Dacia Spring si Renault Zoe - sigure, dar nu prea. Ce trebuie sa stii, inainte sa le cumperi
siguranta dacia springsping euro ncapsiguranta renault zoe
In lumea in care sefii de state si miliardarii aterizeaza cu avioanele private la conferinte de la tribuna carora sustin reducerea amprentei de carbon, oamenii de rand sunt indemnati sa dea bani grei pe masini electrice, despre care se spune ca sunt viitorul.
Peste tot in lume, statele acorda si
subventii doar-doar vor convinge cat mai multi soferi sa treaca la asa-zisele masini care nu polueaza, dar care, de multe ori, sunt alimentate cu energie din surse care polueaza.
Pe langa autonomia redusa a masinilor electrice, pe langa durata uriasa de incarcare si lipsa oricarei idei privind valoarea de revanzare a unui astfel de automobil, acum, mai exista un motiv de ingrijorare.
In timp, masinile clasice, cu motoare termice, au devenit tot mai sigure, iar Euro NCAP, organismul care le testa siguranta s-a vazut nevoit sa le acorde cat mai multe stele si, in cele din urma, chiar sa schimbe sistemul.
Acum, Euro NCAP a testat doua modele electrice care se bucura de mare succes de public: Dacia Spring si Renault Zoe.
Dacia Spring, doar o stea
Dacia Spring a obtinut numai o stea, oferind 49% protectie pentru ocupantii adulti, 56% pentru ocupantii copii si doar 39% protectie pentru pietoni. Cel mai mic procent a fost raportat la nivelul sistemelor de siguranta, 32%.
Si mai rau a stat noul Zoe, care a obtinut zero stele, oferind o protectie slaba in cazul accidentelor in ansamblu, protectie slaba a pietonilor si nu are o tehnologie semnificativa de evitare a accidentelor.
Noul Zoe a primit mai multe imbunatatiri ale bateriei, dar nu a adaugat sisteme de siguranta.
Dimpotriva, airbag-ul lateral montat pe scaun, care proteja, la vechiul model, capul si toracele, a fost inlocuit cu un airbag doar pentru torace.