BMW a lansat M8 Coupe si M8 Cabriolet
bmwautobmw m8 cabriolet
BMW M GmbH incepe o noua ofensiva asupra segmentului de lux cu un cvartet de automobile sport de inalta performanta, chiar in varful portofoliului sau de modele: noile BMW M8 Coupé si BMW M8 Competition Coupé, dar si noile BMW M8 Cabriolet si BMW M8 Competition Cabriolet.
Noile modele isi obtin energia pentru performantele lor exceptionale de la cel mai puternic motor dezvoltat vreodata pentru un automobil BMW M GmbH. Capabil sa urce in turatii, motorul V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo dezvolta 441 kW/600 CP la noile BMW M8 Coupé si BMW M8 Cabriolet, respectiv 460 kW/625 CP la modelele Competition.
Propulsorul de inalta performanta este combinat cu o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, iar puterea motorului este transferata la drum prin intermediul sistemului de tractiune integrala M xDrive. Tehnologia sasiului specifica modelului a fost conceputa si adaptata tinand cont de cerintele specifice utilizarii pe circuit.
Una din caracteristicile sasiului care iese in evidenta in mod special, este nou dezvoltatul sistem de franare integrat, o versiune specifica M a celui care ofera conducatorului doua setari diferite privind reactia pedalei de frana. Noile modele varf de gama de la BMW M GmbH vor avea premiera mondiala in cadrul evenimentului BMW Group #NextGen, care are loc la BMW Welt din München, in perioada 25-27 iunie 2019.
Interactiunea precisa dintre trenul de rulare, tehnologia sasiului si aerodinamica a fost finisata cu grija de-a lungul dezvoltarii intense pe circuitul de teste al BMW Group din Miramas (sudul Frantei), centrul de teste de iarna de la Arjeplog (Suedia) si bucla Nordschleife de pe Nürburgring, dar si pe alte circuite de curse. Experienta acumulata din dezvoltarea modelului de curse BMW M8 GTE a jucat si ea un rol in procesul de configuratie. Caracterul bazat pe performanta al motorului, transmisiei si sasiului permite noilor BMW M8 Coupé si BMW M8 Cabriolet sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 3,3, respectiv 3,4 secunde. Noul BMW M8 Competition Coupé sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 3,2 secunde, iar noul BMW M8 Competition Cabriolet in 3,3 secunde.
Motorul V8 prezinta o combinatie convingatoare de reactii foarte rapide, un apetit deosebit pentru turatii ridicate si livrare sustinuta a puterii pe un interval foarte larg al turatiilor. Tehnologia M TwinPower Turbo a propulsorului de 4,4 litri include doua turbocompresoare - pozitionate in deschiderea V dintre cele doua randuri de cilindri si avand eficienta optimizata - si racire indirecta a aerului de incarcare, dar si sistem de injectie directa ce functioneaza la o presiune maxima de 350 bar. Un alt punct de atractie tehnologica o reprezinta galeriile de evacuare transversale.
Un sistem de racire sofisticat asigura temperaturi optime de operare in orice moment, atat in utilizare zilnica pe traseele urbane, cat si atunci cand automobilele sunt pe circuit. Modul central de racire, de exemplu, este flancat de doua circuite de apa pentru temperatura ridicata. Iar sistemul include si un racitor suplimentar pentru uleiul motorului si un racitor separat pentru uleiul transmisiei. Provocarile particulare ale condusului pe circuit sunt reflectate in designul sistemului de alimentare cu ulei.
Baia de ulei are o camera frontala mai mica, care este folosita atunci cand este necesara o capacitate suplimentara. O etapa de aspiratie suplimentara permite ca pompa de ulei controlata de program sa traga lubrifiantul din camera mai mica. Acest lucru asigura o furnizare fiabila a uleiului in orice moment, chiar si la accelerari laterale si longitudinale extreme.
Transferul puterii se realizeaza prin transmisia M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Butonul Drivelogic de pe nou proiectata maneta de selectie permite conducatorului sa aleaga unul dintre cele trei moduri cu caracteristici de schimbarespecifice pentru un condus foarte eficient, sportiv sau foarte dinamic. De asemenea, pe volan sunt si clapete M pentru schimbarea vitezelor. Un alt factor al performantelor entuziasmante ale noilor modele BMW M8 este sistemul de tractiune integrala M xDrive, cu reglaj preponderent pe puntea spate. Interactiunea controlata central dintre M xDrive si diferentialul M activ asigura un transfer la drum, fara pierderi, al puterii uriase a motorului.
