Bucuresti, in tranzitia de la Stupid City la Smart City
bucurestilocuri de parcareaglomeratiesmart citybenzinamotorina
Un studiu recent arata ca cele peste 1 milion de masini care circula zilnic prin Bucuresti creeaza o harababura de nedescris in capitala. Acest lucru este generat , intre altele , de lipsa locurilor de parcare .
Doamna Gabriela Firea incearca sa fie cat mai europeana si mai “trendy”. Intre altele , vrea sa faca din Bucuresti, care este astazi un Stupid City, un alt soi de oras : Smart City.
Iata doi indicatori ai faptului ca Bucuresti este un Stupid City :
- este cel mai congestionat oras din Europa (la capitolul circulatiei rutiere) ;
- este pe locul 5 in lume la capitolul “cele mai aglomerate orase din lume “ (conform TomTom Index);
Harababura din oras, facuta cu reguli si nereguli de circulatie, se reflecta , prin pura meditatie marxista, si in mintile soferilor :
- 8 din 10 soferi recunosc ca au parcat cel putin odata neregulamentar(sic). Eu cred ca un raport mai realist ar fi 12 din 10;
- 4 din 10 soferi recunosc ca au folosit “cuvinte dulci” in conversatiile mondene cu alti camarazi soferi.
- soferii nostri se plang de lipsa locurilor de parcare. In acest moment ar exista 200.000 locuri de parcare la 1.000.000 de masini. Mai interesant ar fi fost sa se depisteze care este gradul de ocupare al parcarilor. Parerea mea, subiectiva, este ca se prefera, de cele mai multe ori, haiducia in actul parcarii masinii in locul ocuparii contra cost a locului de parcare.
Toate aceste informatii le-am preluat din materialul “STUDIU : 8 din 10 soferi recunosc ca au parcat cel putin odata neregulamentar”, 16.10.2017, Profit.Ro.
Ajunsi in acest loc al analizei mi se deschide o mare dilema , pe care mi-e greu s-o rezolv . Cum de putem noi sa avem o atat de mare vanzoleala in Bucuresti in vreme ce Guvernul face to ce poate sa ne transforme intr-un Smart Country ? Mai precis, cum de folosim noi atat de mult masina proprie ? Pe ce baza ? Daca luam baza rationala a raporturilor subtile dintre pretul pe litru la benzina, motorina si salariul mediu din tara, nu ne iese motivul vanzolelii.
Iata datele :
- Austria : 1,36 euro/l benzina; 1,31 euro/l motorina; 1804 euro salariul mediu;
- Bulgaria : 1,28; 1,30; 300;
- Cehia : 1,31 ;1,33; 675;
- Cipru : 1,41; 1,41; 1354;
- Croatia : 1,36; 1,27; 696;
- Estonia : 1,29 ; 1,27; 672;
- Letonia : 1,30; 1,27; 558;
- Lituania : 1,30 ; 1,27; 464;
- Luxemburg : 1,30 ; 1,18; 3072;
- Polonia : 1,27; 1,27; 625;
- Spania : 1,39; 1,30; 1459;
- Ungaria : 1,31; 1,35; 472 ;
- ROMANIA : 1,42 ; 1,45; 352 ;
(sursa www.KLANDESTIN.ro)
Recunoasteti ca este un subiect de dilema . Nu si pentru guvernanti. Dupa ce au marit accizele, Primul Ministru Tudose a fost intrebat de ziaristi ce se va intampla daca distribuitorii de benzina si de motorina vor mari mult preturile pe litrul de combustibil. Tudose a dat un raspuns ferm : “Treaba lor ! “