Dacia a lansat noul model Duster, care poate fi dotat cu ECO-G 100, motorul cu alimentare mixta benzina-GPL
noul duster coupedetalii noul dusterlansare noul dusterdotari noul dustermotoare noul duster
Succesul international inregistrat de marca nationala Dacia se datoreaza, in mare parte, modelului care a ajuns cel mai celebru al companiei romanesti: Duster. Dacia a prezentat, astazi, noul Duster, care va fi comercializat incepand cu luna septembrie a acestui an, in versiunile cu tractiune integrala si fara. Noul Duster va fi comercializat din septembrie 2021 in versiunile 4x2 si 4x4.
Lansat pe piata in 2010 la pretul unei masini de oras,
Dacia Duster a creat o mare surpriza in segmentul SUV, reusind ca, din 2019, sa fie liderul european in vanzarile de SUV-uri catre clienti particulari in segmentul sau.
Asemenea generatiilor precedente, noul Duster se adreseaza atat clientilor care vor un SUV confortabil cu design atragator, cat si celor care se afla in cautarea unui vehicul 4X4 polivalent si robust.
Noul Duster este un SUV de familie, partener de drum in traficul cotidian dar si al aventurilor in aer liber. Design-ul sau evolueaza, in special la nivelul blocurilor optice si al calandrului, conferindu-i un plus de personalitate si asigurand, totodata, o diminuare a emisiilor de CO2.
La interior, noul Duster dispune de o consola centrala inaltata, prevazuta cu o cotiera culisanta. Tot la capitolul noutati, sunt cele doua sisteme multimedia si noul ecran de 8 inci, precum si cutia de viteze automata EDC cu dublu ambreiaj.
Noul Duster afiseaza un design contemporan, pus in evidenta de noua culoare de lansare, Orange Arizona. Aceasta evolutie stilistica este insotita de o imbunatatire a profilului aerodinamic al vehiculului.
Masina preia elementele stilistice ale noii identitati vizuale Dacia prezentate in premiera pe noile Logan, Sandero si Sandero Stepway. Astfel, blocurile optice integreaza luminile de zi in forma de Y. La randul sau, calandrul este marcat de elemente cromate in relief 3D care amintesc de cele existente pe modelul Spring, conferind partii frontale a Noului Duster un aspect mai modern si un plus de personalitate.
Coeficient aerodinamic mai bun
Iluminatul permanent de zi al blocurilor optice fata (de tip ECOLED) si spate integreaza noua semnatura luminoasa Dacia. Duster este primul model Dacia echipat cu semnalizatoare cu LED (in fata). Aceasta tehnologie este utilizata si pentru faza de intalnire (cu actionare automata in echiparea de serie) si pentru iluminarea placii de inmatriculare. Dincolo de consumul redus de electricitate, tehnologia LED ofera un iluminat mai bun, atat pe timpul zilei, cat si pe timp de noapte.
Datorita efortului comun al echipelor de designeri si de ingineri, evolutia stilului exterior a fost insotita si de o ameliorare a coeficientului aerodinamic al vehiculului. Profilul noului eleron plasat in partea superioara a lunetei precum si cel al noilor jante din aliaj de 16” si 17” a fost studiat in simulatoare speciale. Optimizarile de care beneficiaza noul Duster la nivelul elementelor de rulare dar si al profilului aerodinamic au dus la diminuarea cu pana la 5,8 g a emisiilor de CO2 in cazul versiunii 4x4.
Intrucat reducerea emisiilor de CO2 este insotita de diminuarea consumului de carburant, imbunatatirea coeficientului aerodinamic al noului Duster se traduce printr-un beneficiu dublu pentru clienti.
La interior, noul Duster este mai primitor si beneficiaza de o tapiterie noua, de tetiere noi si de o consola centrala inaltata dotata cu o cotiera culisanta. Printre noutatile importante se numara noul ecran de 8 inci si cele doua sisteme multimedia.
