Piata consumabilelor auto s-a dezvoltat atat de mult incat este dificil sa jalonezi prin multimea de oferte. Datorita importantei anvelopelor pentru stabilitate si siguranta la volan, trebuie sa tii cont de cel mai bun raport pret-calitate. Iata cateva explicatii ale diferentelor de pret.
Producatorii de anvelope se impart in trei mari categorii. Pana de curand, numele premium de producatori de anvelope erau Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin si Pirelli; intre timp, Hankook pare a fi facut pasul catre segmentul de top, in special datorita echiparii din fabrica pe masini de renume. Cauciucurile premium au garantia calitatii si traditiei in domeniu, dar si un pret pe masura. In segmentul de mijloc regasesti nume precum Barum, BFGoodrich, Falken, Firestone, Kumho, Nokian, Vredestein sau Yokohama, de buna calitate, la un pret accesibil. Anvelopele economice sau de buget trebuie alese dintre firmele patronate de un producator premium. Pentru a acoperi acest segment de piata, numele mari au cumparat fabrici mai mici, carora le imprumuta din tehnologii: Michelin patroneaza Kormoran, Riken, Taurus, Tigar; Goodyear are in subordine Debica, Fulda, Sava; Barum, Matador, Semperit, Viking, Uniroyal sunt sub sigla Continental. Toate acestea au preturi mai mici, insa calitatea produselor merita achizitia.
Daca bugetul este singurul criteriu dupa care cumperi cauciucurile, nu face niciodata rabat de la capitolul calitate si siguranta la volan. Pe langa numele consacrate din categoriile premium, de clasa medie sau de buget amintite, in categoria pneurilor economice sunt o multime de producatori obscuri. In cazul acestora, desi adancimea benzii de rulare si dispunerea canelurilor par a fi in regula la prima vedere, nu cunosti daca tehnologia utilizata in procesul de productie a respectat toti pasii de siguranta si au fost supuse la suficiente teste. Asadar, te poti trezi ca o anvelopa noua ieftina nu iti ofera stabilitatea necesara in diferite conditii de vreme sau infrastructura, se uzeaza neuniform sau se toceste prea repede. Anvelopele second hand pot fi alternativa la aceasta investitie, daca sunt din categoria premium sau medie. Chiar si uzat, un cauciuc de cea mai buna calitate iti ofera mai multa siguranta decat un produs nou, ieftin, de origine necunoscuta.
Ca in multe alte cazuri, pretul anvelopelor nu este intotdeauna definitoriu in ceea ce priveste calitatea. Un cauciuc ieftin nu este obligatoriu de slaba calitate, dupa cum un produs scump nu iti ofera garantia durabilitatii sau randamentului. In functie de momentul si locul de unde cumperi poti gasi produse foarte bune la preturi aflate mult sub media pietei.
Este foarte important sa cunosti informatiile de pe flancul anvelopei si mediul in care acestea vor rula. Calitatea infrastructurii in care parcurgi cei mai multi kilometri si specificul meteorologic din zona in care circuli sunt definitorii pentru alegerea pneurilor potrivite. Spre exemplu, un set de cauciucuri premium cu clasa de aderenta F (pornind descrescator de la A), produs pentru tarile cu clima calda, iti va oferi un randament mult mai mic decat anvelopele din categoria medie care au clasa de aderenta B sau chiar C daca circuli in tara noastra, cu precipitatii frecvente si temperaturi scazute. In aceste conditii, produsul mai ieftin datorita numelui producatorului se va dovedi o investitie mai buna decat anvelopa scumpa.
In cazul anvelopelor, ieftin nu inseamna obligatoriu slab, in timp ce scump nu este egal cu bun. Cel mai bun raport pret-calitate il obtii atunci cand alegi produsul potrivit pentru zona in care vei circula.
Ultimele NOUTATI
Revolut detoneaza bomba pe piata bancara: se dau credite pentru locuinte!
Ploua cu firme suspendate in mediul privat romanesc: mii de societati au pus lacatul pe usa pravaliei
Partenerii nostri
DOCUMENTE care se elibereaza la solicitarea salariatului - ce prevede legea?
Reducerea activitatii unei companii. Posibilitatea de acordare a tichetelor cadou si a bonusurilor
Nota de credit emisa prin RO e-Factura: CE reprezinta si CUM sa procedati
Reclasificarea unui mijloc fix partial amortizat in marfa: Tratament contabil si fiscal
Cum se realizeaza inregistrarea in scopuri de TVA: Studiu de caz si explicatii detaliate