Comparand rezultatele obtinute de Dacia Sandero utilizand doua tipuri de combustibili, benzina E0 (cu 0% etanol) si benzina E10 (cu 10% etanol), britanicii de la Whatcar au ajuns la concluzia ca, in cazul utilizarii de E10, consumul unei Dacii Sandero cu o capacitate de 0,9 litri creste cu 11,5%. Cu alte cuvinte, un proprietar de Sandero ar scoate din buzunar suplimentar 202 lire sterline la fiecare 12.000 mile parcurse.
Majorare consumului anihileaza total si "efectul ecologic" al utilizarii etanolului. Dacia Sandero a emis, in cazul utilizarii benzinei E10, numai putin de 11g de CO2 pe kilometru in plus fata de emisiile inregistrate in cazul utilizarii benzinei E0.
Potrivit Energy Report, cei de la Whatcar au efectuat teste pe patru tipuri de masini, in urma testelor Dacia Sandero avand rezultatele cele mai slabe in cazul utilizarii benzinei E10. Celelalte masini testate au fost Hyundai i30, cu motor de 1,4 litri, Mini Paceman, cu motor de 1,6 litri si Toyota Prius, cu motor de 1,8 litri.
In medie, in urma rezultatelor obtinute prin folosirea de benzina E0, respectiv E10, s-a constat in medie o majorare a consumului cu 8,4%, echivalentul a doua umpleri suplimentare a rezervorului in fiecare an. Presupunand ca ambele tipuri de carburanti ar costa la fel, aceasta ar reprezenta un cost suplimentar de 170 de lire sterline pe fiecare sofer britanic. La nivel national, sustine Whatcar, factura suplimentara ar fi de 3,4 miliarde de lire sterline! dE altfel, si la nivelul actualului tip de carburanti utilizati, E5, factura este probabil cu 1,7 miliarde de lire decat daca ar fi fost permisa utilizarea E0.
De altfel, majorarea consumului la utilizarea de E10 s-a facut simtita la toate tipurile de masini testate. Hyundai i30 si-a majorat consumul cu 9,8%, hibridul Toyota Prius cu 6,4%, iar Mini Paceman, cu 5,9%.
La fel si emisiile de CO2 in atmosfera. La acest capitol, tot Dacia Sandero a iesit cel mai prost, cu o majorare de 11 g de Co2 pe kilometru, cel mai bun rezultat inregistrand Mini Paceman-ul, cu o majorare de numai 2g/km.
Explicatia majorarii consumului consta in faptul ca etanolul produce cu 30% mai putina energie decat benzina clasica. Concluzia celor de la Whatcar este ca masinile mai puternice fac fata mai bine carburantilor cu un continut mai ridicat de etanol, cele mai afectate fiind modele cu motoare mici - de cele mai multe ori cumparate de catre conducatorii auto cu bugete limitate. Interesant este ca Agentia de Protectie a Mediului din SUA recunoaste un impact asupra majorarii consumului in urma utilizarii E10, insa il estimeaza la numai 3-4%. Potrivit britanicilor de la Whatcar, acest lucru se explica prin faptul ca in americanii prefera masini cu motoare mari.
In ultimul timp, in urma evidentelor din ce in ce mai numeroase in legatura cu efectele perverse ale utilizarii etanolului, adeptii acestuia si-au schimbat strategia de promovare.
Principala calitate a etanolului este faptul ca e regenerabil, iar culturile utilizate pentru a-l produce absorb suplimentar CO2, ceea ce ar compensa nivelul mai mare de emisii in trafic inregistrat la folosirea E10.
In Romania, guvernul a decis ca furnizorii de carburanti sa nu mai fie obligati sa introduca pe piata numai benzina cu continut minim de biocarburanti de 6% in volum incepand cu 1 ianuarie 2014 si motorina cu continut minim de biocarburanti de 7% in volum incepand cu 1 ianuarie 2016, obligatii care ar fi creat mari probleme pentru soferi si furnizorii de combustibili. in schimb, procentul minim obligatoriu de biocarburanti a fost stabilit la 4,5% din 2014 pentru benzina si 6,5% din 2016 pentru motorina si, in plus, s-a introdus posibilitatea punerii in vanzare de benzina cu continut de biocarburanti mai mare de 5%.
In plus, s-a amanat cu cinci ani, de la 1 ianuarie 2014 la 1 ianuarie 2019, obligatia pentru furnizori de a introduce pe piata si benzina cu continut de oxigen de maximum 2,7% si cu continut de etanol de maximum 5%.
De asemenea, Guvernul a eliminat tintele intermediare de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera prevazute pentru anii 2014 si 2017, precum si cerintele de raportare aferente acestora, mentinand numai tinta finala, respectiv reducerea cu 6% pana in 2020 emisiilor de gaze cu efect de sera generate pe durata ciclului de viata pe unitatea de energie a carburantului, in raport cu emisiile de gaze cu efect de sera generate in 2010, avand ca referinta standardul pentru carburanti aferent acelei perioade.
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212