Actiunile Hyundai si Kia au scazut, dupa ce ambele companii au recunoscut ca masinile lor nu consuma atat de putin pe cat au spus
actiunihyundairioconsumcarburanticlienti
Actiunile Hyundai si Kia Motors au scazut, dupa ce producatorii auto au recunoscut ca au exagerat unele afirmatii legate de eficienta consumului de carburanti la unele din modelele lor. Cele doua mari companii au promis ca ii vor despagubi pe clientii americani.
Potrivit estimarilor, compensatiile, care vor acoperi 900.000 de automobile, ar putea scoate cateva milioane de dolari din buzunarele companiilor.
Exista temeri ca vanzarile Hyundai si Kia in SUA, una din cele mai mari piete auto, ar putea avea de suferit.
Actiunile celor doua branduri auto au scazut cu 7% la bursa din Seul.
Titlurile Hyundai Motors au fost tranzactionate la 200.000 woni sud-coreeni, in timp ce actiunile Kia Motors au scazut luni dimineata la 56.300 woni sud-coreeni.
"Credem ca acest eveniment va schimba evolutia Hyundai", a declarat James Yoon, analist BNP Paribas.
"Am descoperit ca au crescut riscurile privind perceptia brandurilor amintite, din cauza afirmatiilor exagerate legate de consumul de carburanti, care reprezinta principalul "cal de bataie" al companiilor in perioada de criza".
"Avand in vedere ca suntem o companie orientata spre clienti, dorim sa le oferim consumatorilor cele mai bune informatii si regretam greselile pe care le-am facut", a declarat Byung Mo Ahn, CEO Kia Motors America.
Aceste nepotriviri intre spusele Hyundai si Kia si adevaratul consum de combustibili au fost descoperite de EPA (Environmental Protection Agency) din SUA.
Agentia a anuntat ca producatorii Hyundai si Kia au exagerat informatiile privind consumul la 13 modele, printre care Hyundai Elantra si Kia Rio, respectiv Soul.
Totusi, producatorii auto "au dat vina pe facilitatile de testare din Coreea". Companiile au anuntat ca vor emite carduri de debit pentru proprietarii acestor masini, pentru a le rambursa sumele cheltuite in mod nejustificat pe carburanti, in functie de diferenta dintre consumul real si cel invocat de Hyundai si Kia.
Consumatorii vor putea sa foloseasca aceste carduri atat timp cat detin masina respectiva. Mai mult, Hyundai si Kia vor plati un plus de 15% pentru fiecare rambursare, pentru a solutiona "inconvenientul".
Chiar si fostii proprietari de masini Hyundai si Kia, inscrise pe lista mentionata, dar care le-au vandut intre timp, vor fi despagubiti.