Atentie, bucuresteni: Se ridica masinile parcate neregulamentar pe arterele principale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Atentie, bucuresteni: Se ridica masinile parcate neregulamentar pe arterele principale
Atentie, bucuresteni: Se ridica masinile parcate neregulamentar pe arterele principale
de Magda Florea la 27 Iun. 2019
Urmareste-ne pe Google News
primaria bucurestimasinitrafic restrictionatgabriela firea

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat ca autoturismele parcate neregulamentar pe marile artere din Bucuresti vor fi ridicate de firmele autorizate, pentru a nu ingreuna traficul. Masura este inclusa intr-un proiect de hotarare adoptat miercuri de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

Gabriela Firea spune, totusi, ca Primaria nu vrea sa se transforme in "hingheri de masini". Cetatenii nu vor fi vanati pentru a li se ridica masinile, insa cazurile grave nu vor fi trecute cu vedere, a spus edilul general.
 
"Nu ne propunem sa ne transformam in hingherii de masini ai Capitalei (...). Proiectul (...) nu va transforma incepand de saptamana viitoare Capitala intr-o zona in care angajatii Primariei ii vaneaza pe cetateni. Va fi un proiect care ajuta la disciplina in trafic, in sensul deblocarii cailor de acces in situatiile in care conducatorii auto isi lasa masinile in fata spitalelor, creselor, gradinitelor. Au fost situatii in care masini de pompieri, salvari sau mijloace de transport public au fost blocate de anumiti soferi care au lasat masina in drum. Este vorba doar despre aceste situatii. In ce priveste insa autoturismele parcate neregulamentar, dar care nu blocheaza caile de acces de urgenta - salvari, SMURD, spitale sau transport public - se va gandi un sistem de sanctionare impreuna cu Brigada Rutiera, Politia Capitalei, care va fi anuntat ulterior, dar nu face obiectul actualului proiect de pe ordinea de zi", a explicat Gabriela Firea.
 
Tarifele de ridicare sunt de: 
- 200 lei, pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata de pana la 5t, inclusiv - 270 lei, pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata de peste 5t.
Tarifele de transport sunt de:
- 150 lei, pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata de pana la 5t, inclusiv - 200 lei, pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata de peste 5t.
 
In functie de perioada de depozitare, calculata din momentul depozitarii efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 lei/zi. Contravaloarea operatiunii de depozitare se calculeaza pe intervale de 24 ore, incepand cu data si ora depozitarii, nefractionat. 
 

Alte prevederi importante pe care le contine regulamentul:

 
- Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor principale din regulament, precum si dispunerea masurii tehnico-administrative de ridicare se fac de catre politisti rutieri din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti sau Sectiei Regionale de Politie Transporturi Bucuresti ori politisti locali din cadrul Directiei Generale de Politie Locala si Control a municipiului Bucuresti.
- Activitatile constituie serviciu public si se desfasoara pe durata a 24 de ore. Acestea sunt efectuate de persoane cu activitate specifica din cadrul Companiei Municipale Managementul Transportului Bucuresti S.A., denumite in continuare Operatori.
- Activitatile se vor desfasura in conditii de siguranta, cu mijloace de ridicare si transport si in spatii de depozitare special amenajate, iar vehiculul ridicat sa nu fie deteriorat in urma acestora.
- Agenti constatatori, de regula, inregistreaza foto sau video, cu ajutorul unor mijloace tehnice certificate sau mijloace tehnice verificate metrologic, zona stationarii vehiculului, consemnand aceasta in procesul verbal de constatare a contraventiei si dispun in scris aplicarea masurii tehnico administrative printr-o Dispozitie de Ridicare.
 
- Dispozitia de Ridicare cuprinde urmatoarele informatii: 
 
