Ai lasat masina, din cauza scumpirilor, ca sa mergi cu trenul? Bucurie mare, intristare sigura. Se scumpesc si aici biletele
cfr calatoribilete cfr calatoriscumpiri cfr calatori
Pe fondul preturilor piperate de la pompa, multi soferi romani au lasat masina parcata in garaj si au inceput sa foloseasca mai des mijloacele de transport in comun. De la autobuze, troleibuze, metrou si tren, toate sunt mai avantajoase, cand tragi linie la final de luna, decat alimentarea masinii cu benzina sau motorina. Din pacate, insa, lucrurile se vor schimba. Biletele de tren se scumpesc!
Conform unui anunt facut vineri, pe Facebook, de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, Executivul de la Bucurestitocmai a dat unda verde bugetului
CFR Calatori, companie care a solicitat cresterea cu 20% a tarifelor pentru bilete de la 1 iulie.
"Guvernul a aprobat astazi bugetul CFR Calatori.
Compania CFR Calatori a solicitat cresterea tarifelor pentru bilete de la 1 iulie 2022!
Mai exact: o majorare cu 20%, dupa 9 ani in care nu s-a operat vreo modificare de pret.
Vorbim de prima actualizare de tarife din 2013 incoace, in conditiile in care preturile la carburanti si energie electrica au crescut constant!
Demersul apartine conducerii CFR Calatori care isi asuma aceasta solicitare necesara pentru investitii si pentru mentenanta.
Suntem constienti de necesitatea unor investitii continue in infrastructura feroviara, iar CFR Calatori este printre principalii beneficiari ai finantarilor prin PNRR.
Voi urmari indeaproape implementarea proiectelor pentru modernizarea materialului rulant si pentru achizitia de material nou", se arata in postarea ministrului.
Te-ar putea interesa si: Nu mai e gluma, in gricultura: ce risca, de fapt, romanii care isi incendiaza terenurile agricole
In aceeasi zi, ministrul a mai venit cu o alta veste din domeniul feroviar. Mai exact, este vorba despre o achizitie "asteptata de multi ani".
"Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a semnat astazi un contract pentru achizitia a 20 rame electrice de lung parcurs si mentenanta acestora pe o perioada de 15 ani.
Valoarea contractului de baza este de aproximativ 263 milioane de euro, fara TVA. Comanda initiala poate fi suplimentata cu alte 17 trenuri la care se adauga o perioada de mentenanta de 30 de ani. In acest caz valoarea contractului poate ajunge la aproximativ 748 milioane euro, fara TVA.
Fiecare tren va avea in componenta 6 vagoane care vor asigura 351 locuri pe scaune. Trenurile, care vor putea circula cu o viteza de 160 km/h, vor fi dotate cu:
-
zona pentru calatori cu dizabilitati
-
zona destinata distribuirii automate de bilete si aparate de compostat
-
zona de bar sau bistro
-
sisteme de climatizare
-
conexiune wi-fi
Proiectul este finantat din Fonduri Europene Nerambursabile si din Bugetul de stat, iar primul tren va putea intra in circulatie la finalul anului 2023.
Pachetul complet de 37 de rame poate fi livrat pana la finalul anului 2024. Noile trenuri vor asigura conexiunea dintre Bucuresti si Arad, Timisoara, Cluj, Brasov, Iasi, Suceava, Craiova, Targu Jiu, Galati si Constanta", a transmis oficialul.