In studiu au fost analizati atat barbatii, cat si femeile, care au apelat la atelierele auto pentru a inlocui radiatorul fisurat al unui model Toyota Camry (o masina comuna in SUA), fabricat in 2003.
Subiectii au fost fie persoane foarte bine informate in legatura cu preturile pietei de service-uri auto, cunoscand pretul reparatiei (365 dolari), fie au estimat preturi mai mari (510 dolari), fie s-au dat drept "necunoscatori".
Din randul barbatilor si femeilor care au jucat rolul celor neinformati, doamnele au fost inselate cu preturi mai mari, fiind nevoite sa achite si cu 6% mai mult. In randul barbatilor neinformati, preturile propuse de mecanicii auto au fost chiar mai mici decat media pietei.
Deloc surprinzator, un client care se astepta la un pret mai mare a fost taxat cu un pret mai mare.
"Discutam despre stereotipuri si presupuneri", a declarat Meghan Busse, din cadrul scolii de afaceri din Illinois.
"Potrivit studiului nostru... multe din service-urile auto se asteapta ca femeile sa nu stie cat costa o reparatie, astfel incat sunt pregatite sa ceara preturi mai ridicate".
Totusi, nu este totul pierdut pentru doamnele care au probleme cu automobilul personal. Cand vine vorba de negocierea pretului unei reparatii, studiul a aratat ca femeile au mai mult succes - 35% reusesc sa obtina pretul pe care si-l doresc, fata de 25% dintre barbati.
Studiul subliniaza importanta cercetarii si cunoasterii preturilor exercitate de service-urile auto, nu doar in SUA, ci in toata lumea, mai ales raportat la clientela feminina.
Specialistii le sugereaza soferilor si soferitelor sa se informeze temeinic in legatura cu service-urile respective, sa nu le fie teama sa intrebe daca pot obtine o reducere sau in ce masura pretul respectiv se incadreaza in normele pietei.
sursa foto: manager.ro