a) data, ora si locul ridicarii vehiculului
b) gradul profesional, numele si prenumele agentului constatator care dispune masura tehnico-administrativa, precum si institutia din care acesta face parte 
c) indicarea expresa a temeiului juridic referitor la norma incalcata 
d) mentiuni privind inregistrarea foto sau video a stationarii vehiculului e) mentiuni privind avarii vizibile pe vehicul f) date privind numarul de inmatriculare/inregistrare si marca vehiculului. (3) Modelul dispozitiei de ridicare este prevazut in anexa 1 la prezentul regulament. 
- Ridicarea vehiculului nu se dispune sau, daca a fost dispusa, nu se pune in executare sau inceteaza, in cazul in care in vehicul este vizibila prezenta unor persoane. Conducatorul vehiculului este direct raspunzator in situatia in care prezenta unor persoane in vehicul nu este vizibila cu ocazia dispunerii sau punerii in executare a masurii tehnico-administrative.
- Pe toata perioada de desfasurare a operatiunii de ridicare, la locul constatarii faptei, operatorul va fi asistat de agentul constatator.
- Transportul la locul de depozitare nu se mai executa daca, pana la initierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezinta la locul ridicarii si este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. In acest caz se suporta doar contravaloarea operatiunii de ridicare.
- Pentru a-i putea fi restituit vehiculul, proprietarul sau utilizatorul vehiculului trebuie sa prezinte acte care atesta dreptul de proprietate sau folosinta asupra vehiculului.
- Transportul vehiculului se va face pe platforme auto care sa asigure ridicarea completa a lui, in conditii care exclud deplasarea pe propriile roti a acestuia.
- Vehiculele ridicate vor fi depozitate in spatii special destinate acestei activitati si care trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii minime: a) sa se afle pe raza municipiului Bucuresti; b) terenul sa fie nivelat si prevazut cu structura rutiera care sa permita depozitarea vehiculelor; c) intregul perimetru sa fie imprejmuit cu gard care sa nu permita accesul persoanelor neautorizate: d) sa fie iluminate pe timpul noptii, sa fie asigurat cu sistem de supraveghere video si paza permanenta;
- Perioada maxima de depozitare a vehiculelor ridicate este de 1 (un) an.
- In situatia in care proprietarul/detinatorul legal al vehiculului nu se prezinta in acest termen pentru eliberare, operatorul va instiinta politia locala, care va proceda in conformitate cu dispozitiile legii nr.421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fara stapan sau abandonate pe terenurile apartinand domeniului public/privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale, cu modificarile si completarile ulterioare,
- Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului/detinatorului/utilizatorului legal al acestuia si doar dupa achitarea tarifelor de ridicare, transport si depozitare, in baza certificatului de inmatriculare in original sau al oricarui act din care sa rezulte dreptul de proprietate sau folosinta asupra vehiculului si a unui act de identitate al solicitantului.
 
Primaria Sectorului 3 ridica de pe 3 mai masinile stationate neregulamentar printr-un un departament din Primarie in prezenta Politiei Locale. Taxa pe care soferii trebuie sa o plateasca pentru recuperarea masinii este de circa 500 lei, pentru vehicule de pana la 5 tone. Masinile sunt depozitate intr-un spatiu special amenajat pe str. Releului nr. 4.

Fara parcari, bucurestenii sunt nevoiti "sa se descurce"


Este deja o cutuma pentru soferii bucuresteni sa se foloseasca de fiecare centimetru de asfalt, pentru a parca sau stationa. Traficul este infernal, mai ales la orele de varf, parcarile sunt mult prea putine, strazile sunt de proasta calitate, pasajele sunt insuficiente. Toate acestea fac din mersul cu masina prin Capitala o adevarata aventura.

Multi soferi sunt nemultumiti de masura ridicarii masinilor,  in conditiile in care, spun ei, Primaria nu vine cu solutii, dar vine cu sanctiuni. Din moment ce nu sunt locuri de parcare si la orele de varf se tripleaza timpul de parcurgere a unei distante, e normal sa se parcheze uneori neregulamentar, fiindca nu au de ales.

Pe de alta parte, aceste parcari neregulamentare desi reprezinta o solutie pentru cel de la volan, ingreuneaza si mai mult circulatia pentru ceilalti participanti la trafic. Soferii spun ca, daca li s-ar oferi conditii decente de trafic, nu ar mai incalca regulamentul si ar parca in locurile special amenajate. Dar ele sunt putine si rare, iar masinile sunt multe, grabite si sufocate in trafic.

Citeste si: CEC Bank flexibilizeaza acordarea creditelor punte Start-Up Nation
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cum sa alegi boxpaletii industriali ideali pentru afacerea ta
Business

Cum sa alegi boxpaletii industriali ideali pentru afacerea ta

today19 Nov. 2024
Cum sa lansezi un magazin online de succes in 2025: Ghid pas cu pas
Business

Cum sa lansezi un magazin online de succes in 2025: Ghid pas cu pas

today19 Nov. 2024
Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Financiar-Bancar

Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie

today19 Nov. 2024
Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?
Life Style

Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?

today19 Nov. 2024
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Financiar-Bancar

Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019

today19 Nov. 2024
Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati
Companii

Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati

today19 Nov. 2024
Top 7 joburi bine platite in care poti lucra de acasa in 2025
Companii

Top 7 joburi bine platite in care poti lucra de acasa in 2025

today19 Nov. 2024
5 greseli mici care iti pot distruge relatia cu seful
Economie

5 greseli mici care iti pot distruge relatia cu seful

today19 Nov. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Financiar-Bancar

Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie

today19 Nov. 2024
Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?
Life Style

Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?

today19 Nov. 2024
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Financiar-Bancar

Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019

today19 Nov. 2024
Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati
Companii

Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati

today19 Nov. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x