Care-i problema cu masinile Tesla? Sunt periculoase? Ies la iveala date ingrijoratoare
teslamasini teslaaccidente tesla
Atunci cand ne cautam o masina, fie ea noua sau la mana a doua, ne dorim sa fie in primul rand cat mai sigura posibil si sa prezinte cel mai mic risc de avarii. Desigur ca importante sunt si elemente de natura estetica, dar mai ales financiara, insa daca ne dorim ca masina sa ne fie cu adevarat un aliat si un sprijin in activitatile noastre, ar trebui sa tinem cont de studiile de specialitate, care au reusit sa identifice faptul ca unele marci de autovehicule sunt mai predispuse la accidente decat altele.
Potrivit expertilor,
carVertical a intocmit recent un studiu menit sa descopere ce marca de masini inregistreaza cel mai mare procentaj de unitati avariate plus cat costa in medie repararea acestor daune.
Desi este una dintre marcile care se bucura de foarte mare succes pe piata, Tesla ocupa locul intai dintre marcile de masini cu cele mai multe avarii inregistrate.
Specialistii spun ca 74,3% dintre toate rapoartele istorice generate pentru vehiculele Tesla au cuprins inregistrari de daune. Acestea au fost urmate de vehiculele Hyundai (69,1%) si Subaru (68,7%). Renault (40.8%), Alfa Romeo (40%) si Fiat (39.5%) sunt marcile cu cele mai putine accidente inregistrate.
Motivul din spatele acestor diferente imense poate fi des explicat cu ajutorul bunului simt. Renault si Fiat sunt marci care ofera in principal masini accesibile ca pret, cu motoare mici care au un consum redus de combustibil si care sunt cel mai des folosite ca masini de familie sau pentru a face naveta zilnica.
Hyundai ofera masini ieftine dar ”cool” ceea ce atrage puternic segmentul de soferi tineri si lipsiti de experienta. Masinile Subaru sunt in general sigure dar soferii deseori nu stiu cum sa manevreze un vehicul cu tractiune integrala in situatii periculoase. Vehiculele Tesla, in schimb, desi sunt scumpe si pline de sisteme moderne de siguranta, au o acceleratie exceptional de puternica.
”Exista un paradox legat de masinile Tesla care au simultan cele mai avansate sisteme de condus autonom de pe planeta si totusi inregistreaza cele mai multe accidente. Un numar atat de mare de accidente poate fi datorita faptului ca soferii ori nu sunt inca obisnuiti cu acceleratia exceptionala a masinilor Tesla, ori pur si simplu nu mai sunt la fel de atenti la volan. Nu este un secret faptul ca cea mai mare proportie de masini Tesla lovite provine din SUA.” – explica Matas Buzelis, Director de Comunicatii carVertical.
Deloc surprinzator, cea mai mare valoare medie a daunelor inregistrate apartine Ferrari (€94,149) urmata de cea pentru Lamborghini (€64,608), ambele medii fiind de cateva ori mai ridicate decat cele apartinand altor marci din lista carVertical. Tesla (€14,320), Dodge (€9,522) si Porsche (€8,588) sunt marcile de masini de lux care inregistreaza costuri de reparatii scazute.
O valoare medie ridicata cand vine vorba despre costul reparatiilor sugereaza ori ca reparatiile sunt scumpe ori ca daunele au fost severe. In timp ce marcile de super lux aduna zeci de mii in cheltuieli de repartii, valoarea medie pentru BMW este de doar €3,994, pentru Volkswagen de €3,539 si pentru Toyota de €3,011. Media la nivel global, indiferent de marca masinii, inregistrata in urma acestui studiu este situata la €3,574.
Aceasta informatie va fi de ajutor atunci cand dorim sa vedem daca media daunelor specifice unui anumit model este ridicata sau scazuta. "Din punct de vedere al costului, accidentele masinilor din gama super premium sunt la un alt nivel. Pana si o zgarietura minora vine cu o factura de-ti dau lacrimile, asa ca nu este de mirare de ce Ferrari si Lamborghini sunt liderii detasati ai acetui top”, spune M. Buzelis.
Porsche detine media cea mai ridicata de daune inregistrate
Dupa cum era de asteptat exista o corelatie puternica intre masinile care au cel putin o inregistrare de daune si cele care au in medie cele mai multe evenimente de daune per masina.
Porsche ocupa prima pozitie cu o medie de 1,71 de incidente per masina, urmat de Tesla (1,58) si Hyundai (1,52).
Peugeot (0.75), Renault (0.73) si Fiat (0.7) au cea mai mica pondere de inregistrari de daune. Aceste companii produc in mare parte masini accesibile si economice, prin urmare proprietarii lor rareori conduc rapid sau agresiv.
"Exista o mica corelatie intre marcile de masini cel mai des deteriorate si cele cu cel mai mare numar mediu de inregistrari de daune. Totusi, media de varsta a masinilor verificate pe platforma noastra este de aproximativ 9,5 ani si in mod normal, masinile unor anumiti producatori sunt avariate de doua ori in acea perioada", spune M. Buzelis.
Cercetarile au descoperit si cateva cazuri extreme, inclusiv pe cel al unui Mercedes-Benz al carui raport carVertical cuprindea nu mai putin de 35 de daune inregistrate. Cazuri asemanatoare in care o masina este avariata in mod repetat sunt comune. Acest fenomen sporeste riscurile la care se expun cumparatorii deoarece acest tip de masina poate sa nu mai fie sigura pentru condus.
Cercetarea a fost realizata prin analizarea datelor referitoare la daune din compozitia a 2 milioane de rapoarte istorice carVertical. Compania colecteaza informatii din baze de date si de la institutii de incredere, le prelucreaza si ofera utilizatorilor rapoarte istorice care cuprind detalii despre kilometraj, daune, proprietarii anteriori plus alte informatii esentiale.