Desi se bucura de un interes urias in fiecare an, Programul Rabla este insa in pericol la aceasta ora. In urma cu doar cateva zile, Ministerul Finantelor a anuntat ca va analiza toate programele de pe piata pentru a vedea care dintre ele vor continua si in anul 2020. Alaturi de Programul Rabla si Rabla Plus, pe aceeasi lista a Ministerului Finantelor se mai afla si Programul Prima Casa. Desi pana acum nu exista o informatie clara in acest sens, exista deja unele voci care sustin ca exista riscul ca programele recent amintite sa nu mai fie bugetate si sa nu mai continue si in anii urmatori.
Prin vocea directorului general Christophe Dridi, Automobile Dacia transmite un semnal de alarma in acest sens, transmitand autoritatilor ca statul roman trebuie sa continue Programul Rabla si in anul 2020. Seful producatorului auto cu sediul la Mioveni sustine ca Programul Rabla este extrem de benefic pentru tara noastra, acesta contribuind la innoirea parcului auto national prin cumpararea de masini noi, in detrimentul masinilor la mana a doua importate de pe pietele vestice.
De asemenea, directorul Dacia sustine ca masinile second-hand “nu aduc nimic si sunt poluante”, motiv pentru care le-a declarat razboi in mod oficial in urma cu ceva timp, atunci cand a anuntat prioritatile pe care le are constructorul pe care il reprezinta in Romania.
Mai mult decat atat, acelasi Christophe Dridi mai sustine cu aceasta ocazie ca Programul Rabla are o influenta pozitiva si asupra productiei de masini in tara noastra, in contextul in care la aceasta ora cele mai multe dintre masinile produse in cadrul uzinei Dacia din Mioveni, respectiv in cadrul uzinei Ford de la Craiova sunt exportate in cele din urma pe pietele din Uniunea Europeana.
Mergand mai departe pe aceeasi idee, Christophe Dridi sustine ca in acest context este foarte important “sa se puna presiune in favoarea masinilor noi, acestea aducand bani la buget prin taxe”. In comparatie cu masinile noi, Dridi sustine ca masinile la mana a doua vin la pachet numai cu dezavantaje: sunt poluante si, cele mai multe dintre ele, nesigure. Astfel, Dridi face un apel la autoritatile romane si le indeamna ca continue sa protejeze masinile noi si sa incurajeze productia de masini noi din tara noastra prin continuarea Programului Rabla.
Dupa primele zece luni ale acestui an, cifrele ne arata ca romanii au inmatriculat nu mai putin de 135.000 de masini noi. In acelasi timp, in tara noastra au mai fost inmatriculate si alte 370.000 de masini la mana a doua. Dintre cele 135.000 de masini noi inregistrate in intervalul ianuarie - octombrie, aproape 41.000 au fost produse in cadrul uzinei Dacia de la Mioveni. Productia uzinei a fost insa mult mai mare, de aproape 300.000 de unitati, restul fiind exportate spre alte piete europene.
Ultimele NOUTATI
Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
Partenerii nostri
Bilete de valoare in 2025. Conditiile de acordare si legile aferente
Cerinte discriminatorii pentru ocuparea unui post. Ce NU puteti include in anuntul de angajare?
Prelungirea detasarii transnationale in 2025. DOCUMENTE necesare
Imprumuturi intre societati si falimentul beneficiarului: Cum se recupereaza creanta
Dividende repartizate in 2025: Mod de calcul CASS si cum se completeaza Declaratia Unica
Inchiderea de luna si de exercitiu financiar: Reguli de baza si proceduri obligatorii
Prag pentru consumul de droguri la volan? Decizia ICCJ
Drepturile pasagerilor la zborurile internationale: ce trebuie sa stie calatorii din Romania?