Daca vrei o Dacie noua, astepti ca pe vremea lui Ceausescu: ce au de tras romanii care isi comanda o masina
daciarenaultdacie nouacriza de cipuricriza cipuri
Daca aveti in plan achizitionarea unui automobil Dacia, trebuie sa stiti ca veti simti gustul amar al timpului indelung de asteptare, specific perioadei de dinainte de 1989, cand o masina se comanda cu luni bune inainte de a fi primita. 6 luni se asteapta sunt acum pentru o Dacie, din cauza crizei de cipuri care afecteaza industria auto la nivel global.
Directorul financiar al Renault, Clotlide Delbos declara, conform Reuters, ca timpul de asteptare pentru Dacia Sandero, unul dintre cele mai populare modele low-cost ale marcii, foarte apreciat in intreaga Europa, a ajuns la jumatate de an.
De vina pentru aceasta situatie este presiunea uriasa de pe lanturile internationale de aprovizionare cu cipuri.
Unele modele vor fi livrate fara toate sistemele montate
Astfel, producatorii nu pot satisface cererea, iar oamenii asteapta luni bune pana intra in posesia automobilului comandat, chiar daca gigantii auto sunt in cautarea de solutii, inclusiv aceea de a livra modele fara toate componentele care necesita cipuri. De exemplu,
presa franceza sustine ca
Dacia ar urma sa puna pe piata modelele Duster si Sandero fara sistemul de inchidere centralizata, acesta urmand a fi montat ulterior, cand penuria de cipuri se va diminua. Pentru moment, aceasta solutie se pare ca ar viza numai piata din Franta, dar ramane de vazut daca masura nu va fi una generalizata. Totul depinde, desigur, de cum vor evolua lanturile de aprovizionare.
De asemenea, mai noteaza jurnalistii francezi, la Renault, modelul Zoe va fi livrat fara un sistem activ de franare de urgenta (AEBS), ca anumite versiuni de Clio si Captur.
"La Renault si Dacia, criza semiconductoarelor nu cauzeaza doar termene de livrare prelungite. De asemenea, cele doua marci au fost fortate uneori sa indeparteze anumite echipamente, sau sa le monteze ulterior in atelier", scriu jurnalistii francezi.
Potrivit oficialului Renault, la sfarsitul lunii septembrie, carnetul de comenzi al grupului Renault a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 15 ani, fiind echivalent cu vanzarile pentru 2,8 luni.
Pentru intregul an curent, francezii se asteapta o pierdere de productie de circa 500.000 vehicule din cauza crizei globale a semiconductorilor.