Rolls-Royce Wraith are un propulsor V12 de 624 cai putere si atinge 100 km/h in 4,4 secunde, costand 200.000 lire sterline (300.000 dolari).
Bolidul a fost proiectat in speranta ca publicul isi va schimba perceptia despre titanul Rolls-Royce, a declarat CEO-ul Torsten Muller-Otvos pentru BBC News.
"Sunt convins ca va atrage noi clienti", a declarat oficialul Rolls-Royce.
"Fara rivalitate"
La prima vedere, Wraith seamana cu Bentley Continental GT, dar Muller-Otvos a tinut sa precizeze ca nu exista o rivalitate intre cele doua branduri auto.
"Continental nu este rivalul nostru, nici vorba de asa ceva", a declarat Muller-Otvos. "Ne situam intr-un segment de piata diferit, dincolo de 200.000 lire sterline".
"Dar nu m-ar surprinde sa vad ca unii detinatori de Bentley isi vor cumpara Wraith - multi oameni nu mai considera Continental-ul ca fiind o masina "exclusivista", care sa ii scoata din tipare".
"Rivali, dar prieteni"
Stuart Rose, un membru al consiliului Bentley, a declarat ca cele doua marci nu rivalizeaza pe piata, deoarece pretul unui model Bentley incepe de la 130.000 lire sterline.
"Sa nu exageram", a mai spus Rose. "Suntem rivali, dar ramanem prieteni. Ei domina segmentul specific (masini ultra-luxoase), in timp ce noi avem monopol asupra segmentului nostru, care este mai vast". Bentley a vandut anul trecut 8.510 masini, in timp ce Rolls-Royce a vandut 3.575.
Vanzarile Bentley au crescut mai rapid decat cele ale Rolls-Royce in lunile recente. Anul trecut, vanzarile Bentley au crescut cu 22%, dupa o crestere de 37% in 2011 si alta de 11% in 2010.
Comparativ, vanzarile Rolls-Royce, marca detinuta de BMW Groups, au crescut cu 1%, mult sub performantele anilor trecuti (+31% in 2011 si +150% in 2010). Totusi, dupa cum spune si Muller-Otvos, discutam despre automobile de lux, destinate celor mai instariti dintre noi.
Potrivit lui Muller-Otvos, Wraith ar putea schimba atitudinea consumatorilor fata de Rolls-Royce, care vinde autoturisme mai putin agile.
Rolls-Royce nu mizeaza in niciun caz pe volum, ci pe exclusivitate. Muller-Otvos subliniaza ca proprietarii de Ferrari ar putea face tranzitia la Wraith, nemultumiti de confortul oferit de brandul italian de supercar-uri. "Wraith este un gran turismo pentru domni. Sportivitatea nu reprezinta o trasatura specifica a Rolls-Royce", conchide Muller-Otvos.