Si, prin intermediul meniului Setup, conducatorul poate alege intre setarea 4WD de baza si modul 4WD Sport, care directioneaza o portie consistenta din puterea motorului catre rotile spate. Prin dezactivarea DSC (controlul dinamic al stabilitatii), in ecuatie intra modul 2WD. Transferul puterii exclusiv catre puntea spate si absenta interventiilor de stabilizare din partea sistemelor de control se adauga unei expriente pure a condusului pentru conducatorii experimentati.
Noile modele BMW M8 ofera o abordare noua cu privire la sentimentul M caracteristic care se traduce printr-o stabilitate directionala imbatabila chiar si in situatii dinamice extreme, o constructie liniara a sarcinilor transversale oricat de puternica ar fi acceleratia laterala si un comportament neutru al directiei chiar si la limita.
Tehnologia sasiului cuprinde componente specifice modelului si un reglaj adaptat in testele intensive de pe circuite. In acelasi timp, sasiul se ridica la asteptarile clientilor de automobile de lux atunci cand vorbim de confort la condus zilnic si pe distante lungi.
Puntea spate incorporeaza si componente cu design special pentru a indeplini dinamica exceptionala de manevrabilitate ceruta de automobilele sport de inalta performanta.
Bratele forjate specifice M sunt unul dintre factori de agilitate ridicata a modelelor M8, in timp ce reactiile precise ale elementelor de suspensie si amortizare se datoreaza in parte rigiditatii imbunatatite a barelor antiruliu.
Noile modele BMW M8 sunt echipate standard si cu suspensie adaptiva specifica M, care include amortizoare controlate electronic si directie M Servotronic electromecanica. Sistemul DSC se conecteaza cu sistemul de tractiune integrala M xDrive si cu diferentialul M activ si ofera si modul M Dynamic. Acesta permite un nivel mai mare de patinare a rotilor si se combina cu setarea orientata spre puntea spate a sistemului M xDrive pentru a furniza o propulsie foarte sportiva, completata cu derapaje controlate prin viraje. Specificatia standard include si jante M de 20 de toli, din aliaj usor, cu design twin-spoke si anvelope de inalta performanta (fata: 275/35 R 20, spate: 285/35 R 20).
Aura exclusiva a noilor modele BMW M8 este imbunatatita suplimentar de dotarile specifice modelului, orientate catre cerintele functionale ale automobilelor sport de inalta performanta. Prizele de aer largi si grila BMW cu bare M duble familiare in partea frontala, pasajele evazate ale rotilor fata, branhiile M din aripile laterale fata, oglinzile retrovizoare optimizate aerodinamic, spoilerul spate si sortul spate cu difuzor intr-o culoare contrastanta creeaza o prezentare vizuala adecvata pentru potentialul dinamic si statutul exclusiv al noilor modele M. Ca optiune este oferit un pachet exterior M Carbon.
Interiorul noilor automobile de inalta performanta reunesc designul specific M al cockpitului si luxul progresist. Specificatia standard pentru BMW M8 Coupé, BMW M8 Cabriolet si modelele Competition include optiuni specifice modelului de tapiterie cu piele, BMW Display Key, BMW Head-Up Display cu continut specific M, Driving Assistant, Parking Assistant si BMW Live Cockpit Professional (cu sistem de navigatie si Asistent Personal Inteligent BMW). Sistemele suplimentare de asistare a conducatorului sunt disponibile ca optiuni pentru a oferi inca un impuls confortului si sigurantei. Noul buton Setup de pe consola centrala permite acces direct la setarile pentru motor, amortizoare, directie, M xDrive si sistemul de franare, astfel incat sa poate fi adaptate la preferintele personale si la situatia de moment.
Doua variante compuse individual ale acestui setup M pot fi stocate permanent cu setarile preferate ale conducatorului pentru acustica motorului, caracteristicile de schimbare a vitezelor pentru transmisia M Steptronic cu opt trepte, controlul stabilitatii de condus si functia Auto Start Stop.
Configuratia generala a automobilului poate fi accesata in orice moment prin apasarea unuia dintre cele doua butoane M de pe volan. O alta functie este butonul M Mode de pe consola centrala, pe care conducatorul il poate folosi pentru ajustarea sistemelor de asistare a conducatorului si a afisajelor de pe panoul de instrumente si Head-Up Display.
M Mode permite conducatorului sa activeze setarile ROAD si SPORT, in timp ce modelele Competition dispun si de setare TRACK, creata exclusiv pentru utilizare pe circuite. Schimbarea modului modifica informatiile prezentate conducatorului pe ecrane, in timp ce interventiile de imbunatatire a sigurantei din partea sistemelor de asistare a conducatorului - precum franarea activa si interventiile asupra directiei - sunt reduse la minimum sau dezactivate complet.
Citeste si:
Unde castiga angajatii romani cele mai mari salarii in 2019