Cat de multi bani trebuie sa ai, ca sa-ti permiti o Dacia noua in 2022
vanzari daciascumpiri daciaperformante dacia
Anul 2021 a adus o scadere a vanzarilor de masini, insa, nu pentru ca nu a existat cerere, ci pentru ca marii constructori s-au confruntat cu penuria de componente electronice. Dupa ce asigurarea acestora nu a mai fost deficitara, problema este scumpirea lor, care, evident, se reflecta in pretul final al unui automobil.
Foarte probabil, si in 2022, pretul de vanzare al
masinilor va continua sa creasca.
Chiar daca este considerata low cost, nici Dacia nu este scutita de scumpiri.
Xavier Martinet, directorul de Marketing al Dacia a explicat ca, la Dacia, preturile cresc cu circa 4-7%. Una dintre cauze este scumpirea aluminiului si a otelului. In prezent, tona de otel a ajuns sa coste 1.200 de euro fata de 600 de euro, in anii trecuti.
De exemplu, in octombrie 2021, Dacia Duster era mai scumpa cu 300 de euro fata de pretul de lansare, si acesta mai mare in comparatie cu modelul anterior.
Cu toate acestea, potrivit lui Martinet, Dacia ramane cea mai accesibila marca de pe piata.
An exceptional pentru Dacia
Cu 537.095 vehicule vandute in 2021, Dacia a avansat cu 3% pe o piata penalizata de criza sanitara si de cea a componentelor electronice. Pentru prima oara, Dacia a urcat pe podiumul european al vanzarilor catre clientii particulari, ajungand la o cota record de 6,2% pe acest segment de piata.
Aceasta performanta este datorata, in principal, succesului modelelor Sandero (peste 226.000 de unitati vandute, inclusiv versiunea Stepway) si Dacia Duster (peste 186.000 de unitati vandute).
Sandero este, pentru al cincilea an consecutiv, cel mai vandut model catre clientii particulari din Europa, performanta inregistrata neintrerupt din 2017. La randul sau, Duster este, pentru al patrulea an consecutiv, cel mai vandut SUV din Europa catre aceeasi categorie de clienti.
Lansat in primavara trecuta, modelul Spring (cu 27.876 unitati vandute) joaca deja un rol important pe piata europeana a vehiculelor 100% electrice. In doar 9 luni, comenzile au ajuns la peste 46.000 de unitati.
Atractivitatea marcii Dacia este confirmata atat de gradul ridicat de fidelitate al clientilor cat si de rata de atragere a unor clienti noi. Este de asteptat ca aceste tendinte sa se amplifice in 2022, odata cu extinderea ofertei de produse, in special prin lansarea comerciala, in primul trimestru, a modelului Joggeri.
Marca nationala ramane lider in Romania
Dacia ramane lider incontestabil pe piata din Romania, cu 4 dintre modele sale in top 5 modele vandute in 2021.
Vanzarile totale ale marcii Dacia au ajuns, in 2021, la 537.095 de unitati in conditiile unei piete stabile dar puternic afectata de criza sanitara si de cea a componentelor electronice. Pe segmentul sau de comercializare, Dacia a inregistrat o crestere a cotei de piata cu 0,1%, pana la 3,5%.
Cresterea vanzarilor se explica prin succesul noii game Dacia in randurile clientilor particulari. In 2021, Dacia a atins o cota de piata record de 6,2% in Europa, pe segmentul vanzarilor catre clientii particulari, devenind, in premiera, a treia marca cea mai vanduta in randurile acestei categorii de public.
In afara Romaniei, Dacia este marca cea mai vanduta catre clientii particulari in Franta si se situeaza in top 5 in Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Republica Ceha, Ungaria si Croatia. In Germania, marca se afla in top 10 si este lider de piata in Maroc.
Dacia Sandero a inregistrat un volum de vanzari cifrat la 226.805 de exemplare, din care aproape 90% au fost reprezentate de cea de-a treia generatie a modelului.
In 2021, pentru al cincilea an consecutiv, Sandero a fost cel mai vandut model din Europa catre clientii persoane fizice. In unele tari, Sandero a fost chiar cel mai vandut model catre toate categoriile de clienti. In aceste conditii, Sandero s-a situat, la sfarsitul anului trecut, pe locul al doilea in clasamentul celor mai vandute modele din Europa.
Aceeasi tendinta a fost valabila si pentru Duster, care este, din 2018, cel mai vandut SUV din Europa catre clientii particulari. Cu 186.001 de unitati comercializate in 2021 pe toate pietele, Duster a depasit doua milioane de exemplare vandute de la lansarea sa in 2010.
De asemenea, lansat in primavara trecuta, modelul Spring si-a facut o intrare remarcata pe piata vehiculelor 100% electrice cu 27.876 unitati vandute si peste 46.000 de comenzi la finele anului 2021.
Conceput pentru a democratiza accesul la mobilitatea electrica pentru deplasarile zilnice, Spring se afirma ca un automobil urban de referinta pe numeroase piete. In mod remarcabil, 80% dintre cei care au achizitionat un vehicul Spring nu erau anterior clienti ai marcii Dacia.
Preferinta tot mai accentuata a clientilor pentru versiunile varf de gama este insotita de un alt fenomen relevant: Dacia cucereste clienti care, anterior, nu achizitionasera un vehicul din cadrul Group Renault, procentul acestor noi clienti fiind de 60%.