Cele 5 masini care mi-au marcat anul 2019
masiniautotest drive
Ceea ce veti gasi mai jos nu e neaparat un top, ci mai mult o marturisire. Impart cu voi cateva sentimente, trairi. Sunt masinile la care ma gandesc din cand in cand si mi-as dori tare mult sa le mai conduc. Sunt doar 5. Insa, pentru anul 2019 creeaza garajul meu ideal.
Bineinteles, exista si cateva criterii dupa care le-am asezat in aceasta ordine. Atentie, insa, ca aici vorbim de foarte mult subiectivism. E important sa retineti acest aspect.
De data asta, promit sa fiu cat mai succint. Asadar, sa pornim!
1. BMW 440i xDrive Coupe
Raman in continuare la parerea ca aceasta forma reprezinta cel mai bine intreaga identitate BMW. Imi place cum arata, modul expresiv in care se prezinta in fata oricarui privitor, imi place intregul design exterior si m-am simtit neasteptat de bine in scaunul soferului. Da, normal, exista si Seria 3, si Seria 2. Fiecare au variantele lor ultra-performante M care ofera un set complet de senzatii tari pentru sofer si un simtamant puternic de implinire.
Cu acest Seria 4 am facut peste 1000 de km si n-as fi vrut sa ma opresc vreodata. De la mers linistit si "la consum" pana la "da-i linistit ca-i liber", 440i xDrive mi-a aratat ca se poate sa fii un sofer implinit, multumit de alegerea ta si pregatit sa infrunti o intreaga mare de provocari, in timp ce esti admirat de cei care cunosc ce conduci.
Masina asta a impresionat oameni care intelegeau ca nu e doar "un BMW tare", ci un automobil care poate mult, infatiseaza discret puterea, te face pe tine sa te simti special si te ajuta sa fii bucuros.
Au fost prea putine cele patru zile petrecute impreuna si chiar si acum imi doresc sa mai ies cu masina aceasta prin Bucegi sau pe Rucar-Bran. A reusit sa ma faca sa simt o conexiune cu o gramada de metal, plastic si alcantara, asadar ramane una dintre cele mai bune amintiri ale anului la capitolul automotive.
In plus, s-a dovedit a fi neasteptat de intelegator cu drumurile patriei. Toate aceste lucruri face ca 440i xDrive sa fie aproape o masina buna la toate, pe langa faptul ca arata bine si merge si mai bine. Mai adaug ca Oscar (catelul meu) incapea linistit si fara probleme pe bancheta din spate, chiar daca avem doar doua portiere, nu patru.
Daca ar fi sa mi-o cumpar pentru mine in viitor, eu as alege fix aceleasi dotari pe care le-a avut masina de test, doar ca as merge pe o culoare diferita: fie Purple Silk Metallic, fie Signal Green.
Foto: Gabriel Preda
2. Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet
E pe locul doi doar din cauza diferentei de pret. Altfel, aceasta masina ar fi fost clar invingatoarea anului 2019. Porsche este un brand premium, dar nu reprezinta doar masini scumpe. Ceea ce ofera acest producator este o reteta aproape ideala de automobil pe care nu cred ca o gasesti in alta parte. Poate Lamborghini, insa nu-s convins ca e vorba de acelasi raport intre sportivitate si confort.
Tin minte chiar si acum momentul in care am vazut-o in parcare. Da, e o culoare discreta, insa o remarci rapid. Noul 911 (992) in forma decapotabila este o masina menita celor care vor sa-si traiasca viata altfel. Eu cred ca Porsche a facut varianta cabrio doar pentru a trezi pasiunea in unii clienti care ar fi vrut ceva special din Stuttgart, dar nu si-ar fi asumat o provocare care sa-i mentina conectati cu lumea intreaga, in timp ce ii deconecteaza de la griji, stres si planificari.
