Cum vrea Ministerul Afacerilor Interne sa reglementeze circulatia trotinetelor electrice
legislatie trotineteaccidente trotinetelege trotinetecirculatie trotinetetrotinete electrice
Ministerul Afacerilor Interne supune dezbaterii publice un proiect de Ordonanta a Guvernului care va modifica si completa OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice prin introducerea unor prevederi referitoare la utilizarea trotinetelor electrice pe drumurile publice.
Confortm MAI, la nivelul tarii noastre, intre anii 2016-2019, au fost inregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducatorilor de trotinete electrice, soldate cu un deces, 37 raniti grav si 156 raniti usor.
Citeste si:
Record in 2019: Dacia si Ford au produs in Romania peste 490.000 de masini
Prin proiect, se propune ca trotineta electrica sa fie definita ca fiind vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu doua sau trei roti, articulat cu o bara in partea din fata folosita ca dispozitiv de directie, a carui viteza maxima prin constructie este mai mare de 6 km/h, dar nu depaseste 25 km/h si care este echipat cu un motor electric.
Potrivit proiectului, trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar, in lipsa acestei piste, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maxima admisa pentru circulatia vehiculelor este de 50 km/h.
Pentru a conduce o bicicleta sau o trotineta electrica pe drumurile publice, conducatorul acesteia trebuie sa aiba varsta de cel putin 14 ani. Transportul pasagerilor este interzis.
Trotineta electrica oprita sau stationata pe partea carosabila trebuie asezata langa si in paralel cu marginea acesteia.
Trotinetele electrice pot fi oprite sau stationate si cate doua, una langa alta.
Echiparea trotinetelor electrice care circula pe drumurile publice cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente este obligatorie, fiind interzisa circulatia acestora pe timp de noapte fara aceste mijloace si dispozitive in stare de functionare.
Casca de protectie este obligatorie pentru conducatorii de biciclete si trotinete electrice a caror varsta este sub 16 ani.
Nerespectarea normelor privind circulatia trotinetelor electrice constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a III-a de sanctiuni, respectiv de la 6 la 8 puncte-amenda.
MAI precizeaza ca, pentru elaborarea proiectului, a fost consultata legislatia altor tari referitoare la trotinetele electrice.
Citeste si:
De la 1 ianuarie, noi standare de emisii pentru motociclete si mopede
Circulatia trotinetelor electrice nu este reglementata unitar la nivel european fiind permisa in tari precum Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Italia, Franta si Olanda, dar interzisa in alte state printre care Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord.
Foto: pexels.com