Chiar daca n-avem unde sa incarcam masinile electrice, piata va exploda: cum va arata parcul auto in urmatorul deceniu
masini electricemasini verzipiata auto
Se pare ca viitorul mobilitatii apartine vehiculelor electrice - tot mai multe analize de specialitate ne indica faptul ca aceasta este tendinta, desi in acest moment, Romania cel putin nu se situeaza prea bine la capitolul infrastructurii de incarcare, iar soferii ce au trecut deja la un model electric trebuie sa-si calculeze bine traseul cand ies din orase, pentru a nu ramane in "pana" de energie ...
De ani de zile asistam la o crestere constanta a cotei de piata a
masinilor electrice, dar se pare ca in urmatorii ani fenomenul se va accentua, iar parcul auto va fi dominat de vehiculele verzi.
Conform unei raportului Digital Auto 2021/22 realizat de strategy&, departamentul global de strategie al PwC, noua din zece masini vandute in 2035 vor fi electrice, iar piata de statii de incarcare va exploda, la 75,5 miliarde euro. In paralel, se pare ca piata de incarcare a vehiculelor electrice va creste la 75,5 miliarde de euro in 2035, de la 4,5 miliarde de euro in 2021.
Vezi si: Scumpirile taie cheful europenilor de a cumpara masini verzi: inflatia, facturile si mancarea mai scumpa ne schimba prioritatile
”Potentialul de dezvoltare a pietei este determinat de cresterea cererii pentru masini electrice in conditiile unei legislatii favorabile care interzice motoarele cu combustie in unele orase, a obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon si a programelor de sustinere a acestor achizitii.
Avand in vedere estimarile privind cresterea parcului de masini electrice pe termen mediu si lung, masterplanul Uniunii Europene privind infrastructura de incarcare arata un necesar de 6,8 milioane statii publice de incarcare in 2030, fata de peste 300.000 in prezent. Romania detine, in prezent, putin peste 1.500 de puncte publice de incarcare si 17.000 de masini electrice inmatriculate.
Asadar, deficitul de infrastructura semnificativ si popularitatea tot mai mare a serviciilor de mobilitate deschid o multitudine de oportunitati de afaceri pentru companiile din domeniu”, a declarat Daniel Anghel, Partener si Lider pentru industria Auto, PwC Romania.
Norvegia - model de "asa da". E tara care se poate mandri cu cea mai dezvoltata infrastructura de incarcare pentru vehiculele electrice
Daca aruncam o privire in Europa, vedem ca unele state sunt mult mai bine pregatite pentru "vehiculele viitorului" fata de altele. De exemplu, cel mai bine se situeaza Norvegia. Specialistii vorbesc despre aceasta tara ca fiind cea mai pregatita din acest punct de vedere. Din punct de vedere al infrastructurii, Norvegia insumeaza peste 90.000 de puncte de incarcare.
Elvetia se situeaza pe locul al doilea in indicele eReadiness, cu un nivel ridicat de cerere sustinut de o infrastructura solida pentru masinile electrice. Regatul Unit prezinta un nivel bun al cererii din partea consumatorilor, sustinut de infrastructura vehiculelor electrice, dar stimulente limitate pentru populatie. Germania se situeaza la jumatatea clasamentului, cu performante relativ bune in ceea ce priveste stimulentele guvernamentale si cresterea cererii clientilor pentru vehiculele electrice.
Urmatoarea pozitie revine Frantei, cu un nivel mediu de infrastructura pentru vehicule electrice, dar care, impreuna cu un nivel mai ridicat de stimulente, ar putea duce la o mai mare adoptare a vehiculelor electrice. Spania si Italia au inregistrat cel mai mic scor, in principal din cauza lipsei de infrastructura.
Foto: freepik.com