Tapiterie 100% noua
Noul Duster dispune de o tapiterie 100% noua. Atat forma noilor tetiere cat si materialele folosite asigura o ergonomie superioara si o sustinere mai buna. Profilul acestora asigura totodata o mai buna vizibilitate pentru toti ocupantii.
Marea noutate o reprezinta aparitia unei console centrale inaltate dotata cu o cotiera care poate culisa pe o distanta de 70 mm si care integreaza un spatiu de depozitare inchis cu volumul de 1,1 litri si, in functie de nivelul de echipare, doua prize USB accesibile pasagerilor de pe locurile din spate.
Vehiculul dispune in serie, pe toate nivelele de echipare, de un ecran pentru computerul de bord, de actionare automata a farurilor si de limitator de viteza al carui buton, amplasat pe volan, este luminat pe timp de noapte.
In functie de versiune, noul Duster dispune de sistem de aer conditionat automat cu afisaj digital, de regulator de viteza cu buton pe volan, de scaune fata incalzite si de card maini libere.
Pe langa echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB si Bluetooth), sunt disponibile doua noi sisteme multimedia intuitive: Media Display si Media Nav, care beneficiaza de un ecran de 8 inci.
In cazul Media Display, echipamentul cuprinde 6 boxe (din care 2 de tip boomer si 2 tweetere in fata), radio DAB, conectivitate Bluetooth si doua prize USB. Interfata intuitiva este compatibila cu sistemele pentru smartphone Apple CarPlay si Android Auto. Comenzile dedicate pe volan permit activarea functiei de recunoastere vocala. in acest mod se poate comanda asistentul iOS sau Google de pe smartphone.
In cazul Media Nav, echipamentul multimedia dispune de sistem de navigatie si de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay si Android Auto.
Interfata Media Display si Media Nav cuprinde un meniu Vehicul care permite accesul la informatii referitoare la conducerea economica sau, in cazul versiunii 4x4, la functia 4x4 Monitor (care cuprinde altimetru, inclinometru, busola, etc.).
Fidel ADN-ului sau, Dacia Duster este un SUV veritabil, un vehicul de familie robust. Garda la sol inaltata, noile anvelope si functia 4x4 Monitor dedicata (pe versiunea cu 4 roti motrice) sunt garantia unui comportament sigur atat pe sosea cat si in offroad.
Noul Duster este un partener de incredere al calatoriilor pe orice tip de drum. Modelul ofera prestatiile unui veritabil vehicul offroad datorita unei garzi la sol de 217 mm in versiunea 2x4 si de 214 mm in versiunea 4x4; unui unghi ventral de 21 de grade; unui unghi de atac de 30 de grade; unui unghi de degajare de 34 de grade, in versiunea 4x2, si de 33 de grade, in versiunea 4x4.
In versiunea 4x2, Noul Duster este echipat in serie cu anvelope optimizate CO2 (Green) care ofera o imbunatatire cu 10% a rezistentei la rulare. In versiunea 4x4, anvelopele sunt de tipul 3PMSF. Acestea asigura o aderenta excelenta, astfel incat nu este necesara inlocuirea lor pe timp de iarna.
Disponibil pe versiunea 4x4 echipata cu Media Display sau Media Nav, sistemul 4x4 Monitor furnizeaza o serie intreaga de informatii utile pe ecranul central:
- inclinometru lateral - ajuta la aprecierea gradului de inclinare laterala a vehiculului in conditii de rulare pe drumuri inclinate.
- unghi de tangaj - aceasta informatie este utila in cazul abordarii unor rampe sau a unor pante abrupte, utilizand datele sistemului de asistenta la demarajul din rampa sau ale sistemului de control adaptiv la coborare;
- busola - disponibila inca de la 0 km/h, aceasta permite orientarea in raport cu polii magnetici ai Pamantului;
- altimetru: altitudinea este afisata in prima parte a ecranului iar denivelarea parcursa in a doua parte.
