ANALIZA: Volkswagen va introduce masini low-cost sub un nou brand, Toyota nu

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Volkswagen va introduce masini low-cost sub un nou brand, Toyota nu ANALIZA: Volkswagen va introduce masini low-cost sub un nou brand, Toyota nu
de Manager.ro la 22 Mar. 2012
Urmareste-ne pe Google News
volkswagenmasinitoyotanissandatsuntata motors

Segmentul de masini low-cost este tot mai atractiv pentru constructorii auto. Nissan a anuntat recent ca va reinvia marca Datsun sub care va fabrica masini ieftine. A venit acum randul Volkswagen (VW) sa isi dezvaluie planurile pe acest segment.

Ulrich Hackenberg, seful pe dezvoltare de la VW, a declarat pentru revista germana Auto Motor und Sport ca Volkswagen are in plan  introducerea de modele de masini cu preturi cuprinse in intervalul 5.000 - 7.000 de euro. 
 
Multe vreme conducerea grupului german nici n-a vrut sa auda de masini ieftine. Managerii se temeau ca acestea vor afecta imaginea brandului, construita cu migala in ani. VW va lansa noile masini sub o noua marca, nespecificata, potrivit lui Hackenberg. Compania a inteles acum ca este dificil sa vinzi masini mici si scumpe pe piete emergente, precum China. Acolo secretul succesului este: masini mici si ieftine produse in volum mare. 
 
Toyota nu are in plan automobile low-cost
 
Akio Toyoda, directorul executiv al Toyota, a declarat ca nu este interesat de masinile ieftine. "Ca sa crestem sustenabil, trebuie sa atingem un nivel de profit pe masini, nu conteaza cat de mari sau mici sunt. Cand ne gandim ce apreciaza clientii la masinile noastre stim ca este vorba de fiabilitate. Nu riscam sa sacrificam calitatea doar pentru a atinge niste niveluri de pret", a declarat el, citat de agentia Reuters. Toyoda a spus ca nu crede ca Toyota are abilitatea de a crea masini de 6.000 de dolari, precum Tata Motors.  
 
Intre timp rivala Nissan a anuntat ca va reinvia brandul Datsun, la care a renuntat in urma cu aproape 30 de ani. Masinile vor fi vandute pe pietele aflate in dezvoltare, precum Rusia, India si Indonezia. Pretul unui model va orbita in jurul valorii de 6.200 de dolari.
 
De ce intra producatorii auto pe segmentul low-cost? Simplu: in statele dezvoltate pietele sunt saturate, iar pe pietele emergente clientii nu-si permit sa plateasca la fel de mult ca vesticii pentru o masina. 
 
Problema masinilor ieftine- proprietarii se simt stigmatizati cu semnul saraciei
 
Masina Tata Nano, care costa doar circa 2.400 de dolari si este cea mai ieftina din lume, ar fi trebuit sa fie un succes comercial, deoarece se adreseaza populatiei srace din India si alte tari. Vanzarile sunt insa mult sub asteptari. 
 
Tata Motors a reusit atunci cand si-a propus sa fabrice cea mai ieftina masina din lume. Insa a creat o problema facand acest lucru. Constructorul auto a aflat acum ca oamenii cu venituri mici nu doresc sa cumpere masina, deoarece nimanui nu-i place sa fie stigmatizat cu semnul saraciei, potrivit unei analize publicate in technologyreview.com. Multi indieni prefera sa cumpere masini vechi second hand cu aceiasi bani pe care i-ar da pe Nano, tocmai pentru a nu fi nevoiti sa spuna ca detin cea mai ieftina masina din lume. 
 
In 2008, la lansarea Nano, Ratan Tata, liderul companiei auto, a anuntat o tinta ambitioasa de vanzari, de 20.000 de unitati pe luna si de 240.000 de vehicule pe an. Pana in decembrie 2011, compania a reusit sa vanda doar 70.000 de unitati. 

Volkswagen nu e straina de masinile accesibile ca pret
 
In 1938 aparea Volkswagen Type 1, celebra broscuta (foto), o masina "pentru toata lumea". Beetle este produsa si acum, insa publicul tinta este altul: tineri in pas cu moda, cu posibilitati financiare peste medie.  
 
Broscuta a aparut la ordinul lui Adolf Hitler, care i-a cerut in 1993 lui Ferdinand Porsche sa dezvolte un Volkswagen ("masina pentru popor"). Fuhrerul a cerut un automobil care sa poata merge cu 100 km/h pe Autobahn si sa transporte o familie. Un Volkswagen Type 1 costa 990 de marci germane si putea fi achizitionat printr-o schema de economisire. Salariul mediu era pe atunci in Germania de 128 de marci pe luna. 

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x