Clasa de bonus-malus poate fi identificata online
bonus malus onlineaplicatie bonus malusrcaasf
Incepand din 22 ianuarie, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) pune la dispozitia asiguratilor un instrument online prin care se pot obtine informatii despre incadrarea in clasa bonus-malus (B/M) a autovehiculului asigurat prin RCA.
Instrumentul poate fi utilizat accesand pagina de internet a Autoritatii, www.asfromania.ro. Cautarea se poate face simultan pentru maximum cinci vehicule, iar criteriile de cautare sunt numarul de inmatriculare sau numarul de identificare a autovehiculului (seria de sasiu).
Rezultatele furnizate reprezinta incadrarea in clasa B/M pentru fiecare autoturism in parte, pentru data de referinta aleasa, precum si alte detalii privind polita RCA (compania de asigurare, durata contractului).
“Acest instrument ofera un plus de transparenta in ceea ce priveste detaliile contractelor RCA si, de asemenea, informeaza in permanenta asiguratii cu privire la clasa de B/M in care sunt incadrati. Consider ca aplicatia va fi foarte utila consumatorilor, pentru ca sistemul bonus-malus are un rol esential in determinarea tarifului politelor auto obligatorii”, a declarat Leonardo Badea, presedintele ASF.
Conform noii legislatii din domeniul asigurarilor (art. 32 din Norma ASF nr. 20/2017), daca un asigurat persoana fizica detine mai multe vehicule, acesta beneficiaza de aceeasi clasa a sistemului B/M pentru toate vehiculele, respectiv cea mai favorabila asiguratului. In cazul persoanelor juridice, sistemul B/M se aplica pentru fiecare vehicul in parte.
Prin interogari succesive - pentru date de referinta diferite - acest instrument online permite utilizatorilor sa genereze si un istoric al incadrarii in clasele de B/M ale autovehiculelor detinute.
Potrivit ASF, acordarea celei mai favorabile clase de B/M pentru toate autoturismele detinute de o persoana fizica se face in contextul mai larg creat de noua legislatie aplicabila contractelor RCA (Legea nr. 132/2017, Norma nr. 20/2017) care, prin introducerea unor noi mecanisme - printre care tariful de referinta, noul sistem bonus-malus, decontarea directa, notiunea de asigurat cu risc ridicat etc. - a creat premisele necesare echilibrarii si bunei functionari a pietei asigurarilor auto obligatorii.