Dupa un parcurs offroad, sistemul 4x4 Monitor afiseaza un istoric recapitulativ al datelor de pe traseu.
Motoare mai eficiente
Gama de motorizari a fost si ea reinnoita, asigurand un plus de placere la volan dar si diminuarea emisiilor de CO2. Noul Duster este disponibil si in varianta echipata cu cutia automata EDC cu 6 trepte, cuplata cu motorul TCe 150. Versiunea ECO-G 100 dispune de un rezervor GPL a carui capacitate a fost marita cu aproape 50%, pana la 49,8 litri.
Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezinta prezenta cutiei de viteze automate EDC cu 6 trepte. Aceasta este disponibila pe versiunea cea mai puternica a noului Duster, cea echipata cu motorul TCe 150, in configuratia 4x2.
Cutia de viteze automata EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde doua ambreiaje : unul pentru vitezele impare (1,3,5) si altul pentru vitezele pare (2,4,6 si marsarier). Un computer asigura selectia treptei de viteze potrivite in functie de modul in care soferul actioneaza pedala de acceleratie. Cutia de viteze EDC ofera confortul unei transmisii automate mentinand totodata un nivel al consumului de carburant si al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale.
In timpul schimbarii treptei de viteza, ambreiajul aflat in priza se deschide si, simultan, ambreiajul treptei urmatoare se inchide. Trecerea de la o treapta la alta este rapida iar transmisia cuplului este continua. Absenta oricarei pierderi de energie duce la cresterea eficientei si la un plus de confort.
Sistemul EDC mentine treapta optima pentru o viteza data, evitand supraturarea motorului si asigurand astfel un control eficient asupra consumului de carburant si al emisiilor de CO2.
Noul Duster dispune de o gama completa de motorizari, adaptate oricarui tip de utilizare si care raspund normei Euro 6D Full:
- Diesel : dCi 115, in variantele 4x2 sau 4x4, cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
Benzina :
- TCe 90 in varianta 4x2 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
- TCe 130 in varianta 4x2 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
- TCe 150 in varianta 4x4 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
- TCe 150 in varianta 4x2 cu cutia de viteze automata EDC cu 6 trepte.
- Alimentare mixta benzina-GPL : ECO-G 100 in varianta 4x2 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte.
ECO-G 100: motorul cu alimentare mixta benzona-GPL
Dacia este singurul constructor care, sub denumirea ECO-G, propune motorizarea cu alimentare mixta benzina-GPL pe toate modelele sale termice. Integrarea din uzina a acestei solutii este un gaj de siguranta si de fiabilitate.
Durata garantiei oferite de constructor, intervalele si operatiunile de intretinere precum si capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzina. Rezervorul GPL este amplasat in locul spatiului ocupat de roata de rezerva, sub planseul portbagajului.
In regim de functionare pe GPL, noul Duster ECO-G emite in medie cu 9,5% mai putin CO2 decat un motor pe benzina echivalent. In plus, ofera o autonomie de 1.235 kilometri datorita celor doua rezervoare care cumuleaza un volum util de aproape 100 de litri: 50 de litri de benzina si 49,8 litri de GPL. Volumul util de GPL este mai mare cu 16,2 litri fata de precedenta generatie de Duster GPL, oferind un plus de autonomie de peste 250 kilometri.
Trecerea de la un tip de combustibil la altul se realizeaza imediat si este imperceptibila pentru sofer. Noul comutator benzina-GPL este amplasat mai ergonomic, putand fi actionat manual in orice moment de catre sofer. Trecerea la functionarea pe benzina se realizeaza automat daca rezervorul de GPL este gol.
In functie de tara, motorizarea cu alimentare mixta benzina-GPL beneficiaza de stimulente fiscale printre care un pret scazut pentru GPL, absenta unui malus ecologic sau a unor restrictii de circulatie in anumite zone.
Sursa foto: Dacia