BMW i8 (i12) nu va mai fi produs din aprilie 2020
bmwbmw romaniaautobmwi8
BMW i8 (i12) nu va mai fi produs din luna aprilie 2020, conform anuntului oficial facut miercuri de constructorul originar din Munchen. Cel mai bine vandut automobil sportiv plug-in hybrid (PHEV) din lume a fost un punct de cotitura. Reprezinta baza care a dus la electrificarea mai multor modele bavareze si a starnit emotie in multi jurnalisti auto, lucru care se intampla din ce in ce mai rar.
BMW i8 (i12) a castigat multe inimi (pe langa premii) si a reusit sa devina emblematic pentru marca, chiar daca noi nu l-am vazut foarte des pe drumurile din Romania. Fiind clar o prezenta oriunde aparea, acest automobil sportiv PHEV va ramane in istoria BMW drept un pariu castigat, o investitie facuta intr-un moment in care aproape nimeni nu se gandea la crearea unei astfel de masini.
"BMW i8 si-a inceput povestea de succes la nivel mondial ca o simbioza unica intre designul futurist si tehnologia de pionierat. Primul model plug-in hybrid al BMW Group a deschis calea pentru placerea condusului care a fost deopotriva dinamica si durabila si a devenit un simbol al condusului cu tehnologia de propulsie electrificata", transmite constructorul auto prin intermediul unui comunicat de presa care anunta acest moment important pentru fanii marcii.
Nu neaga nimeni faptul ca BMW i8 a fost una dintre masinile care n-au avut foarte mult sens la momentul lansarii lor. Lumea a fost intrigata de aparitia unui vehicul sport BMW care, in mod surprizator, urma sa duca mai departe legenda M1 prin adaptarea la provocarile prezentului. Imi aduc aminte si acum de vestile care circulau prin comunitatile de pasionati auto cu privire la aparitia modelului de serie.
Fiecare stia altceva. Fiecare spera ca alb-albastrii vor aduce un "holy grail". Ajunsi in fata faptului implinit, dupa prezentarea conceptului, multi, s-au declarat dezamagiti de faptul ca firma a ales sa instaleze pe acest aratos exemplar un motor de 1,5 litri in 3 cilindri. Ba chiar urmase si o intreaga serie de "plangeri" de la mai multe publicatii de profil.
Si-n ziua de astazi exista voci care spun ca pe i8 trebuia pus un V8 si un sistem mild hybrid sau chiar un V12 si aceasta masina sa fie varful de gama, dovada suprema a capacitatii BMW de a crea o super masina care sa concureze fara nicio grija cu mai-marii industriei auto din aceasta gama.
Ca sa intelegem de ce i8 (i12) a existat in aceasta lume complicata automotive, trebuie sa privim inspre divizia BMW i. Ce e BMW i8? Ei bine, va spun chiar acum. Fara a o lungi si reamintindu-mi de o discutie avuta acum aproximativ trei ani cu un angajat de baza al companiei bavareze, va spun ca BMW i a fost efectiv o aventura pe multi bani. Practic si foarte pe scurt, compania a luat o serie de experti din toate domeniile relevante pentru construirea unei noi masini de la 0 (cu tot cu fabrica!), i-a inchis intr-o "camera" pentru mai mult timp, le-a oferit tot ce au avut nevoie si ei au trebuit sa vina cu raspunsul la intrebarea: "Cum intampinam provocarile viitorului in materie de transport sustenabil fara a pierde ADN-ul BMW?".
Raspunsul la aceasta intrebare a fost i8, cunoscut sub denumire de Vision Efficient Dynamics la inceputurile sale. A fost prezentat pentru prima oara in 2009 sub aceasta denumire. In 2011, apare titulatura de BMW i8 Concept. In 2012, apare titulatura de BMW i8 Concept Spyder. In 2013, a fost lansat primul prototip BMW i8. Anul de gratie este 2014, cand prin punerea in practica a viziunii lui Benoit Jacob, BMW lanseaza noul i8 si comenzile devin disponibile. Avea un motor termic (ICE) de 1,5 litri in 3 cilindri care producea 228 de cai putere si doua motoare electrice (EV) care ofereau 129 de cai putere. In luna aprilie a anului 2014, deja clientii incepeau sa isi primeasca primele masini. In 2016 este lansata editia speciala BMW i8 Protonic pe care am avut sansa sa o conduc.
