CNAIR ia masuri pentru fluidizarea traficului in zona Agentiei de Incasare Fetesti
trafic constantatrafic marepeajtaxa pod
Avand in vedere ca, in perioada urmatoare, care cuprinte atat ziua de Sfanta Maria, cat si zilele de sfarsit ale saptamanii, in zona Agentiei de Incasare Fetesti se pot inregistra ambuteiaje din cauza numarului mare de vehicule, CNAIR si reprezentantii Politiei Rutiere, urmeaza sa ia urmatoarele masuri in vederea fluidizarii traficului.
In conditiile in care, din cauza aglomeratiei, pe sensul Bucuresti - Constanta, se creaza ambuteiaje, CNAIR SA va schimba sensul de circulatie pe una din benzile reversibile, traficul urmand a se desfasura pe patru benzi in sensul Bucuresti - Constanta si pe doua benzi in sensul Constanta - Bucuresti;
Citeste si:
Urmeaza inca o minivacanta pentru bugetari
In conditiile in care, din cauza aglomeratiei pe banda de incasare in numerar a tarifului de trecere (dotata cu bariera) pe sensul Constanta- Bucuresti se creaza ambuteiaje, CNAIR va organiza un punct suplimetar de incasare, traficul urmand a fi dirijat si prin spatele cladirii Agentiei de Incasare Fetesti.
CNAIR reaminteste importanta achitarii corecte a tariful de trecere pe podurile de la Fetesti - Cernavoda si evitarea aplicarii amenzii contraventionale.
CNAIR doreste sa-i asigure pe soferi ca sistemul informatic prin care este gestionat peajul este de incredere si functioneaza fara erori.
Sistemul care gestioneaza platile efectuate de utilizatorii care achizitioneaza serviciul (peaj) compara automat numerele de inmatriculare pentru care s-a platit cu numerele care circula efectiv pe drum, prin imaginile preluate de camerele video.
In plus, procesul de verificare se efectueaza ulterior si manual, de agentii constatatori care aplica sanctiunile contraventionale.
De la introducerea achitarii peajului prin sistemul informatic de monitorizare si gestiune, in 2015, sanctiunile contraventionale aplicate, au avut urmatoarele cauze: neachitarea peajului de catre utilizatori; introducerea eronata a numarului de inmatriculare la achitarea tarifului si neverificarea acestuia de catre utilizator care nu observa eroarea, cand semneaza (la achizitia prin puncte fizice) sau cand transmite mesajul (la achizitia prin SMS la munarul 7577); nefinalizarea procesului la achizitia prin SMS prin netransmiterea celui de-al doilea mesaj de confirmare cu raspunsul „da”.
Pentru evitarea erorilor de la achizitia peajului si evitarea formarii coloanelor de vehicule la statia de taxare de la Fetesti, CNAIR face apel la utilizatori sa:
- acorde o atentie sporita numarului de inmatriculare pentru care efectueaza plata;
- verifice cu atentie numarul de inmatriculare din documentul „copie client” sau mesajul de confirmare a platii prin SMS sau prin alte mijloace de plata operate direct de utilizator;
- confirme numarul de inmatriculare prin mesajul „DA” transmis prin SMS;
- achite anticipat peajul, situatie in care trebuie sa circule pe benzile centrale marcate cu semnul e-Tarif („e-tarif”) ajutand astfel la fluenta traficului rutier.
Citeste si:
Aproape toti soferii romani asculta muzica la volan. 1,9% mai au casete audio
De asemenea, compania reaminteste ca:
- valabilitatea unei treceri este de 12 luni de la data achizitiei si poate fi utilizata o singura data oricand in aceasta perioada;
- peajul poate fi achitat pana la ora 24.00 a zilei urmatoare efectuarii trecerii.
Pentru a facilita plata peajului si rovinietei de catre utilizatori, CNAIR pune la dispozitia acestora peste 1.250 de puncte de vanzare proprii si ale partenerilor autorizati, astfel:
Puncte de vanzare asistate de operator (peste 1.245):
- statii de distributie a carburantilor auto ale partenerilor autorizati (LUKOIL, OMV, Petrom, SOCAR, Rompetrol, Mol);
- pe benzile marginale din statia de taxare Fetesti, marcate prin semnul „CASH”.
Puncte de vanzare neasistate de operator:
- portalul www.erovineta.ro, proprietatea CNAIR, fara comisioane de tranzactionare sau alte costuri suplimentare;
- portaluri web ale UNTRR, Scala Assistance;
- dispozitive de plata automata;
- aplicatia etarife, proprietatea CNAIR, disponibila pe App Store, Play Store si Marketplace, valabila pentru toate sistemele de operare pe smartphone, fara comisioane de tranzactionare sau alte costuri suplimentare;
Citeste si:
Romanii care revin in tara vor sa inchirieze masini mai scumpe decat strainii care isi fac concediile la noi
- prin SMS la numarul 7577 pus la dispozitie de Orange Romania, Vodafone Romania, Telekom Mobile si RCS&RDS.