Cadou neasteptat pentru soferii romani: cursurile de conducere preventiva, gratuite, dar nu pentru toti
deducere cursuri conducere defensivaaccidente rutiere romaniaacademia titi aur
In 2020, Romania a fost pe primul loc in Europa la numarul de decese raportat la un milion de locuitori. Am avut 85 de decese la un milion de locuitori, dublu fata de media europeana de 42 la un milion de locuitori. Una dintre putinele solutii - si nu tocmai bune - gasite de autoritati este inasprirea sanctiunilor pentru soferi.
Mult mai nimerita ar fi imbunatatirea si prelungirea
pregatirii in scolile de soferi.
Daca, in Romania, educatia este la pamant, cum sa iasa din scolile de soferi persoane prudente, grijulii, atente, care sa-si cunoasca limitele, nu sa se considere, dupa 4 saptamani de... scoala si alte cateva de mers cu semnul exclamarii in parbriz si la luneata, asi, piloti de raliu sau de Formula 1.
Din fericire, si in domeniul pregatirii soferilor, exista initiativa privata. Ce nu se face in urma unor prevederi legale la scolile de soferi, se face la cursurile de conducere defensiva.
Pentru cei care le urmeaza, face si statul roman ceva: ofera facilitati fiscale, menite sa incurajeze participarea soferilor la cursuri auto de conducere defensiva.
Potrivit initiatorilor masurii, aceasta vizeaza stimularea dezvoltarii profesionale a detinatorilor de permis de conducere din cadrul companiilor private sau publice din Romania, sub forma deducerii din impozitul pe profit/venit datorat a cheltuielilor cu formarea angajatilor in domeniul conducerii auto defensive, relateaza playtech.ro.
Potrivit Legii 20/2022, daca soferul face cursurile pe banii lui, cheltuiala va putea fi dedusa din impozitul pe venit pe care il datoreaza; daca soferul face cursurile pe banii angajatorului, cheltuiala va putea fi dedusa din impozitul pe profit sau din impozitul micro datorat de firma.
In cazul tinerilor cu varste intre 18 si 26 de ani, care-si continua studiile si care n-au un loc de munca, deducerea se va face din impozitul pe venitul realizat de catre parintii acestora.
Initial, proiectul care a devenit Legea 20/2022 stabilea ca soferii masinilor speciale de interventie, de politie, pompieri, ambulanta, cele folosite la transporturi agabaritice sa fie obligati sa participe la cursuri de conducere defensiva.
Strategie nationala de educatie rutiera
Scolile de conducere defensiva solicita autoritatilor punerea la punct a unei strategii de educatie rutiera si de conducere defensiva.
Acesta ar trebui sa cuprinda cursuri de educatie rutiera pentru copiii intre sase si 10 ani, cursuri de conducere defensiva pentru soferi, utilizarea unor sisteme mai bune de supraveghere si de aplicare a legii si modernizarea infrastructurii.
Alte masuri sunt folosirea extinsa a cazierului rutier al conducatorului auto implementat in Romania in 2009 si furnizat la cerere de catre Politia Rutiera (acesta ar trebui folosit in relatia conducatorului auto cu angajatorii sai si cu societatile de asigurari), imbunatatirea capacitatii de supraveghere si impunere a legii prin implicarea mai activa a politistilor rutieri alaturi de utilizarea frecventa a sistemelor automate de constatare a abaterilor.
Un plan centralizat pentru siguranta pe sosele ar putea reduce cu 20% pana la 50%, in cinci ani, numarul de accidente mortale in Romania.
"Avem nevoie urgenta de un plan pentru a reduce numarul de accidente si de victime din Romania. Ne-am gandit pentru Romania la o strategie similara celei din Suedia, care, in 1997, a adoptat Vision Zero, un plan prin care si-a propus sa scada la zero numarul de decese pana in 2020.
Soi ei mai au de lucru, dar diminuarea este de 165%", a declarat, in cadrul unei conferinte de presa, Titi Aur, fondatorul Academiei "Titi Aur".
Citeste si:
Cea mai cunoscuta marca romaneasca a deschis in Franta primul showroom cu noua identitate vizuala