Pozitia de lider s-a schimbat de peste 40 de ori, iar cursa a fost extrem de stransa pana la final. BMW Team RLL a castiga cursa de deschiderea a noului sezon din Campionatul IMSA WeatherTech SportsCar, la Daytona (SUA), pentru al doilea an consecutiv. John Edwards (SUA), Jesse Krohn (Finlanda), Augusto Farfus (Brazilia) si Chaz Mostert (Australia) au obtinut victoria in categoria GTLM la comenzile #24 MOTUL BMW M8 GTE, pe "Daytona International Speedway". Masina #25 a incheia pe locul al cincilea.
Podiumul a fost completat de doua modele Porsche.
BMW Team RLL a castigat la Daytona si in 2019. Atunci, Farfus a reusit un stint final impresionant pentru a obtine primul loc in clasica de anduranta din Florida. De data aceasta, a fost randul lui Krohn sa fie la volan in ultimul stint al cursei. El a depasit #911 Porsche, aflat pe prima pozitie, cu 46 de minute inainte de final. Imediat dupa aceea, el a efectuat ultimul pit stop, dupa care a reusit sa-si apere cu succes pozitia de lider pana la trecerea liniei de sosire. De asemenea, Krohn a stabilit si cel mai rapid tur al cursei, 1:42,168 in clasa.
"Clasa GTLM a oferit in ultimii ani multe finaluri dramatice, cu o lupta stransa pana in ultima secunda a celor 24 de ore. De exemplu BMW Z4 GTLM incheia cursa din 2014 si 2015 pe locul al doilea, la mai putin de o jumatate de secunda de prima pozitie, intr-o lupta pana la final. Si in acest an, cu 40 de schimbari de lider, spectacolul a fost mare, mai ales ca primii 3 clasati in clasa GTLM au terminat in acelasi tur, la 14, respectiv 18 secunde de leader", transmite BMW Romania.
Acest ultim triumf face ca BMW Motorsport sa adauge un nou capitol la povestea sa de succes la Daytona, unde BMW a castigat "World Center of Racing" in 1976 cu BMW 3.0 CSL. Apoi, BMW M3 GTR a reusit victorii de clasa in 1997 si 1998. Prototipurile Daytona cu motoare BMW au trecut linia de sosire pe primul loc la editiile din 2011 si 2013. Aceasta a fost a patra victorie la clasa GTLM din IMSA pentru BMW M8 GTE.
Reactiile celor implicati
Jesse Krohn (#24 MOTUL BMW M8 GTE, locul 1): "Ce cursa! Sentimentul este absolut incredibil. Este al treilea an al meu in clasa GTLM - si prima mea victorie. Deseori am fost atat de aproape si acum am reusit sa castigam la Daytona. Echipa a fost minunata. Multumiri pentru BMW Motorsport si RLL pentru ca au avut incredere in mine pentru a efectua stintul final al cursei. Fiecare persoana a facut o treaba excelenta. Nu-mi vine sa cred ca suntem pe cea mai inalta treapta a podiumului."
Augusto Farfus (#24 MOTUL BMW M8 GTE, locul 1): "Nu am cuvinte. Aceasta a fost cea mai buna cursa de 24 de ore pe care am facut-o in viata mea. A fost extrem de rapid, extrem de strans si nu-ti puteai permite sa faci greseli. Am facut o cursa perfecta: echipa, strategie, piloti, mecanici. Masina a functionat bine pe toata durata cursei. Nu se intampla des sa poti trece asa de cele 24 de ore. A castiga aceasta cursa de doua ori la rand este exceptional."
Klaus Fröhlich (membru al Consiliului de Administratie al BMW AG si responsabil pentru dezvoltare): "A fost o cursa extrem de interesanta. Ultimele ore au fost foarte tensionate, cu numeroase schimbari ale liderului. Victoria de astazi pentru BMW Team RLL in cursa de 24 de ore de la Daytona este foarte importanta din mai multe puncte de vedere. A fost un rezultat al muncii de echipa excelente din partea echipei, a pilotilor si a inginerilor nostri.
