CEO-ul GM a plans la o intalnire cu rudele victimelor unor accidente in care au fost implicate masinile produse de companie
gmgeneral motorsmary barravictimemortiscuze
CEO-ul General Motors, Mary Barra, si-a cerut scuze in lacrimi, luni, in timpul unei intalniri cu rudele victimelor care au pierit la volanul unor automobile defecte produse de companie.
"Am stat la masa si am povestit despre persoanele noastre dragi, care acum nu se mai pot apara", a spus Ken Rimer, a carui fiica in varsta de 18 ani a decedat la bordul unui Chevrolet Cobalt cu defectiuni tehnice, produs in 2005.
Masinile rechemate in service, printre care modelele Cobalt, Saturn Ion si altele, au contactul de cheie defect si pot opri vehiculul in orice moment, deconectand airbagurile.
Pana acum, 31 de accidente rutiere au fost cauzate de modelele rechemate in service, rezultand 13 decese. Barra s-a intalnit cu 15 familii, inainte de audierea din fata Congresului american. In timpul intalnirii, cei prezenti i-au aratat lui Barra fotografii cu victimele accidentelor, majoritatea fiind tineri.
"I-am vorbit lui Mary despre Natasha si Amy", a spus Rimer. "Nu au fost doar 13 victime. Au fost niste oameni in carne si oase".
Laura Gipe Christian, care si-a pierdut fiica in varsta de 16 ani in urma unui teribil accident din 2005, masina implicata fiind un model Cobalt, a spus ca Barra si-a cerut scuze. "Chiar daca este sincera, noi i-am pierdut pe cei dragi si nimic nu ii mai poate aduce inapoi", a spus Laura pentru Detroit Free Press. Barra a mai spus ca modelele respective "pot fi conduse in continuare".
"O rog sa scoata masinile de pe strazi si-mi spune ca sunt sigure", a mai declarat Christian.
Pretul redus al modelelor rechemate in service, cumparate deseori de parinti, ca prima masina pentru copiii lor, a fost relationat cu numarul mare de decese in randul tinerilor cu varste sub 18 ani. De asemenea, soferii fara experienta risca sa intre in panica, daca masina se opreste din senin.
"Ai o masina ieftina si un sofer fara experienta... frica isi spune cuvantul", a declarat Robert Hilliard, un avocat care da in judecata GM.
GM a recunoscut ca stia de zece ani ce se intampla cu contactele respective, dar nu a rechemat cele 2,6 milioane unitati Cobalt si alte masini in service, pentru a remedia problema.
"Azi, GM va face exact ceea ce trebuie", a spus Barra. "Imi cer scuze tuturor celor afectati de acest recall - mai ales familiilor si prietenilor celor care si-au pierdut viata sau au fost raniti. Imi pare foarte rau".