Care era cea mai populara masina in comunism?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Care era cea mai populara masina in comunism?
Care era cea mai populara masina in comunism?
de Mihai Balescu la 17 Dec. 2021 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
masini comunismcomunismepoca de aurceausescu

De fapt, e impropriu sa vorbim despre cea mai populara masina, din moment ce atunci nu prea puteai sa alegi o anumita marca. In Romania aveai la dispozitie Dacia (masina nationala) si cam asta era practic singura optiune. Mai existau Trabantul est-german, Skoda cehoslovaca sau Lada sovietica, dar pentru ele trebuia sa te inscrii pe liste speciale, iar timpul de asteptare, chiar daca aveai toti banii, ajungea si la 18 ani (!), in cazul Trabantului. Sa vedem in continuare cateva lucruri interesante despre Dacia.


1. Modelul de baza, Dacia 1300, a fost produs intr-un numar total de 1.959.730 de exemplare.

2. Ca sa cumperi o Dacie, banii ii depuneai in avans la CEC, integral, si asteptai 1-3 ani. Pretul era de 70.000 de lei, echivalentul a 35 de salarii medii.

3. Daca aveai pile, puteai sa primesti o Dacie facuta pentru export, de o calitate mult mai buna. Cele mai cautate erau Daciile “de Canada”.

4. Dacia se livra din fabrica insotita de un accesoriu care astazi a disparut: prelata. Cand nu circulai cu masina, o inveleai cu prelata si o protejai astfel de praf si de intemperii.

5. Masina nu era rea pentru standardele epocii si indeplinea doua cerinte de baza: prindea 120-140 km/h, suficient pentru calitatea drumurilor de atunci, si avea un portbagaj incapator. Nu dispunea insa de aer conditionat, geamuri electrice, servo-directie si alte facilitati.

6. Dacia mai facea figuri, se strica uneori, dar reparatiile erau relativ simple. Orice posesor de Dacie stia sa desfunde un jiclor, sa regleze o platina, sa schimbe o bujie sau sa scoata aerul de la motor.

7. Pentru pornire, mai ales iarna, trebuia sa tragi manual socul, pentru admisia de mai mult carburant la motor. Operatia pare ciudata astazi, dar atunci facea parte din rutina de pornire a masinii.

8. Numerele de inmatriculare erau pe formula 3-AG-1474, 5-BV-2985, 7-SV-3467. Numerele de 3 cifre, de genul 1-B-252, erau rezervate autoritatilor (secretari de partid, securisti) si constituiau un semnal pentru militienii care dirijau traficul, astfel incat nu erau niciodata oprite.

9. In ultimii ani ai regimului comunist, cand benzina devenise o raritate, pe marginea drumurilor dintre localitati erau intalniti frecvent “cersetori” de benzina: oameni care simulau ca au ramas in pana de benzina si agitau un mic bidon gol, sperand ca un sofer milos va opri si le va vinde cativa litri.

Benzina se si fura pe vremea aceea, cu o metoda banala: se punea un lighean sub rezervorul unei masini parcate, se gaurea rezervorul cu o bara ascutita, iar benzina era lasata sa se scurga direct in lighean.

10. Pentru a se face economie de carburant, in zilele de duminica autoritatile restrictionasera traficul auto: intr-o duminica circulau doar masinile cu sot (cele cu numar de inmatriculare par), in duminica urmatoare circulau doar cele fara sot (cele cu numar de inmatriculare impar).

Citeste si: Amintiri din comunism. Planul bizar al lui Ceausescu de a distruge satele (XIX)
 



Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Euro peste 5 lei? Ce inseamna asta pentru romani si cine va resimti cel mai tare impactul
Economie

Euro peste 5 lei? Ce inseamna asta pentru romani si cine va resimti cel mai tare impactul

today01 Feb. 2025
Record absolut pentru Revolut in Romania: peste 1 miliard de tranzactii efectuate in 2024
Financiar-Bancar

Record absolut pentru Revolut in Romania: peste 1 miliard de tranzactii efectuate in 2024

today31 Ian. 2025
Vouchere pentru alimente: Schimbari importante in acordarea ajutoarelor sociale in 2025
Social

Vouchere pentru alimente: Schimbari importante in acordarea ajutoarelor sociale in 2025

today31 Ian. 2025
Mii de locuri de munca disponibile in Romania. Care sunt cele mai cautate meserii?
Companii

Mii de locuri de munca disponibile in Romania. Care sunt cele mai cautate meserii?

today31 Ian. 2025
Mai are lumea nevoie de NATO?
Analize

Mai are lumea nevoie de NATO?

today31 Ian. 2025
5 semne ca ai deficit de vitamine si ce sa faci
Sanatate

5 semne ca ai deficit de vitamine si ce sa faci

today31 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Un articol de lege de doar cateva cuvinte, care va poate aduce o amenda de 10.000 de lei!
Companii

Ghidul angajatorului. Un articol de lege de doar cateva cuvinte, care va poate aduce o amenda de 10.000 de lei!

today31 Ian. 2025
Trucuri pentru un somn mai odihnitor fara pastile
Sanatate

Trucuri pentru un somn mai odihnitor fara pastile

today31 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Vouchere pentru alimente: Schimbari importante in acordarea ajutoarelor sociale in 2025
Social

Vouchere pentru alimente: Schimbari importante in acordarea ajutoarelor sociale in 2025

today31 Ian. 2025
Mii de locuri de munca disponibile in Romania. Care sunt cele mai cautate meserii?
Companii

Mii de locuri de munca disponibile in Romania. Care sunt cele mai cautate meserii?

today31 Ian. 2025
Mai are lumea nevoie de NATO?
Analize

Mai are lumea nevoie de NATO?

today31 Ian. 2025
5 semne ca ai deficit de vitamine si ce sa faci
Sanatate

5 semne ca ai deficit de vitamine si ce sa faci

today31 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x