Bentley mizeaza pe luxul absolut cu noul Bacalar
bentleybentley mullinerbentley continentalbentley bacalar
Bentley arunca totul in lupta pentru a fi producatorul de cele mai ravnite masini de lux prin anuntarea noului model Bacalar, un Grand Tourer exclusivist cu doua locuri. In plus, acest moment marcheaza si reintoarcerea in prim plan a constructorului de caroserii personalizate Bentley Mulliner - cea mai veche firma din domeniu.
Noul Bacalar a fost prezentat marti la sediul central al constructorului auto din Crewe, Anglia.
Desi arata impresionant si starneste emotie, Bentley ne informeaza ca doar 12 exemplare ale acestui "model impresionant sunt create, fapt care garanteaza raritatea si exclusivitatea si ofera lux suprem si performante care te lasa fara cuvinte".
Compania precizeaza in comunicatul de presa ca fiecare model produs va fi realizat manual in atelierul Bentley Mulliner din Crewe, in functie de gusturile personale ale fiecarui client.
"Aceasta masina exceptional de rara isi ia numele de la Laguna Bacalar din, peninsula Yucatan, din Mexic. Bacalar este un lac renumit pentru frumusetea naturala impresionanta, noua denumire continuand strategia Bentley de a numi masini dupa obiective turistice remarcabile, inceputa in 2015 cu Bentayga", transmite constructorul britanic.
Bentley Mulliner are o istorie ilustra si isi poate regasi cu mandrie radacinile inca din anii 1500, cand obiectivul initial al companiei a fost personalizarea unor trasuri luxoase, trase de cai. Prin urmare, putem spune ca remarcabilul Bacalar este apogeul a aproape 500 de ani de expertiza si patrimoniu in arta proiectarii vehiculelor.
Presedintele si directorul executiv al Bentley Motors, Adrian Hallmark, a aratat ca "Bentley Mulliner Bacalar este expresia suprema a unui Grand Tourer de lux, decapotat, si a capacitatilor exceptionale ale echipei noastre din Crewe".
"Cu Bacalar, am creat un Bentley complet adaptat, orientat catre o experienta decapotatabila cu doua locuri care integreaza o serie de elemente inovatoare, definitorii pentru viitorul luxului auto, care au fost prima oara prezentate ca parte a conceptului EXP 100 GT lansat pentru a sarbatori Centenarul nostru de anul trecut.
Bacalar este un Bentley rar si remarcabil si, in timp ce este clar definit, va fi o experienta extraordinara de colaborare cu doar doisprezece oameni de gust, care acum vor co-crea, colecta, conduce si pretui una dintre cele douasprezece unitati produse.
Clientii nostri sunt la fel de incantati de Bacalar, deoarece modelul ii aduce laolalta atat pe membrii echipei noastre, cat si pe pasionatii de gusturi rafinate, pentru a crea cele mai bune automobile personalizate, construite manual si pentru a duce mai departe limitele imaginatiei si capacitatilor noastre de productie", a mai spus Hallmark.
Bacalar este se bazeaza pe ADN-ul de design din EXP 100 GT, foarte bine sculptat, premiat, care a fost recent desemnat "Cea mai frumoasa masina concept a anului" la prestigiosul festival francez international de automobile si "Masina concept a anului" conform revistei GQ.
Noul Bentley Bacalar nu este doar o declaratie a luxului, ci contine elemente atent alese pentru ca cei norocosi sa obtina o experienta completa si unica. Spre exemplu, acesta include:
-
vopsea cu cenusa din coji de orez;
-
lana naturala din Marea Britanie;
-
lemn Riverwood, vechi de 5 milenii.
