Cum ajung masinile sa fie epave, desi sunt inca noi: greseala soferului roman
greseli masinascumpire benzinaintretinere masinasfaturi masina
In Romania, autoritatile centrale si locale nu dezvolta transportul de calatori pe calea ferata, iar, in cele mai multe orase, transportul in comun este aglomerat, necivilizat si lipsit de punctualitate. In acelasi timp, pistele pentru biciclisti sunt cvasiinexistente si nici conditiile meteo nu permit, cam jumatate de an, deplasarea pe doua roti.
Asa ca
masina personala ramane principalul mijloc de deplasare si tocmai de aceea ar trebui sa avem cat mai multa grija de ea si sa o intretinem ca la cartea tehnica.
Una dintre greselile pe care le fac soferii este sa puna putin carburant. Se bazeaza ca nu vor faca pana prostului pentru ca stiu ca, atunci cand se aprinde martorul de combustibil, mai pot parcurge aproximativ 50 de kilometri.
Mai ales cand pretul benzinei si cel al motorinei cresc, tot mai multi soferi fac greseala de a merge cu strictul necesar in rezervoare.
Pentru a te bucura cat mai mult timp de o buna stare de functionare a masinii tale, nu trebuie sa lasi rezervorul sa se goleasca pentru a alimenta din nou, deoarece pompa de combustibil va lucra mai mult pentru a trage carrurantul din rezervor, iar functionarea pompei va fi afectata.
Este ca atunci cand bei ceva folosind paiul. Daca paharul este plin, este foarte usor sa sorbi continutul acestuia, dar vei depune efort daca te incapatanezi sa bei si ultimele picaturi aflate pe fundul recipientului.
In cazul masinii, pot aparea probleme si la nivelul circuitului, deoarece sedimentele de pe fundul rezervorului pot ajunge chiar in sistemul de alimentare.
Ideal este sa alimentezi cand mai ai un sfert de rezervor.
Alte greseli sunt amanarea reviziilor anuale, ignorarea mesajelor transmise de martorii de bord si statul la semafor cu masina in viteza, fapt care provoaca uzura inutila a componentelor sistemului de transmisie.
De ce mai accelerezi daca semaforul este pe rosu?
Desi se plang ca benzina este tot mai scumpa si, in consecinta, multi soferi renunta la alte lucruri pentru a mai putea sa se deplaseze cu masina, extrem de putini sunt dispusi sau capabili sa faca economii.
Iar una dintre metode este tocmai asta: daca observi - nici nu este greu din moment ce ai permis de conducere, deci si spirit de observatie - de la distanta ca semaforul este pe rosu, de ce mai accelerezi?
Scoate masina din viteza si las-o sa se duca pana ajunge acolo, in loc sa gonesti ca sa fii primul la semafor, de unde uiti sa pleci cand se face verde.
Principalul inconvenient al acestei metode este tocmai lipsa de educatie si civilizatie a multor soferi din Romania, care nu-si vor da seama de ce rulezi mai incet si, indiferent de ora, te vor claxona, dupa care vor trece in viteza a treia pe langa tine si vor frana violent intrucat semaforul este pe rosu.