Ceea ce nu s-a adus in discutie insa niciodata a fost gradul de emisii extrem de ridicat cu care veneau la pachet aceste motorizari diesel. Chiar daca in urma cu mai bine de 15 ani nu vorbea mai nimeni despre problema poluarii si despre incalzirea globala, iata ca omenirea se confrunta in zilele noastre cu aceasta problema extrem de delicata. De altfel, vorbim despre o problema care pune in pericol viitorul planetei noastre, aceasta urmand sa se transforme radical in cazul in care nimeni nu intervine in acest sens. Una peste alta, gradul ridicat de emisii de dioxid de carbon al masinilor diesel a fost dovedit in cele din urma, efectele negative provocate de aceasta motorizare fiind cunoscute acum de oricine!
Scandalul Dieselgate a adus in prim plan discutia legata de emisiile din ce in ce mai ridicate ale masinilor echipate cu motorizari diesel. Chiar daca cei de la Volkswagen au reusit sa treaca cu bine peste tot acest scandal, se pare ca industria diesel nu are acelasi noroc. Mai mult decat atat, in ziua de astazi s-a ajuns sa se vorbeasca chiar despre sfarsitul unei ere, specialistii fiind de parere ca industria diesel nu mai are aproape nicio sansa de revitalizare.
Cei care vorbesc despre sfarsitul erei diesel au de partea lor cifrele inregistrate in ultima perioada, acestea dovedind ca nimeni nu glumeste atunci cand aduce in discutie depopularizarea din ce in ce mai accentuata a masinilor echipate cu motorizari diesel. Spre exemplu, in urma cu doi ani, una din doua masini inmatriculate la nivel european era echipata cu un sistem de motorizare pe motorina. La ora actuala, raportat la numarul total de masini inmatriculate la nivel european, mai putin de o treime sunt echipate cu motorizari diesel.
Conform statisticilor inregistrate la nivel european, in primele trei luni ale anului curent, numai 31.2% dintre masinile inmatriculate au fost echipate cu sisteme de motorizare pe motorina. Ca sa ne facem o idee asupra trendului de depopularizare despre care vorbeam mai devreme, ne putem uita la aceeasi perioada a primului trimestru din anul trecut. La acea vreme, 36.2% dintre masinile inmatriculate erau diesel! Mai mult decat atat, in intervalul ianuarie - martie 2017, nu mai putin de 44.8% dintre masinile inmatriculate erau diesel! Cota de piata inregistrata la acest moment de masinile diesel a atins un nivel extrem de scazut, care a fost atins pentru ultima data in anul 2000.
Asa cum era de asteptat, de declinul segmentului diesel profita masinile electrice si hibride, care reusesc in ultimele luni sa atraga un numar din ce in ce mai mare de clienti. In luna martie, cifra de vanzare a masinilor electrice si hibride a depasit pentru prima data in istorie pragul de 100.000 de unitati inmatriculate la nivel european. Mai exact, nu mai putin de 125.400 de astfel de masini au fost inmatriculate in Europa in aceasta luna. Masinile electrice si hibride se bucura deocamdata de un succes extrem de pronuntat in tari precum Norvegia, Germania, Spania si Olanda.
Ultimele NOUTATI
Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza
Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!
Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!
Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic
Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes
Partenerii nostri
Cele mai noi MODIFICARI din legislatia muncii - explicate pas cu pas, de specialisti
Cumulul de functii: ce este, in ce conditii se realizeaza si reglementarile legale
Cyberlaw Elements: Provocari juridice generate de revolutia tehnologica, explicate pe larg
ANAF explica: Cand sunt impozitati banii primiti in plic la nunta. Taxa este de 70%!