La interior, fiecare detaliu a fost proiectat in mod unic. Un model nou, randalinat, a fost creat pentru orificiile de ventilatie "bullseye" - un tipar care se repeta la interior, in mai multe zone, precum cea a comenzilor de pe volan, a comenzilor media si de climatizare, precum si in zona difuzoarelor. Fiecare element are un detaliu fin, din bronz intunecat, pentru a imbogati si mai mult finisajul, cu detalii Midnight Black Titanium. Pentru a scoate in evidenta detaliile, s-au utilizat finisaje in nuante intunecate, de titan anodizat, pe comenzile principale si de bronz metalic pe gurile de ventilatie. Interiorul poate fi finisat in numeroase feluri, fiecare masina fiind co-creata impreuna cu echipa Bentley Mulliner. Fiecare automobil va fi dotat si finisat individual, folosind oricare dintre numeroasele culori si materiale puse la dispozitie de Bentley.
Acest model este propulsat de o varianta imbunatatita a consacratului W12 TSI de 6 litri care produce 659 de cai putere si un cuplu de 900 Nm. Bineinteles, tractiunea este integrala si poate transmite puterea catre puntea fata sau spate, in functie de necesitate.
Culmea, este si adaptat timpurilor noastre. Sistemul de tractiune integrala permite modelului Bacalar sa utilizeze tractiunea spate, pe cat posibil, in timpul condusului normal, pentru o eficienta optima si performante dinamice.
Pretul? 1,5 milioane de lire sterline (1,72 milioane euro), fara taxe si fara optiuni suplimentare.
"Cu Bacalar, clientii vor avea din nou posibilitatea de a colabora indeaproape cu o echipa de designeri specializati pentru a-si configura automobilul folosind o selectie de materiale unice si optiuni speciale. Bacalar va fi primul - dar vor urma si alte noi modele Bentley personalizate, ca parte a portofoliului Bentley Mulliner Coachbuilt - una dintre cele trei noi divizii ale Bentley Mulliner", mai transmite compania britanica.
Finalmente, ramanem cu gandul la faptul ca noul Bentley Mulliner Bacalar este o veritabila Barchetta "fara acoperis" - o masina de lux, cu doua locuri, decapotata si performanta, cum nu s-a mai vazut.
Singurul lucru "regretabil" despre aceasta masina speciala in editie limitata este ca nu va ajunge si in mainile mele pentru a v-o prezenta ca la carte.
De ce Bacalar Mulliner
Legenda Mulliner este tesuta in insasi fiinta Bentley. Traditia mestesugului personalizat a fost transmisa din generatie in generatie inca din anii 1500, cand Mulliner a fost fondata ca producator de sei.
In anii 1760, afacerea familiei Mulliner s-a concentrat asupra constructiei de trasuri si a cunoscut faima atunci cand i s-a comandat construirea si intretinerea trasurilor pentru serviciul postal Royal Mail. Odata cu sosirea automobilului, compania s-a indepartat de trasurile trase de cai si s-a concentrat pe constructia de caroserii pentru propulsia mecanica. Mulliner, independent atunci, a conceput un Bentley de doua locuri, de 3 litri, o comanda pentru Olympia Show din 1923, de la Londra. A fost momentul care a creat o legatura intre cele doua companii, legatura care va dura zeci de ani. Mulliner a creat caroserii pentru peste 240 de sasiuri Bentley doar in anii 1920 si a fost recunoscut drept cel mai bun dintre noii constructori de caroserii.
Poate cel mai cunoscut design Mulliner a fost cel pentru 1952 R-Type Continental, considerat inca una dintre cele mai frumoase masini din toate timpurile. Cea mai rapida masina sport cu patru locuri din epoca, frumusetea emblematica a lui R-Type continua sa influenteze designul astazi prin intermediul Bentley Continental GT. Mulliner si-a consolidat parteneriatul cu Bentley in 1959, devenind parte a companiei. Ulterior s-a mutat in vechiul departament experimental de inginerie din sediul Bentley din Crewe si de atunci ramas acolo. Astazi, aproximativ 40 de angajati lucreaza pentru companie, de la specialisti cu peste 40 de ani de experienta Mulliner, pana la ucenici care invata abilitatile care au fost perfectionate in decenii de fabricatie.