A fost una dintre cele mai emotionante clipe pe care le-am trait pana la acel moment. Pe langa faptul ca era o masina extrem de scumpa pentru majoritatea oamenilor, avea o prezenta uimitoare. Culoarea galbena mata, formele fluide si aproape erotice imi imprimise rapid i8 in inima. Plecasem de acasa cu gandul ca va fi o experienta destul de normala, insa momentul in care descoperi cum ruleaza acest vehicul... Este magic!
Nu iti vine sa crezi momentul in care apesi acceleratia si vezi ca pur si simplu zburda! Din fata auzi un scurt tiuit infundat, iar din spate un bubuit prietenos. Te uiti apoi la consum si esti uimit ca nu sare de 4 litri/100km. Sa conduc i8 Protonic Frozen Yellow a fost exact ca si cum as fi retrait intr-un interval de cateva zile de vreo 7-8 ori momentele in care primeam cadouri de Craciun de la "Mosu'". Si designul interior este unul care a impresionat pana la restilizarea gandita de BMW pentru noile modele.
Materialele folosite, experienta din habitaclu si optiunile de personalizare au facut din aceasta masina un obiect foarte ravnit. Asa cum e si normal, au fost intr-acelasi timp multi oameni care au spus ca nu sunt impresionati de ce a facut brandul cu aceasta masina. Predarea masinii imi lasese un gol in inima pe care nu l-am putut umple pentru o perioada lunga de timp.
Asta... Pana la scurta intalnire cu i8 Roadster. Desi fusese prezentat in 2012 sub forma de concept, acesta a fost disponibil in varianta de productie de-abia in anul 2018. Pentru mai putin de o ora l-am putut experimenta in cadrul Concursului de Eleganta Sinaia. A transformat magia lui i8 Coupe intr-o completa redefinire a notiunii de libertate din perspectiva automotive.
De la sunet, la forma, la confort, la ecranele digitale si la usile "fluture", i8 Roadster a fost masina care m-a facut sa uit de magia lui i8 Coupe si sa o inlocuiesc cu mrejele versiunii fara acoperis fix. Soft top-ul poate parea banal la prima vedere, dar modifica dramatic aparitia acestei masini. O face mult mai atractiva si mult mai distractiva pentru proprietar. E drept ca aceasta masina are minusurile ei pe care nu le voi mentiona in acest scurt articol. Va spun doar ca balanta este inclinata in favoarea automobilului bavarez, cand luam toate aspectele in calcul.
Ati observat ca am fost extrem de subiectiv in prezentarea extrem de scurt a celor doua modele conduse. Ei bine, din punctul meu de vedere aceasta masina nu poate fi introdusa altfel publicului. Ea genereaza emotie si merita prezentata conform trairilor pe care le obtii in urma momentelor petrecute impreuna. Un astfel de automobil special nu poate fi redus doar la cai putere, impozit si/sau emisii... In alta ordine de idei, acum doritorii inca mai pot plasa comenzi pentru o perioada scurta.
i8 Coupe are un pret care pleaca de la 142.800 de euro, iar i8 Roadster costa un minim de 158.330 de euro fara niciun avantaj fiscal de la stat sau vreo oferta de la dealer. Totul depinde de BMW, insa. Exista sansa ca singurele comenzi acceptate acum sa fie pentru Sophisto Ultimate Edition. Despre BMW i8 (i12) trebuie sa retinem ca a fost masina care a incercat sa sparga preconceptiile despre electrificare si a reusit. A contribuit la schimbarea parerilor celor care vor si chiar cumpara masini sport despre capacitatea unui PHEV de a fi intr-adevar fantastic de condus, prietenos cu mediul si gata de folosit pe circuit. A fost pariul castigat, automobilul de neuitat. BMW i8 va ramane un pionier, un deschizator de drumuri, o masina memorabila... Fanii si clientii marcii pot, totusi, zambi. Vine, cu siguranta, ceva mai bun.
