Daca si tu esti pasionat de masinile americane si te gandesti sa iti achizitionezi un model creat de cei de la Ford sau ai deja unul in garaj, e bine sa stii care ar putea fi punctele slabe ale acestui brand de autoturisme, care se situeaza pe locul cinci in lume la productia de automobile.
Simptomele defectarii axului cu came pot fi pierderile bruste de putere, functionarea motorului cu intermitenta, accelerarea neregulata sau refuzul motorului de a porni la cheie. Aceasta problema este foarte des intalnita, mai ales in cazul motorizarii 1.6 TDCi. Cauzele pot fi multiple. Una dintre ele ar putea fi reprezentata de lubrifierea precara a rulmentilor axului cu came, din pricina faptului ca cilindrii au canalele de lubrifiere nealiniate perfect, ceea ce duce la o uzura prematura a acestora. De asemenea, defectarea axului cu came ar mai putea fi provocata de functionarea improprie a senzorului de la arborele cotit. Acesta nu mai realizeaza un contact complet cu garniturile de etansare, ceea ce permite murdariei sa patrunda in senzor, iar computerul de bord va sesiza o problema si o va semnala.
Aceasta componenta poate fi problematica din cauza lubrifierii improprii a turbinei, din simplul motiv ca infundarea conductei tur a sistemului de lubrifiere a turbinei este foarte comuna in cazul masinilor Ford. Un alt motiv ar putea fi deteriorarea geometriei variabile, ceea ce duce si la un cost al reparatiilor mult mai mare. Primele simptome care anunta ca turbosuflanta este pe cale sa se deterioreze sunt lipsa de putere a masinii, fumul excesiv sau suieratul in timpul deplasarii.
Daca Fordul are cutie automata de viteze, e posibil sa fie nevoie de schimbarea ambreiajului la mai putin de 100.000 de kilometri parcursi, ceea ce s-ar putea sa nu fie intocmai un confort pentru tine din punct de vedere financiar. Daca sesizezi vibratii insemnate in timpul deplasarii, pierderea puterii, lipsa tractiunii in marsarier sau masina ramane blocata in P, adica in pozitia de parcare, este posibil sa ai o problema la PowerShift. Cauzele se datoreaza in primul rand uzurii masinii sau a supraincalzirii ambreiajului.
Circuitul electric deficitar sau pierderea de lichid de servo ar putea duce mai repede decat te astepti la pierderea functiei de servodirectie a masinii tale Ford. Costurile cu reparatia sistemului de servo sunt, si in acest caz, nu foarte imbucuratoare, asa ca pregateste-te de o investitie destul de serioasa, daca vrei sa poti folosi din nou volanul fara sa simti ca ai terminat un antrenament serios pentru brate, cand cobori din masina.
Daca sesizezi una din problemele de mai sus, ocupa-te cat mai curand de reparatiile necesare, pentru a te putea folosi de Fordul tau la capacitatea lui maxima. Comanda si tu piese auto pentru Ford si bucura-te de o masina functionala, care sa-ti fie prieten de nadejde in toate drumurile pe care urmeaza sa le faci.
Ultimele NOUTATI
Filme bune pe Netflix. Topul celor mai tari firme si seriale in luna februarie 2025
Controale ANAF 2025. Se pregatesc verificari fara precedent in Romania, cine e luat la bani marunti?
ING face valuri in Europa! Gigantul bancar pune ochii pe rivali – ce urmeaza?
Partenerii nostri
HG nr. 27/2025. Metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii la locul de munca se modifica
Modificari in Codul Muncii. Protectia angajatilor si hartuirea la locul de munca
Schimbari majore in industria HORECA. Ce prevede Regulamentul (UE) 2025/40
Recuperare datorii la intretinere: pasii legali pentru asociatia de proprietari
Te-ar putea interesa si