Ma gandesc si acum la profilul soferului sau proprietarului potrivit pentru acest tip de Porsche, insa nu-mi vine nimic special in minte. Este, intr-adevar, pentru oricine isi permite o astfel de masina. E si civilizata, si demonica la nevoie. Plus ca, putine lucruri spun "am reusit in viata" mai mult decat un Porsche inmatriculat in Romania.
Singurul lucru pe care l-as schimba la aceasta masina ar fi culoarea. Eu as alege Carmine Red sau Miami Blue.
N-o voi uita prea curand.
Despre aceasta masina puteti afla detaliile complete dand click
AICI!
Foto: Gabriel Preda
3. Mazda MX-5 Roadster RF
Am zambit ca un copil care vede cadoul sub brad de Craciun. Cand am ajuns la Mazda Romania, efectiv am inceput sa rad. Ce ai face cu o astfel de masina in fiecare zi? Ce rol are? La ce poate fi buna o masina atat de mica, fara spatii de depozitare generoase in interior, fara portbagaj util unei vacante prelungite si care imi provoca dureri de gat in scurtele momente in care am tinut acoperisul capotat?
Ei bine, tot eu va spun. Mazda MX-5 Roadster RF sau, mai bine, noua Miata este un generator de nelimitat de bucurie. Iti cumperi aceasta masina pentru ca vrei sa traiesti, sa simti, sa vezi, sa razi si sa iubesti fiecare moment al vietii tale. Nu exagerez si nu o spune de umplutura. MX-5 si-a castigat locul in acest top pentru ca m-a surprins. A scos copilul din mine. M-a reintors la momentele de inocenta si fericire pura.
Desi exista si cutie automata, si soft top, eu as alege-o pentru mine in varianta testata. Editia aniversara in culoarea Racing Orange si cu hard top este, in opinia mea, perfecta. As recomanda-o oricui se afla in cautarea unei masini care sa fie folosita doar pentru a elimina tristetea sau stresul din viata sa.
Despre aceasta masina puteti afla detaliile complete dand click
AICI!
Foto: Gabriel Preda
4. Alfa Romeo Stelvio
Am fost surprins. De aceea, Stelvio se afla in acest top al masinilor pe care nu le voi uita si pe care as fi vrut sa le am in garajul meu de anul acesta. Un SUV italian care se tine atat de bine in curbe de te face sa-ti doresti ca toata viata ta sa fie o serpentina fara sfarsit si cu combustibil infinit. N-am crezut ca voi fi atat de impresionat de acest model si nu am avut o astfel de asteptare de la Stelvio. Da, in varianta Quadrifoglio as fi presupus din start ca e normal sa se comporte ca o masina sportiva si performanta, insa n-am crezut ca e valabil acest lucru pentru varianta cu motor de 2 litri benzina!
Am testat-o cu bucurie si mi-a ramas intiparita in memorie ca fiind compromisul ideal la orice capitol: bani, spatiu, tehnologie, sportivitate si confort. Le are pe toate in echilibru si intr-o forma adorabila. Este o masina care poate si putin offroad, dar stie sa iti ofere si viteza dorita. In plus, e un SUV care arata chiar bine si poate fi cu usurinta distinsa de competitorii sai din aceeasi clasa. Bravo, Alfa! Mai adaug si ca interiorul este primitor, placut si exprima identitatea brandului. Te transpune in Italia si te infasoara intr-o usoara senzatie de motorsport. E primul lor SUV si e al naibii de bun.
Si in cazul lui Stelvio, eu as fi mers cu o alta culoare. Cred cu tarie ca i-ar sta mult mai bine in Verde Visconti sau Blu Misano.
Despre aceasta masina puteti afla detaliile complete dand click
AICI!
Foto: Gabriel Preda
5. BMW M850i xDrive Cabriolet
L-am asteptat cu sufletul la gura, dupa ce am condus varianta sa Coupe. L-am vazut in lansarile internationale si in cateva videoclipuri. Ma fascina forma sa.
