Chinezoaicele se dau in vant dupa Maserati si Ferrari
chinamaseratiferrariconsumatorivanzarimasini
O treime din milionarii Chinei sunt femei, care cumpara masini exotice "la greu", profitand de anii fabulosi ai economiei chineze. Fiat SpA a anuntat ca procentul femeilor care cumpara autoturisme sport Maserati in China este triplu fata de cel inregistrat in Europa, iar cel al cumparatoarelor asiatice de Ferrari este dublu, comparativ cu media globala, relateaza Bloomberg.
Vanzarile de masini ultra-luxoase pe cea mai mare piata auto din lume au crescut cu 60% in 2010, potrivit consultantilor Bain & Co. Deliveries. Anul acesta, ar putea creste cu alte 35%, pe fondul cererii mari din partea consumatorilor.
Cumparatoarele din China genereaza 30% din vanzarile de Maserati, fata de 10% in Europa, precizeaza agentia de consultanta Gobber din Shanghai. Versiunea GranCabrio cu 433 de cai-putere sub capota costa 406.656 dolari, iar Maserati GranTurismo S coupe ajunge la 391.527 dolari.
Vanzarile de Ferrari in China au crescut cu 50%, pana la 300 de unitati in 2010, au declarat oficialii companiei italiene. Femeile acopera 20% din vanzarile inregistrate in China, dublu, comparativ cu media globala. Un Ferrari California costa 527.924 dolari in China si 200.000 dolari in SUA. Ascensiunea femeilor antreprenor - jumatate dintre cele mai bogate femei din lume provin din China, potrivit Hurun Report - este evidenta si le determina pe doamne sa cotizeze la viata de lux.
Daca femeile din China isi cumpara masini scumpe, barbatii investesc tot mai mult in imagine, achizitionand creme faciale si genti pretentioase. Coach, brandul american de genti din piele, a estimat ca barbatii reprezinta 45% din piata chineza de 1,7 miliarde dolari a gentilor de lux si accesoriilor, fata de media globala de doar 15%.