Detalii suplimentare:
Ca pionier si avanpost pentru placerea condusului cu tehnologie plug-in hybrid, BMW i8 a fost, de la inceput, automobilul ideal pentru aceasta misiune. Iar acest lucru nu se aplica doar pentru rolul sau de Safety Car in Campionatul FIA Formula E, pe care il detine din 2014. BMW i8 este primul automobil sport din lume care a fost dezvoltat chiar de la inceput conform principiului dezvoltarii durabile. In special arhitectura automobilului specifica BMW i si sistemul plug-in hybrid au deschid noi drumuri.
Combinatia intre celula pasagerilor, creata din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP) si sasiul din aluminiu a fost la fel de revolutionara precum interactiunea controlata inteligent intre motorul termic si cel electric. Conceptul de automobil cu 2+2 locuri, designul optimizat aerodinamic, constructia ultrausoara inteligenta si conceptul inovator de propulsie si-au propus sa rezolve contradictia dintre dinamica si eficienta care prevaleaza in ingineria auto conventionala.
Ca rezultat al acestei abordari inovatoare, BMW i8 ofera performantele unui automobil sport de top - combinate cu consumul de combustibil al unei masini de clasa mica. Controlul sistemului plug-in hybrid a fost conceput pentru o livrare dinamica a puterii, dar si pentru cea mai eficienta interactiune a celor doua motoare. Motorul cu combustie cu tehnologie BMW TwinPower Turbo isi transfera puterea catre puntea spate. Motorul electric actioneaza rotile fata. Rezultatul este o tractiune integrala specifica hibrizilor, cu o influenta pozitiva vizibila asupra tractiunii, agilitatii si stabilitatii la condus.
Aceasta, dar si livrarea spontana a puterii motorului electric - cu un cuplu maxim de 250 Nm disponibil imediat inca de la demaraj - inseamna ca sportivitatea BMW i8 este ea insasi in regim pur electric, fara emisii locale. In modul de condus electric se poate atinge o viteza de pana la 120 km/h. Cuplul combinat al celor doua motoare dezvaluie caracteristici de performanta deosebite, in stilul unui automobil sport de inalta performanta.
Dinamica si eficienta sunt imbunatatite si de arhitectura LifeDrive tipica pentru BMW i. De la inceput, principiul de design al BMW i8 a fost gandit complet si exclusiv pentru o propulsie plug-in hybrid. Structura caroseriei si sistemul de propulsie au fost dezvoltate ca o unitate conceptuala, care a ajutat BMW i8 sa obtina caracterul autentic al unui automobil sport inovator. Celula pasagerilor (modulul Life), realizat din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP), si modulul Drive, creat din aluminiu, care include functiile structurale si de impact alaturi de motoare, electronica de putere si sasiu, nu numai ca permite o masa proprie DIN de sub 1.500 de kilograme, ci si o distributie echilibrata a maselor pe punti in raport 50:50. Si cum bateria de inalta tensiune a fost plasata central si jos in automobil, centrul de greutate a fost coborat si mai mult.
Cu caracterul lor progresist si exclusiv, BMW i8 Coupé si BMW i8 Roadster sunt parte integrala a celei mai recente ofensive de produs a BMW in segmentul de lux. Asemenea sedanurilor de lux BMW Seria 7, modelului Sports Activity Vehicle BMW X7 si automobilelor sport din gama BMW Seria 8, ele ofera si o experienta de mobilitate unica. In plus, caracterul "Next Premium" al celor doua automobile sport plug-in hybrid este reflectat in programul BMW i Pure Impulse Experience creat pentru BMW i8. Programul pentru dialog extins cu clientii, care este unic in lume, ofera fiecarui proprietar al unui BMW i8 acces exclusiv la experiente culturale si de calatorie extraordinare.
Uzina din Leipzig produce in prezent cele 200 de exemplare versiunea limitata Ultimate Sophisto Edition a BMW i8. Unul dintre modelele speciale a fost produs deja in decembrie 2019, fiind exemplarul 20.000 al modelului plug-in hybrid. Cu acest volum de productie, BMW i8 a depasit deja multe masini sport BMW cu statut de legenda. Printre reperele din istoria automobilelor sport, volumele sale de vanzari sunt cu mult peste cele ale unor clasice precum BMW M1, produs in doar 399 de unitati pentru utilizare pe sosele, dar si a roadsterului BMW Z8, fabricat in aproximativ 5.000 de exemplare.