CNADNR se reorganizeaza si apare CNIR

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CNADNR se reorganizeaza si apare CNIR CNADNR se reorganizeaza si apare CNIR
de Alexandra Stanescu la 15 Sep. 2016
Urmareste-ne pe Google News
desfiintare cnadrninfiintare cnir

Guvernul a adoptat, miercuri, o ordonanta de urgenta prin care reorganizeaza CNADNR si infiinteaza Compania Nationala de Investitii Rutiere S.A. (CNIR), o companie distincta pentru gestionarea infrastructurii rutiere.

In acelasi timp CNADNR isi schimba denumirea in CNAIR (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere) si va avea ca obiect principal de activitate intretinerea, repararea, administrarea si exploatarea autostrazilor, drumurilor, variantelor ocolitoare si altor elemente de infrastructura rutiera. 
 
Proiectele aflate in implementare,  odata ce vor fi finalizate, vor fi transferate catre compania de investitii nou infiintata.
 
CNIR se va ocupa de proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesitatilor de deplasare a cetatenilor si de circulatie a marfurilor in conditii de siguranta, cu atingerea unor timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeana si asigurarea confortului in trafic.
 
Capitalul social initial al CNIR este in valoare de 50.000.000 lei si este subscris si integral varsat in numerar de statul roman pana la data de 30 noiembrie 2016, in calitate de actionar unic care isi exercita drepturile si isi indeplineste obligatiile prin Ministerul Transporturilor, in calitate de reprezentant legal al statului roman.
 
Noua companie de investitii poate participa cu capital, in conditiile legii, la constituirea de societati comerciale cu obiect de activitate similar sau conex, impreuna cu persoane fizice si/sau juridice, romane si/sau straine pentru dezvoltarea proiectelor de infrastructura rutiera. 
 
De asemenea, poate infiinta sucursale, reprezentante, agentii si alte asemenea subunitati in tara si in strainatate, inclusiv in parteneriat cu Institutiile Financiare Internationale, pentru dezvoltarea unor proiecte de infrastructura de transport.
 
In ceea ce priveste gestionarea proiectelor, CNAIR transfera, in mod etapizat, pe o perioada de maximum 3 ani, proiectele de infrastructura de transport rutier catre CNIR. 
 
Proiectele care vor fi transferate sunt: modernizarea Centurii Sud Bucuresti; realizarea ring II Centura Sud Bucuresti; realizarea autostrazii Sibiu - Pitesti; realizarea autostrazii Targu Mures - Targu Neamt - Iasi - Ungheni; realizarea drumului expres Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau - Pascani.
 
Pana la desfasurarea efectiva a activitatii CNIR, pot fi asigurate servicii suport de catre CNAIR pe baza de protocol de colaborare incheiat intre cele doua companii.
 
Personalul CNIR este angajat pe baza de contract individual de munca incheiat conform legii, numai prin concurs.
 
Sursele de finantare ale CNIR sunt fondurile externe nerambursabile (pentru perioadele de programare 2007-2013, 2014-2020 si dupa 2020), sumele alocate de la bugetul de stat si alte surse legal constituite(imprumuturi publice sau de la institutii financiare internationale). 
 
De asemenea, CNIR incaseaza lunar de la CNAIR 15% din valoarea rovignetei incasate, tarifelor de trecere a podurilor precum si din alte venituri rezultate din exploatarea bunurilor proprietate publica pe care le are concesionate, cu exceptia veniturilor din concesiunile de spatii de servicii si a veniturilor din inchirieri.
 
Potrivit Guvernului, infiintarea CNIR va conduce la dezvoltarea pe termen lung a retelei trans-europene de transport (TEN-T), pentru functionarea optima a pietei interne comunitare, in stransa legatura cu realizarea obiectivelor strategiei Europa 2020 privind cresterea economica.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza
Economie

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza

today13 Mar. 2025
Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!
Economie

Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!

today13 Mar. 2025
Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!
Economie

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!

today13 Mar. 2025
Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic
Casa si gradina

Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic

today13 Mar. 2025
Gazprom isi reduce masiv personalul
Companii

Gazprom isi reduce masiv personalul

today13 Mar. 2025
Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes
Casa si gradina

Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes

today13 Mar. 2025
Realitatea dura a salariilor. De ce femeile continua sa castige mai putin decat barbatii, desi muncesc la fel?
Companii

Realitatea dura a salariilor. De ce femeile continua sa castige mai putin decat barbatii, desi muncesc la fel?

today12 Mar. 2025
Soc pe piata muncii! Mii de romani concediati brusc – Ce trebuie sa faci ca sa nu ramai fara job?
Companii

Soc pe piata muncii! Mii de romani concediati brusc – Ce trebuie sa faci ca sa nu ramai fara job?

today12 Mar. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!
Economie

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!

today13 Mar. 2025
Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic
Casa si gradina

Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic

today13 Mar. 2025
Gazprom isi reduce masiv personalul
Companii

Gazprom isi reduce masiv personalul

today13 Mar. 2025
Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes
Casa si gradina

Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes

today13 Mar. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x