Care era cea mai populara masina in comunism?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Care era cea mai populara masina in comunism?
Care era cea mai populara masina in comunism?
de Mihai Balescu la 17 Dec. 2021 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
masini comunismcomunismepoca de aurceausescu

De fapt, e impropriu sa vorbim despre cea mai populara masina, din moment ce atunci nu prea puteai sa alegi o anumita marca. In Romania aveai la dispozitie Dacia (masina nationala) si cam asta era practic singura optiune. Mai existau Trabantul est-german, Skoda cehoslovaca sau Lada sovietica, dar pentru ele trebuia sa te inscrii pe liste speciale, iar timpul de asteptare, chiar daca aveai toti banii, ajungea si la 18 ani (!), in cazul Trabantului. Sa vedem in continuare cateva lucruri interesante despre Dacia.


1. Modelul de baza, Dacia 1300, a fost produs intr-un numar total de 1.959.730 de exemplare.

2. Ca sa cumperi o Dacie, banii ii depuneai in avans la CEC, integral, si asteptai 1-3 ani. Pretul era de 70.000 de lei, echivalentul a 35 de salarii medii.

3. Daca aveai pile, puteai sa primesti o Dacie facuta pentru export, de o calitate mult mai buna. Cele mai cautate erau Daciile “de Canada”.

4. Dacia se livra din fabrica insotita de un accesoriu care astazi a disparut: prelata. Cand nu circulai cu masina, o inveleai cu prelata si o protejai astfel de praf si de intemperii.

5. Masina nu era rea pentru standardele epocii si indeplinea doua cerinte de baza: prindea 120-140 km/h, suficient pentru calitatea drumurilor de atunci, si avea un portbagaj incapator. Nu dispunea insa de aer conditionat, geamuri electrice, servo-directie si alte facilitati.

6. Dacia mai facea figuri, se strica uneori, dar reparatiile erau relativ simple. Orice posesor de Dacie stia sa desfunde un jiclor, sa regleze o platina, sa schimbe o bujie sau sa scoata aerul de la motor.

7. Pentru pornire, mai ales iarna, trebuia sa tragi manual socul, pentru admisia de mai mult carburant la motor. Operatia pare ciudata astazi, dar atunci facea parte din rutina de pornire a masinii.

8. Numerele de inmatriculare erau pe formula 3-AG-1474, 5-BV-2985, 7-SV-3467. Numerele de 3 cifre, de genul 1-B-252, erau rezervate autoritatilor (secretari de partid, securisti) si constituiau un semnal pentru militienii care dirijau traficul, astfel incat nu erau niciodata oprite.

9. In ultimii ani ai regimului comunist, cand benzina devenise o raritate, pe marginea drumurilor dintre localitati erau intalniti frecvent “cersetori” de benzina: oameni care simulau ca au ramas in pana de benzina si agitau un mic bidon gol, sperand ca un sofer milos va opri si le va vinde cativa litri.

Benzina se si fura pe vremea aceea, cu o metoda banala: se punea un lighean sub rezervorul unei masini parcate, se gaurea rezervorul cu o bara ascutita, iar benzina era lasata sa se scurga direct in lighean.

10. Pentru a se face economie de carburant, in zilele de duminica autoritatile restrictionasera traficul auto: intr-o duminica circulau doar masinile cu sot (cele cu numar de inmatriculare par), in duminica urmatoare circulau doar cele fara sot (cele cu numar de inmatriculare impar).

Citeste si: Amintiri din comunism. Planul bizar al lui Ceausescu de a distruge satele (XIX)
 



Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024
Analize

Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024

today20 Apr. 2025
Cum arata seful ideal in viziunea romanilor?
Companii

Cum arata seful ideal in viziunea romanilor?

today20 Apr. 2025
Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana
Economie

Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana

today19 Apr. 2025
Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!
Economie

Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!

today19 Apr. 2025
Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala
Imobiliare

Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala

today18 Apr. 2025
Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile
Companii

Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile

today18 Apr. 2025
UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii
Financiar-Bancar

UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii

today18 Apr. 2025
Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas
Mananca sanatos

Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas

today18 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x