea automata cu opriri si porniri frecvente si conducerea pe autostrada. Constructorul doreste sa ajunga la conceperea unor vehicule al caror software va putea fi actualizat regulat, asa cum sunt acum aplicatiile de smartphone.
In august 2013, o limuzina S-Class a parcurs distanta de 103 kilometri care separa Mannheim de Pforzheim fara interventie umana (video). Aceasta parte de drum nu a fost aleasa intamplator: este vorba de strada Bertha Benz, botezata dupa numele primei persoane care a condus in 1888 un automobil pe distanta lunga (si care era chiar sotia inventatorului automobilului, Carl Benz).
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AihC5flC-38
"Am dezvoltat o masina care poate conduce in mod autonom. Acum trebuie sa urmeze cadrul legal", a declarat purtatorul de cuvant al grupului Daimler.
In iunie 2011, Nevada a fost primul stat american care a adoptat o lege pentru a autoriza circulatia masinilor autonome. In septembrie 2012, California a luat o masura asemanatoare.
Conform Institutului de Inginerie Electrica si Electronica (IEEE), in anul 2040, 75% din masinile aflate in circulatie vor fi masini fara sofer.
Sursa: Express.be