NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) spune ca in cazul acestor automobile, exista riscul ca rezervorul de combustibil sa explodeze, in urma unui impact. NHTSA a solicitat Chrysler sa recheme in service automobilele Jeep Grand Cherokee construite intre 1993-2004 si Jeep Liberty, construite intre 2002-2007.
Compania a precizat insa ca masinile sale sunt sigure si "nu intentioneaza sa le recheme in service".
Agentia poate solicita o rechemare, dar are nevoie de un ordin judecatoresc, in caz ca producatorul auto respectiv refuza sa se supuna cererii.
Refuzurile unor rechemari in service din partea producatorilor auto sunt rare. Chrysler mai are timp pana la 18 iunie sa se razgandeasca.
NHTSA a deschis o investigatie vizand modelele respective in 2010.
Potrivit expertilor auto, cand automobilele sunt lovite din spate, rezervoarele de carburanti risca sa ia foc.
Localizarea rezervorului de combustibil reprezinta marele defect, care poate cauza probleme grave, au precizat cei de la NHTSA.
Chrysler a mutat rezervoarele de carburant ale Grand Cherokee in fata osiei spate in 2005 si a facut acelasi lucru in cazul modelului Liberty, in 2007.
Totusi, rechemarea si repararea Jeep-urilor vechi ar necesita prea mult timp si bani.
In 2011, cand Toyota a rechemat in service 1,7 milioane masini, din cauza unor scurgeri de carburanti, cauzate de senzorii defecti, un analist a estimat ca intregul cost al operatiunii a ajuns la 240 milioane dolari.
NHTSA spune ca are dovezi care atesta cel putin 32 de accidente rutiere, in care automobilele Grand Cherokee au fost lovite din spate si rezervoarele au luat foc. Acestea s-au soldat cu 44 de morti.
NHTSA a identificat cinci asemenea accidente in cazul Liberty, care au cauzat sapte decese. In aceeasi investigatie, precizeaza NHTSA, jeep-urile mai vechi Grand Cherokee si Liberty prezinta un risc de accident rutier mortal de doua ori mai mare decat in cazul altor automobile, din aceeasi clasa. Intrebarea care se pune este una singura: Ce a "pazit" NHTSA in toti acesti ani?