Excelenta operationala a BMW Team RLL a fost remarcabila. 24 de ore fara nici o singura eroare, sub mare presiune dea lungul intregii curse. Felicitari tuturor! La fel a fost si cvartetul nostru de piloti, care a reusit o performanta perfecta. Nu in ultimul rand, BMW M8 GTE si-a demonstrat din nou genele de invingator pe scena triumfului de anul trecut. Prin aceasta, a subliniat faptul ca aceasta masina este unul dintre modelele GT de top la ora actuala. BMW M8 GTE nu a aratat nici o slabiciune in acest sprint de 24 de ore. A fost printre lideri pe toata durata cursei si a fost lider mai multi kilometri decat orice alt adversar. Iar toate acestea in fata unei concurente foarte puternice. Categoric, am reusit o evolutie deosebita pentru fanii si spectatorii motorsportului. Acest lucru este bine pentru BMW Motorsport, inclusiv pentru alte categorii. Felicitari tuturor celor implicati! Asa sa continuam."
Jens Marquardt (director BMW Group Motorsport): "Doua victorii consecutive la Daytona pentru BMW M8 GTE. Acesta este un efort senzational din partea BMW Team RLL, a pilotilor si a inginerilor nostri la BMW Motorsport din München. Este dificil sa compari cele doua victorii. In 2019, am condus un singur tur si am profitat de o sansa tarzie de a castiga pe ploaie. Anul acesta, am fost printre fruntasi inca din primul tur. Am fost lideri mai mult decat orice alta masina GTLM. Cursa a fost definita de o disputa fantastica intre masina noastra #24 si cele doua Porsche. Am asistat la dispute stranse, dar corecte. Asa ar trebui sa fie. Felicitari lui John Edwards, Jesse Krohn, Chaz Mostert si Augusto Farfus pentru victoria lor, precum si intregii echipe din spatele lor! Daca masina #25 nu ar fi trebuit sa intre timpuriu la standuri pentru reparatii dupa ce a trecut peste resturile ramase de la alta masina, lucru care a afectat instalatia de ulei, Connor De Phillippi, Bruno Spengler, Colton Herta si Philipp Eng ar fi fost in postura de a obtine si ei un rezultat important. Categoric, intram in restul sezonului IMSA cu un impuls foarte bun."
Bobby Rahal (director de echipa, BMW Team RLL): "Cine a crezut ca am fost norocosi anul trecut cand am castigat cursa are o alta parere acum. A fost o disputa timp de 24 de ore. Pilotii au facut o treaba fantastica, iar acelasi lucru este valabil si pentru echipa. Nu am facut nici o greseala. Imi pare rau pentru baietii din masina #25, pentru ca, fara acel incident, ar fi terminat mai sus in pluton. Per ansamblu, sunt incantat pentru echipa mea si BMW Motorsport. Felicitari Porsche si Corvette, care au fost buni chiar de la inceput cu noile lor masini. Azi suntem foarte fericiti."
Cursa a fost urmarita cu sufletul la gura si din Romania. Cum astfel de competitii starnesc emotii destul de puternice si asigura un entuziasm alimentat de adrenalina, l-am intrebat pe Alex Seremet cum a trait momentul victoriei si ce inseamna acesta pentru Bayarische Motoren Werke.
"Daytona 24h a jucat mereu un rol important pentru prezenta BMW in SUA. In 1975 era prima cursa din campania de motorsport a marcii pe noul continent, o data cu preluarea business-ului de import. A fost un proiect care a creat imaginea BMW pe piata americana, primul pas, unul foarte important, spre cel mai de success brand premium de acolo. In ultimii ani Daytona 24h de ore s-a dovedit o cursa deosebit de spectaculoasa, cu multe rasturnari de situatie. Si anul acesta a venit cu zeci de depasiri pentru prima pozitie si o cursa care s-a decis, dupa 24h ore, in diferente de numai cateva secunde. Chiar si atunci cand nu castigi, esti mandru ca esti reprezentat acolo si fascinat de efortul echipelor pe circuit. Acesta este spectacolul pur, de aceea aceste competitii trebuie urmarite! Iar acum, de cele mai multe ori, sunt disponibile solutii de streaming gratuit online pentru majoritatea curselor importante. Urmatoarea este in Australia, in acest weekend, cursa de 12h Bathurst, de asemenea legendara pentru ca imbina o linie dreapta lunga, rapida, cu sectiuni tehnice si iarasi sunt anuntate multe depasiri si batalii roata la roata", ne-a spus Alexandru Seremet, Corporate Communications Manager al BMW Romania.
Seremet considera in continuare ca astfel de competitii genereaza emotii care angreneaza industria auto in a se depasi constant.
Cert e un lucru: intregul efort de a fi cel mai bun pe circuit inseamna ca toti clientii vor beneficia de inovatii si progres, indiferent de ce companie vorbim.