97% dintre clienti sunt noi pentru Dacia
daciarenaultvanzariautovehiculepiata
Dacia exporta tot mai mult, in timp ce piata romaneasca se contracta si absoarbe mai putin de 10% dintre autovehiculele produse la Mioveni. Potrivit oficialilor uzinei, 97% dintre clientii marcii sunt noi, la nivel global, in timp ce 3% au avut ca masina anterioara o Dacia.
Oficialii Dacia si Renault au declarat ca Dacia este in continuare o marca aflata in expansiune, cu toate ca a implinit opt ani de cand a fost relansata. Provocarea pentru 2013 o constituie patrunderea cu succes pe pietele din Marea Britanie si Irlanda.
Directorul general al Renault Commercial Roumanie, Thomas Dubruel, a decalarat ca: “Romanii sunt liberi sa-si cumpere orice ce masina doresc. Dacia este o alternativa la masinile second hand in Europa de Vest, nu neaparat in Romania”.
Oficialul Renault si Dacia a precizat ca circa 97% dintre clienti sunt noi pentru marca si doar 3% au avut ca autovehicul anterior, unul marca Dacia. Dubruel a afirmat ca nu intelege de ce exista un curent de opinie impotriva Dacia chiar pe piata din Romania, in timp ce pe alte piete din lume, masinile Dacia au fost primite foarte bine.
“Cateodata sunt uimit ca romanii nu sunt mandri!”, a exclamat Dubruel.
Vanzarile de autovehicule Dacia la nivel mondial au scazut cu 1,5% anul trecut, in comparatie cu 2010, la 343.233 unitati.
Pe piata romaneasca declinul a fost de 15%, de la 36.730 unitati in 2010 la 30.861 autovehicule anul trecut. In 2009 vanzarile Dacia pe piata locala erau de peste 40.000 unitati. SUV-ul Duster a reprezentat 46% din vanzarile globale in 2011, iar in Romania Duster s-a vandut de aproape trei ori mai bine decat mai micul Sandero.
In anul 2010, Dacia a livrat 348.723 autovehicule la nivel mondial, iar in 2009 livrarile au fost de 311.500 unitati. Dacia a lansat noile Sandero, Logan si Sandero Stepway in Romania pe 13 noiembrie.