Ocupa ultimul loc in acest top pentru ca, desi eram vrajit de cum arata in imagini, mi-a fost destul de frica cu ea pe drumurile Capitalei tarii noastre. Am atras destul de multe priviri (poate prea multe) si am primit tot felul de remarci prin benzinarii (unde am oprit de mai multe ori decat voiam). Am stat cu suficient de mult stres pentru ca o parcasem in fata blocului si ma uitam destul de des pe balcon sa vad daca e intreaga. Pe scurt, inceputul testului cu M850i Cabriolet a fost suficient de obositor. La urma urmei, e un bun de peste 150.000 de euro care imi fusese incredintat temporar si voiam sa-l returnez in aceeasi conditie ca la preluare.
Am uitat de toate imediat ce am iesit din Bucuresti. Cum am scapat de aglomeratie si am intrat pe E85 in drum spre Suceava, am inteles, cred eu, ce a vrut BMW sa faca cu aceasta masina.
Este un deschizator de drumuri. M850i Cabriolet m-a infasurat intr-o stare de acalmie. M-am simtit ca inainte de o furtuna de vara in aceasta masina. Am avut exact acelasi sentiment de liniste si pace ca inaintea unei furtuni de vara racoritoare. Masina aceasta mi-a asigurat tot confortul necesar pentru a ma bucura la maximum de condus pe drumul inspre nordul tarii.
E drept c-ar fi fost mult mai potrivita o drumetie pe Transfagarasan sau Transalpina, insa mie-mi place foarte mult Bucovina. Drept dovada, aici am fost mult mai linistit in privinta masinii si m-am bucurat enorm ca a avut si tata ocazia sa experimenteze o astfel de bijuterie a coroanei industriei auto din Bavaria.
Drumurile mai libere si asfaltul proaspat mi-au asigurat conditiile ideale pentru a mentine viu spiritul V8-ului.
Cu toate ca mi-a placut enorm de mult, eu as alege pentru garajul meu ideal din 2019 motorizarea 840i xDrive (340 de CP imi ajung) si culoarea Albastru Tanzanite.
Despre aceasta masina puteti afla detaliile complete dand click
AICI!
Foto: Florin Amariei
Pana acum, probabil ca ati observat un anumit tipar al masinilor care imi plac. E drept ca la final de 2019 am 3 masini cabrio dintr-un total de 5 cu care raman ca amintiri placute, insa eu am pus in aceste randuri exact ce mi-a placut cel mai mult mie. Gusturile nu se discuta si banuiesc ca puteti avea o opinie diferita fata de a mea. Plus ca, eu mai iau in calcul si varsta. Poate peste 5 ani voi vedea altfel aceste masini decapotabile si voi alege mai multe SUV-uri. Cine stie... Cert e ca in anul 2019, cele 5 masini de mai sus au fost adevarate aventuri si mi-au starnit emotii pe care le voi purta cu mine multa vreme. Ceea ce, bineinteles, va doresc si voua.
O mentiune onorabila al anului 2019 la capitolul masini testate este si Rolls-Royce Cullinan. Din pacate, am petrecut prea putin timp cu masina pentru a o cunoaste in detaliu.
Va mai marturisesc si marele regret al acestui an: am avut sansa sa conduc Stelvio Quadrifoglio, insa n-am putut ajunge la locul testarii. Chiar si acum imi pare rau... Raman, insa, increzator in zicala "toate la timpul lor"!
Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de mine si in aceasta (scurta) aventura! Promit un material cu 10 masini pentru final de 2020!
Finalmente, le multumesc pe aceasta cale si tuturor importatorilor sau dealerilor care de-a lungul acestui an ne-au sustinut in activitatea noastra in acest domeniu si, mai ales, au avut incredere in mine.
Pe curand si la multi ani!
Disclaimer: Acest material NU a fost sponsorizat si reprezinta opinia personala a redactorului.