Aproape jumatate dintre romani prefera serviceul auto de marca
service automarcadealerireparatiimanoperacosturi
Perioada de glorie a serviceului de cartier pare sa fi apus, pentru ca 45% dintre romanii prefera unitatile de reparatii de marca. Totusi, aproape 30% dintre romani inca isi repara masina, in weekend, in parcarea din fata blocului.
Imediat dupa Revolutie, service de marca insemna celebra retea Ciclop. Abia pe la jumatatea anilor '90 au inceput sa apara primele unitati service de marca, in principal ale dealerilor auto, care investeau in aparatura, tehnologie si mai ales in instruirea mecanicului auto.
Service de marca vs. reparatii "la bordura"
In prezent, piata este impartita intre dealerii oficiali, care practica preturi astronomice, unitatile service autorizate - care repara orice marca la preturi bunicele - si unitatile mai "ascunse", unde negociezi orice: de la pretul pieselor de schimb si pana la manopera.
Conform studiului realizat de portalul Auto.ro si compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown, romanii prefera in proportie de 45% serviceurile de marca, in timp ce 27% dintre acestia isi repara singuri masina. Potrivit studiului, prezentat marti, la o conferinta de presa, romanii care apeleaza la un service de marca apreciaza amabilitatea personalului, respectarea termenului promis si calitatea lucrarii efectuate.
Pretul manoperei - un argument definitoriu
Cei care apeleaza la un service independent urmaresc in primul rand pretul lucrarii, iar 27% dintre romani isi repara singuri masina, a declarat marti, la o conferinta de presa, Bogdan Axinia, general manager Auto.ro.
Studiul realizat de Daedalus Millward Brown si Auto.ro prezinta rezultatele unei analize a pietei locale de servicii auto - aflata la a treia editie. Sectiuni distincte din raportul de cercetare analizeaza cat de bine este reprezentata piata auto in mediul online si in ce directii s-ar putea orienta aceasta in 2012.