Dacia produce o masina pe minut, presa scrie despre Dacia un articol la 15 minute
autodacialogansanderocomunicareliviu ionrenault
Dacia produce o masina pe minut, iar despre Dacia si celelalte entitati ale Grupului Renault in Romania se scrie un articol de presa la fiecare 15 minute, spune directorul de comunicare al companiei si al Grupului Renault in Romania, Liviu Ion.
O performanta extraordinara este si faptul ca la lansarea Dacia Duster 92% dintre articolele scrise intr-o luna au fost pozitive. Cu toate acestea, Liviu Ion nu va mai mai vorbi cu ziaristii. Nu pentru ca s-ar fi suparat, ci pentru ca va conduce din aceasta toamna centrul de Studii de Piata si Produs al Groupe Renault din Bucuresti, care face cercetari de piata in regiune pentru viitoare produse Renault, iar noua pozitie nu ii va mai permite sa povesteasca presei despre munca pe care o face.
"Ziaristii m-au facut sa port ochelari, de doi ani. Puse unele peste altele, in fiecare luna citeam trei metri de ziare si reviste. De acum inainte voi citi metri de studii de piata si anchete", a declarat Liviu Ion, intr-un intreviu acordat www.manager.ro.
Volanul Directiei de Comunicare a Grupului Renault in Romania a trecut oficial, in cadrul unui eveniment organizat luni de Dacia, de la Liviu Ion, dupa un mandat de sase ani la Dacia, care a cuprins toate cele sase lansari de noi modele, la Anca Oreviceanu, cea care in ultimii trei ani a condus centrul de tehnologie Renault – RTR. Cu acest prilej, Liviu Ion a avut amabilitatea sa ne raspunda la cateva intrebari.
I : Care a fost momentul cel mai greu in cei sase ani de cand sunteti la Dacia, perioada care a coincis cu renasterea marcii ?
R : Comunicarea de criza in perioada martie-aprilie 2008, cand a fost greva la Dacia. Acela a fost momentul cel mai interesant.
I: Dar cel mai greu secret de pastrat?
R: In fiecare an, cel mai important secret s-a legat de noile produse. Am lansat Logan MCV, Logan Van, Pickup, Sandero, Sandero Stepway, Duster, cel mai important este sa pastrezi secretul cu privire la noul produs care se lanseaza. Si ne-a reusit.
I: Ce lansare Dacia considerati ca a fost cea mai reusita?
R: Toate sunt diferite, toate au fost spectaculoase. Din punct de vedere al spectacolului, cel mai mult mi-a placut lansarea Sandero in 2008, in Romania, dar toate lansarile noastre au fost sarmante si au avut idei deosebite, iar agentiile de publicitate au lucrat foarte bine.
I: Cum a fost experienta umana si profesionala la Dacia fata de asteptarile pe care le aveati in 2004?
R: Cand am venit la Dacia nu aveam asteptari si planuri. Am venit si am inceput sa muncesc. Am intrat in paine si atat, fara sa stau o clipa. Si asta a fost foarte bine pentru ca am avut sansa de a lucra sase ani pe sase produse noi, am avut sansa de a avea o echipa extraordinara, cu care am facut multe – zeci de evenimente, sute de comunicate de presa, conferinte in tara, driveteste in afara tarii. A fost o activitate foarte densa.
I: Ce sfat i-ati da unui director de comunicare care ar incepe sa lucreze pentru o marca importanta din Romania?
R: Din experienta mea, cel mai important este sa asculti – colegii, ziaristii, formatorii de opinie. Sa asculti si sa integrezi cu intelepciune ce auzi, sa ai discernamant.
I: Din toamna veti ocupa o noua pozitie in cadrul Grupului Renault. Va fi mai usor sau mai greu fara ziaristi?
R: Am lucrat foarte bine cu ziaristii. Am fost si eu ziarist, demult, dar acum viata imi va cere sa vorbesc cu ziaristii doar ca prieteni. Nu voi mai putea povesti despre munca pe care o fac.
Ce spune presa despre Liviu Ion? Presedintele Asociatiei Presei Auto din Romania (APAR), Dan Vardie, il caracterizeaza astfel: "A stiut din prima secunda ce sa spuna, cum sa spuna si cand sa spuna. Acestea sunt calitatile unui comunicator adevarat. Am remarcat o extraordinara abilitate de a comunica cu mass-media cand a venit vorba de criza – a fost foarte abil in a negocia subiectul greva la Dacia, a stiut sa dea presei acele mesaje care au ajutat procesul. S-a dovedit un pastrator perfect al secretelor companiei Dacia".