Criza din Romania: Ferrari a lansat un model din care a vandut deja doua exemplare. Din 2014 vedem pe sosele LaFerrari, masina de un milion de euro
458 specialelaferrariforza rossacamelia bazacferrari romania
Modelul 458 Speciale a fost dezvaluit astazi oficial si in Romania. Evenimentul a avut loc in showroom-ul Ferrari din Otopeni. Pretul pleaca de la 190.000 euro, fata taxe. Un roman a cumparat deja LaFerrari, supercarul de un milion de euro. Masina va fi livrata in 2014.
Forza Rossa, reprezentantul oficial Ferrari in Romania, a vandut deja cele doua modele alocate in acest an, a afirmat Camelia Bazac, director general al companiei.
“Cota alocata pentru acest an a fost de doua modele 458 Speciale. In total, toate cele 35 de modele alocate de compania mama au fost vandute. Nu stim inca ce cota vom avea in 2014, Ferrari a redus productia de la 7.300 la 6.800 pe plan global. Speram sa ne pastram cota”, a declarat Bazac.
Forza Rossa a vandut in acest an singurul LaFerrari alocat, automobil care costa circa un milion de euro. Masina va fi livrata anul viitor. Cel mai scump Ferrari livrat in acest an
a costat circa 300.000 euro. Numarul masinilor Ferrari second-hand livrate a fost de trei. Acestea au ajuns la companie prin programul de buy-back.
Ferrari a redus productia la nivel global pentru a pastra statusul de masina rara. LaFerrari, cel mai scump Ferrari produs vreodata, dar si cel mai rapid, s-a epuizat deja, fiind vandute toate cele 499 de exemplare. Evenimentul de joi l-a avut ca invitat special pentru aceasta lansare pe singurul roman Team Principal din Formula 1 – Colin Kolles, care s-a aflat la bordul celui mai recent model Ferrari si a vorbit despre caracteristicile impresionante ale acestui nou model.
„Este o mandrie pentru noi sa avem un roman in varful ierarhiei uneia dintre cele mai puternice si frumoase competitii sportive din lume si o si mai mare onoare ca a acceptat invitatia de a ne fi alaturi la lansarea unuia dintre cele mai spectaculoase modele Ferrari.” a declarat Ion Bazac, Presedinte Forza Rossa. 458 Speciale este cea mai recenta capodopera Ferrari, bazata pe inovatie tehnologica extrema si cercetare. Astfel, deja exceptionalul 458 Italia devine o masina cu adevarat demna de supra-numele ”Speciale”. Rezultatul este cel mai performant V8 aspirat din toate timpurile produs de firma de la Maranello. Colin Kolles a punctat despre maiestria acestui model : ”458 Speciale ne-a demonstrat ca o masina cu mai putini cai putere poate sa fie mai rapida decat una mult mai puternica, din aceeasi gama.
”
Datorita raportului exceptional greutate / putere, de numai 2,3 kg/cv, masina 458 Speciale poate ajunge de la 0 la 100 km/h in numai 3 secunde (0 – 200 km / h in 9.1 secunde), iar la Circuitul Fiorano a inregistrat un timp de numai 1’23’’5. Multe dintre solutiile sofisticate, aplicate pentru prima data unei masini de serie in cazul 458 Speciale, inclusiv aerodinamica sa progresista, vor deveni caracteristici standard la viitoarele modele Ferrari. S-a acordat atentie maxima sursei de alimentare, care a fost declarata doi ani la rand ”Cel mai performant motor” la Gala Premiilor Internationale Motorul Anului, si astfel Ferrari a construit cel mai puternic model V8 cu aspiratie naturala (605 cv), cu o extraordinara putere de 135 cv / l, cea mai mare atinsa vreodata de o masina cu motor cu aspiratie naturala.
Echipa de la Ferrari Styling Centre a fost ghidata in munca sa de exigentele impuse de aerodinamica, colaborand cu Pininfarina, pentru a sculpta formele masinii, astfel incat sa fie mai orientata spre performanta ca niciodata. Ferrari 458 Speciale devine, din punct de vedere aerodinamic, cea mai eficienta masina de serie din istoria Ferrari. Tehnologia folosita in dinamica subsistemelor masinii ofera soferului incredere si control perfect al automobilului la viraje si la viteze mari, si raspuns exact la comenzi. Acestea sunt noi progrese intr-o zona in care Ferrari era deja lider recunoscut.
Una dintre cele mai inovatoare caracteristici ale modelului 458 Speciale este sistemul Side Slip Angle Control (SSC), care faciliteaza controlul masinii la limita, imbunatatind mult emotiile incercate la volan.
Pentru noua masina sport Ferrari,
producatorul de anvelope Michelin si constructorul italian si-au unit cunostintele in inginerie de ultima generatie, expertiza in asamblarea anvelopelor, pasiunea pentru performanta, precum si abilitatile si capacitatile analitice ale dezvoltatorilor si pilotilor de teste. Rezultatul se vede in performantele superioare in trei arii: un tur de cursa mai rapid pe carosabil uscat, performanta considerabil crescuta tur dupa tur si aderenta optima pe carosabil umed. Anvelopele MICHELIN Pilot Sport Cup 2 sunt parte integranta din noul Ferrari 458 Speciale si componenta cheie a performantei sale exceptionale. Concluzia finala este ca 458 Speciale are cel mai rapid timp de raspuns (0.060 sec), cea mai ridicata acceleratie laterala (1.33 g) atinse vreodata de o masina din gama Calutului Cabrat.
Foto: Ferrari.com.