ANALIZA: Cinci intrebari de baza pentru vizita in service-ul auto
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Cinci intrebari de baza pentru vizita in service-ul auto
Un drum cu masina pana la service poate sa fie unul destul de intimidant, mai ales daca nu esti familiarizat cu intretinerea si repararea unui automobil.
Dupa locuinta, automobilul este a doua cea mai mare investitie pe care o faci de-a lungul vietii, asta daca nu esti vreun membru al Topului Forbes. Asa ca, ar fi bine sa stii pe mainile cui lasi masina la reparat.
Exista o multime de intrebari pe care poti sa le adresezi mecanicului, insa am incercat sa le alegem pe principalele cinci, in topul importantei lor.
1. Service-ul este avizat de RAR?
Un indicator important, vizavi de calitatea reparatiei, il reprezinta certificarea unitatii service de catre Registrul Auto Roman (RAR). Registrul nu-ti da autorizatie de functionare daca nu indeplinesti anumite norme de functionare. Motiv pentru care tarifele pot fi mai mari decat la un service autorizat fata de cele de "cartier". Pana la urma, mai bine platesti in plus, decat sa faci inca vizita sau doua, la "meserias". Costurile ar putea fi mai mari!
2. Politica de preturi si garantie
Este evident ca niciun mecanic nu va va putea (vrea) oferi un pret final al costurilor de reparatie inainte de a inspecta masina. Dar, orice service care se respecta are afisate tarifele la ora de manopera si la piese de schimb. Totusi, nu chiar toate unitatile service afiseaza aceste tarife, asa ca ar fi bine sa intrebi, inainte de intra cu masina in service, cam ce preturi se practica pe acolo.
3. Originea pieselor de schimb
Sunt notorii cazurile in care unitatile service foloseau piese de schimb la mana a doua sau cu defecte. Asa ca, pentru a te asigura ca nu ramai cu masina in pana dupa ce o scoti din service, trebuie sa ceri piesele schimbate si ambalajul de la cele noi. Exista (destul de putine) serviceuri unde poti urmari cum decurge reparatia, pe un monitor in sala de asteptare. Ce-i drept, exista unitati unde poti sa stai chiar langa masina, ca sa te asiguri ca piesele sunt schimbate, insa acestea sunt si mai putine.
4. Referinte despre service
Nu cred sa fi auzit, cel putin pana acum, de vreun studiu amplu sau catalog oficial unde sa ai posibilitatea sa compari tarfiele tuturor unitatilor service, dar sa afli si cum se comporta mecanicii cu masina ta. Asa ca, cel putin pe moment, singurele modalitati sunt forumurile de pe internet si celebra recomandare "din gura in gura".
5. Operatiuni "la vedere"
Este bine ca absolut orice interventie asupra automobilului, oricat de minora, sa fie trecuta in cartea de service, chiar daca masina nu mai este in garantie.
Te ajuta atunci cand ai diferende (pe diverse teme) cu serviceul sau cand vrei sa vinzi masina. Orice cumparator va aprecia ca absolut toate interventiile asupra masinii au fost trecute in cartea de service, iar numarul de kilometri chiar este real. De cele mai multe ori aceasta poate fi "cartea castigatoare" atunci cand vrei sa vinzi masina.
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"